Gå til innhold

Fortelle sjefen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag tenkte jeg at jeg skulle fortelle sjefen om at jeg skal ta en operajon i vår og derfor må være borte i fem uker fra jobb.... Gruer meg!

Er helt klam i hendene...nesten som de gangene jeg har skulle fortelle at jeg var gravid....

Tenk på meg da, dere!

Skrevet

Det går nok helt fint!

Men vet hvordan du føler det. Hadde en tilsvarende sak for noen måneder siden, og grudde meg som bare det. Og så viste det seg at sjefen var SÅ positiv og støttende :-)

Skrevet

Det går nok helt fint!

Men vet hvordan du føler det. Hadde en tilsvarende sak for noen måneder siden, og grudde meg som bare det. Og så viste det seg at sjefen var SÅ positiv og støttende :-)

Takk. Vi har hatt en del turbulens det siste året, og langtidssykemelding er nok ikke det han setter øverst på ønskelista....

Men han liker å vite ting i god tid, så jeg tror det er best å si det så fort som muli, og ikke vente til jeg får innkallingsbrevet.

Skrevet

Takk. Vi har hatt en del turbulens det siste året, og langtidssykemelding er nok ikke det han setter øverst på ønskelista....

Men han liker å vite ting i god tid, så jeg tror det er best å si det så fort som muli, og ikke vente til jeg får innkallingsbrevet.

Jeg sendte en e-post jeg. :o) Men vi sitter ikke i samme hus da, personalsjefen og jeg, det er flere km mellom oss.

Skrevet

Jeg sendte en e-post jeg. :o) Men vi sitter ikke i samme hus da, personalsjefen og jeg, det er flere km mellom oss.

Så lettvindt!

Her er det kun ett kontor i mellom meg og sjefen, og dørene står alltid åpne...Dvs jeg kan høre hva sjefen min sier når han snakker i telefonen.

Må nok ta det face to face - ja!

Skrevet

Du får legge til det du fortalte her - at operasjonen betyr at du garantert er ferdig med å føde barn.

Fem uker er ikke mer enn at du kunne fått det fraværet ved sykdom uten varsel. Nå får h*n i hvert fall vite det på forhånd. Og det er _mye_ kortere enn en fødselspermisjon...

Lykke til!

Skrevet

Fint at du bestemte deg for operasjonen!

Lykke til hos sjefen!

Skrevet

Nå fikk jeg gjort det - og han tok det jo så fint! Men vi ble enige om at jeg kunne kontakte sykehuset for å prøve å finne et tidspunkt som passet best i forhold til aktivitet her på kontoret. Sannsynligvis passer august bedre enn april/mai - og det er greit for meg!

Godt å ha det overstått!

Gjest periodisk
Skrevet

Så lettvindt!

Her er det kun ett kontor i mellom meg og sjefen, og dørene står alltid åpne...Dvs jeg kan høre hva sjefen min sier når han snakker i telefonen.

Må nok ta det face to face - ja!

Bra du fikk fortalt han det og at han støttet deg.

Hva slags operasjon skal du ta?

Skrevet

Bra du fikk fortalt han det og at han støttet deg.

Hva slags operasjon skal du ta?

Ja, det var godt å få sagt det! Og han sa faktisk "Ja det er jo _bare_ fem uker...."

Den første fødselen min for snart syv år siden var ganske voldsom, og en muskel i bakre skjedevegg ble revet over. Nå skal legene finne de to avrevne delene av denne muskelen og sy dem sammen.

Utrolig at det kan gå an etter såpass mange år!

Skrevet

Nå fikk jeg gjort det - og han tok det jo så fint! Men vi ble enige om at jeg kunne kontakte sykehuset for å prøve å finne et tidspunkt som passet best i forhold til aktivitet her på kontoret. Sannsynligvis passer august bedre enn april/mai - og det er greit for meg!

Godt å ha det overstått!

flott, du har i allefall dine ting i orden. :) Grattis med vel overstått :)

Skrevet

flott, du har i allefall dine ting i orden. :) Grattis med vel overstått :)

Takk for det! Da jeg kom hjem. var innkallingen til operasjonen kommet - det blir i mai hvis jeg ikke ringer og spør om et annet tidspunkt. Har ikke sagt det til mannen min ennå (om datoen altså) - pga dårlig stemning i stua i kveld (det med jobben hans)...

Var litt rart å sitte der med sykehuspapirene og en virkelig dato! Nå har jeg tenkt på dette i mange år...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...