Gå til innhold

Polarbrød

Anbefalte innlegg

Gjest Hanneline
Skrevet

Jeg spiser polarbrød (for jeg vil være så innmari sunn *knegg*)

Men er det egentlig sundt?

Jeg spiser Polarbrød Extreme.

Gjest Hanneline
Skrevet

Jo så på den siden, men jeg føler ikke at jeg fikk særlig svar på det jeg lurte på.

*Mulig jeg er dum- hehe*

Er det bedre å kjøpe et vanlig grovt brød i butikken enn grovt polarbrød?

Skrevet

Jo så på den siden, men jeg føler ikke at jeg fikk særlig svar på det jeg lurte på.

*Mulig jeg er dum- hehe*

Er det bedre å kjøpe et vanlig grovt brød i butikken enn grovt polarbrød?

det spørs jo hvilket brød du kjøper. Se på kostfiberprosenten og kaloriinnhold.

:)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

det spørs jo hvilket brød du kjøper. Se på kostfiberprosenten og kaloriinnhold.

Jeg reagerer på for fint brød, dvs jeg er avhengig av å ha en del fiber.

Polar brød extreme er bare en vits... Er ikke mye ekstrem, den der. Det blir i alle fall for fint for min mage.

Fx lavkarbo fungerer bra synes jeg, og enkelte grovbrødtyper jeg får i butikken. Men skal man ha virkelig skikkelige saker, bør en gå til bakeren.

Skrevet

Polar brød extreme er bare en vits... Er ikke mye ekstrem, den der. Det blir i alle fall for fint for min mage.

Fx lavkarbo fungerer bra synes jeg, og enkelte grovbrødtyper jeg får i butikken. Men skal man ha virkelig skikkelige saker, bør en gå til bakeren.

helt enig. selv spiser jeg stort sett havreknekke.

ingen over, ingen ved siden av!

Så kjipt å være overfølsom for fint brød. Er det "bare" luftplager eller verre ting? Kanskje det burde utredes?

Skrevet

Har du prøvd "Havre - Naturlig Sunt Fullkornbrød" fra Bakers? Det prøvde jeg her om dagen, og det var saftig og godt. Det STÅR i alle fall på merkingen på det, at det er et svært grovt brød. Men jeg har latt meg lure før, så helt sikker er jeg ikke. Men det skal jo være visse kriterier for den nye merkingen av brødets grovhetsgrad.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Har du prøvd "Havre - Naturlig Sunt Fullkornbrød" fra Bakers? Det prøvde jeg her om dagen, og det var saftig og godt. Det STÅR i alle fall på merkingen på det, at det er et svært grovt brød. Men jeg har latt meg lure før, så helt sikker er jeg ikke. Men det skal jo være visse kriterier for den nye merkingen av brødets grovhetsgrad.

Det er mulig jeg har prøvd det... Husker ikke helt. Det er så mange brødtyper etter hvert... Men synes jeg husker en slags havrevariant, ja, som var god.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

helt enig. selv spiser jeg stort sett havreknekke.

ingen over, ingen ved siden av!

Så kjipt å være overfølsom for fint brød. Er det "bare" luftplager eller verre ting? Kanskje det burde utredes?

Jeg får løs mage av det. Tror jeg tok det opp for mange år siden med legen, dvs før jeg oppdaget noen kobling med dette med fint hvetemel, men den gangen mente hun at jeg ikke skulle bekymre meg.

Har også slitt med nervøs mage, dvs at jeg kan få løs mage hvis jeg opplever psykiske påkjenninger. Den biten har roet seg ettersom jeg selv har funnet roen mer.

Har på en måte slått meg litt til ro med at en kan ha en viss intoleranse for en matvare uten at det er så veldig alvorlig.

Men kanskje jeg skulle revurdere det? Har i det siste lest at man kan ha glutenallergi uten å vite om det. Tidligere har jeg tenkt at en må få virkelig drastiske reaksjoner hvis en har glutenallergi.

Skrevet

Jeg får løs mage av det. Tror jeg tok det opp for mange år siden med legen, dvs før jeg oppdaget noen kobling med dette med fint hvetemel, men den gangen mente hun at jeg ikke skulle bekymre meg.

Har også slitt med nervøs mage, dvs at jeg kan få løs mage hvis jeg opplever psykiske påkjenninger. Den biten har roet seg ettersom jeg selv har funnet roen mer.

Har på en måte slått meg litt til ro med at en kan ha en viss intoleranse for en matvare uten at det er så veldig alvorlig.

Men kanskje jeg skulle revurdere det? Har i det siste lest at man kan ha glutenallergi uten å vite om det. Tidligere har jeg tenkt at en må få virkelig drastiske reaksjoner hvis en har glutenallergi.

hehe. kjøpte polarbrød i dag faktisk. "Ekstrem"-varianten. Ikke noe å skryte av synes jeg.

Nylig fikk en venninne av meg diagnose cøliaki etter mye slapphet og ustabil mage.

Da familien la om kosten oppdaget også moren hennes at hun plutselig følte seg bedre. 52 år gammel!

Dette er jo ikke akkurat noe man snakker om heller. Man har hatt den samme fordøyelsen hele livet og tenkt at sånn har alle andre det også. :)

Det skader ikke å prøve glutenfritt en periode og se hva som skjer/ikke skjer.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

hehe. kjøpte polarbrød i dag faktisk. "Ekstrem"-varianten. Ikke noe å skryte av synes jeg.

Nylig fikk en venninne av meg diagnose cøliaki etter mye slapphet og ustabil mage.

Da familien la om kosten oppdaget også moren hennes at hun plutselig følte seg bedre. 52 år gammel!

Dette er jo ikke akkurat noe man snakker om heller. Man har hatt den samme fordøyelsen hele livet og tenkt at sånn har alle andre det også. :)

Det skader ikke å prøve glutenfritt en periode og se hva som skjer/ikke skjer.

Takk for tipset - kan jo gjøre et forsøk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...