Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har jobbet på samme sted i mange år nå, og bruker nesten en time hver vei på kjøring. De siste årene har han ikke trivdes så godt, men det har vært få jobber å søke på her vi bor.

Nå har han imidlertid endelig søkt på en spennende jobb her i byen! Det var virkelig en prosess for ham å bestemme seg for å søke, og skrive søknaden. Det å kaste seg ut i ukjent terreng når en har ganske fast grunn der en står nå, kan være litt nifst!

Vi kan jo ikke regne med at han får den første jobben han søker på, men det hadde jo vært moro om han hadde fått intervjuerfaring i alle fall!

Tenk så deilig å slippe å ha to biler, han kan sykle eller busse til jobb, vil kunne av og til spise lunsj sammen i byen, og han vil få mye mer tid hjemme med ungene....

Skrevet

Det er gull verdt å ha arbeidsplassen rimelig nært hjemmet, så jeg skjønner deg godt!

Lykke til!

Skrevet

Høres fantastisk ut :) Da regner jeg med at du har jobben nær hjemmet du også? :)

Skrevet

Høres fantastisk ut :) Da regner jeg med at du har jobben nær hjemmet du også? :)

Ja, jeg har jobb i samme kommune som vi bor. Bruker bil og leverer ungene, parkerer nær hovedvei og tar buss til sentrum.

Skrevet

Kjempebra, hold oss oppdatert, er du grei!

Er helt gira på denne jobben hans, nesten mer enn han selv :-)

Han sliter litt med tanken på lojalitet til den kundene han har i nåværende jobb, men jeg mener oppriktig at det må være lov til å bytte jobb etter såpass mange år. Folk får heller bli skuffa da....

Men jeg må vel innstille meg litt på at han ikke når helt il topps på første jobbsøknad da....

Skrevet

Høres ut som en god avgjørelse! Livet er for kort til å brukes på reisevei til og fra jobb - særlig når man har familie! ;o)

Skrevet

Høres ut som en god avgjørelse! Livet er for kort til å brukes på reisevei til og fra jobb - særlig når man har familie! ;o)

Ja, jeg tror også det er det rette. Den jobben han har nå er veldig stri i sommerhalvåret (april til september), og jeg føler meg mye som alenemor da...

Den nye jobben (hvis han får den da...kremt....) er en mer vanlig jobb med jevn jobbing tror jeg.

Åååååå! Føler nesten på meg at han får den.... Men det hadde nå vært toppen av flaks da! En kamerat av oss skiftet jobb her for ikke så lenge siden, og han søkte bare på én jobb, og fikk den, ganske forskjellig jobb fra den han hadde fra før. Så det går an!

Skrevet

Ja, jeg tror også det er det rette. Den jobben han har nå er veldig stri i sommerhalvåret (april til september), og jeg føler meg mye som alenemor da...

Den nye jobben (hvis han får den da...kremt....) er en mer vanlig jobb med jevn jobbing tror jeg.

Åååååå! Føler nesten på meg at han får den.... Men det hadde nå vært toppen av flaks da! En kamerat av oss skiftet jobb her for ikke så lenge siden, og han søkte bare på én jobb, og fikk den, ganske forskjellig jobb fra den han hadde fra før. Så det går an!

Jeg har søkt jobb selv, jeg - og venter på svar til uka en gang.

Den er helt midt i blinken.

La oss gjøre en avtale: Jeg krysser fingrene for mannen din, så krysser du fingrene for meg? ;o)

Skrevet

Jeg har søkt jobb selv, jeg - og venter på svar til uka en gang.

Den er helt midt i blinken.

La oss gjøre en avtale: Jeg krysser fingrene for mannen din, så krysser du fingrene for meg? ;o)

OK OK OK !!!!!!

Det er vinterferie her i byen til uka, så de ser sikkert ikke på søknadene før tidligst uka etter, så kanskje han i uke 10 kan få en telefon om intervju???!!!

Lykke til med din jobb da!

Skrevet

OK OK OK !!!!!!

Det er vinterferie her i byen til uka, så de ser sikkert ikke på søknadene før tidligst uka etter, så kanskje han i uke 10 kan få en telefon om intervju???!!!

Lykke til med din jobb da!

Da har vi en avtale! ;o)

Jeg har vært på intervju, men her er det vinterferie denne uka, så jeg får antageligvis beskjed til uka.

Skrevet

Da har vi en avtale! ;o)

Jeg har vært på intervju, men her er det vinterferie denne uka, så jeg får antageligvis beskjed til uka.

Må bare få sutre litt til deg i kveld, mrs Wallace:

Jeg ble SÅ skuffa da jeg kom hjem fra jobb i kveld. Det viser seg at min kjære ikke har POSTET søknaden! Han hadde ikke rukket å ta kopi av vitnemålet. Fristen gikk ut i går, men han fikk ordnet en konvolutt med frimerke på som er stemplet i går. SÅ hvis han får postet det i morgen, går det vel kanskje likevel...

Men jeg mistet hele piffen... At han bryr seg SÅ lite! "Drit i hele jobben da!" ropte jeg til ham da han sa det - mens ungene hørte på... Eldstemann krevde at jeg sa unnskyld...og jeg mumlet unnskyld bak avisen.

Ble så vanvittig skuffet!!!

Og han sitter bare og skravler i telefonen. Han kunne ha kjørt avgårde inn til byen og ordnet det i kveld vel!!!!!!!

*sur kone*

Skrevet

Jeg ble SÅ skuffa da jeg kom hjem fra jobb i kveld. Det viser seg at min kjære ikke har POSTET søknaden! Han hadde ikke rukket å ta kopi av vitnemålet. Fristen gikk ut i går, men han fikk ordnet en konvolutt med frimerke på som er stemplet i går. SÅ hvis han får postet det i morgen, går det vel kanskje likevel...

Men jeg mistet hele piffen... At han bryr seg SÅ lite! "Drit i hele jobben da!" ropte jeg til ham da han sa det - mens ungene hørte på... Eldstemann krevde at jeg sa unnskyld...og jeg mumlet unnskyld bak avisen.

Og han sitter bare og skravler i telefonen. Han kunne ha kjørt avgårde inn til byen og ordnet det i kveld vel!!!!!!!

*sur kone*

auda! Men du skal se han får jobben! Når man minst venter det, så skjer det!! Han poster vel i morgen.....?

Skrevet

auda! Men du skal se han får jobben! Når man minst venter det, så skjer det!! Han poster vel i morgen.....?

Vet ikke om han gjør det. Er så lei meg. Følte at dette var et riktig skritt mot en ny jobb, uansett om han får den eller ikke. Og så gidder han ikke prioritere å få kopiert det han skal og putte det i i postkassa!!!!

Har lyst til å bare drite i det, men det er jo jeg som har pushet og oppmuntret ham til å søke, så jeg må vel leie ham til postkassa med brevet i morgen da, for å fullføre...

Han kan bare la være å klage på nåværende jobb når han ikke gidder å poste søknaden, i alle fall :-((((((

Skrevet

*sur kone*

Å pokker, skjønner godt du ble skuffet!

Men tror du dette kanskje tyder på at han egentlig ikke er klar for den jobben - eller å bytte? Eller er han generelt litt rørete med sånne ting?

Hvis han virkelig er klar for å søke, burde han ta en telefon og spørre om han kan få levere etter fristen. Noen ganger går det helt greit.

Lykke til med husfred og evt. jobbsøknad - jeg krysser fingrene for deg, jeg. ;o)

Skrevet

Å pokker, skjønner godt du ble skuffet!

Men tror du dette kanskje tyder på at han egentlig ikke er klar for den jobben - eller å bytte? Eller er han generelt litt rørete med sånne ting?

Hvis han virkelig er klar for å søke, burde han ta en telefon og spørre om han kan få levere etter fristen. Noen ganger går det helt greit.

Lykke til med husfred og evt. jobbsøknad - jeg krysser fingrene for deg, jeg. ;o)

Han leverte den i går - direkte i postkassen hos de somutlyste søknaden. Konvolutten var da stemplet på torsdag. Håper det blir akseptert.

Han er spesialist på å utsette ting til siste sekund, særlig ting han ikke er 100% komfortabel med... Så han ville nok søke, men var veldig usikker, og dermed utsatte han det så lenge som overhodet mulig.

HVIS han i det hele tatt skulle være så heldig å få tilbud om jobben, er det slett ikke sikkert han sier ja. Han er veldig i tvil...

Men - uansett - dette er ett skritt i riktig retning av jobbskifte for ham :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...