Gå til innhold

Ferie og det som hører til!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med Egypt? Der kan du dykke i rødehavet.. Men det kan vel kanskje bli litt vel varmt..

"Hva med Egypt? Der kan du dykke i rødehavet.. Men det kan vel kanskje bli litt vel varmt.."

Man må ha så tunge vekter, p.g.a saltmengden i vannet :-)

"............................................"

Skrevet

Hva med Egypt? Der kan du dykke i rødehavet.. Men det kan vel kanskje bli litt vel varmt..

Eller nei...det var vel DØDEhavet, det, forresten.

"..........................................."

Skrevet

Vil jo ha det godt når vi er på ferie..

Synes det var lite jeg :?

Lite, ja! Herregud, man kan da ikke svi av mindre enn det. Det blir rett og slett for simpelt?

;)

Skrevet

"Hvis man ikke har sertifikat nei."

Men det er kanskje noe man kan ta på kortere tid der nede.

"Man kan jo selvsagt snorkle da, og mange kaller jo også det for dykking."

Noen gjør det, men det blir jo litt misvisende. Man snorkler ikke ned til gamle skipsvrak etc. (med mindre man er fridykker) :-)

Jeg lurer forresten på å ta en ferie til en eller annen gresk øy selv i år - men jeg vet ikke hvilken. Skal man holde seg til det kjente, eller prøve noe nytt.

Du vil ikke angre på å prøve ut Chios.

Hvis du da ikke foretrekker masseturisme-steder da... ;-)

Skrevet

Hva med Mauritius eller seychellene. Har hørt at spesielt Mauritius er fantastisk!

Skrevet

Du vil ikke angre på å prøve ut Chios.

Hvis du da ikke foretrekker masseturisme-steder da... ;-)

Nei, jeg foretrekker steder hvor jeg kan velge om jeg vil ha andre turister rundt meg eller ikke :-)

"............................................."

Skrevet

Hvorfor lommepenger for 10000 per hode?

Middelhavslandene er rikelig varme i sommermånedene. Det samme er f.eks. Thailand.

Skrevet

Joda, men vi har jo lyst til å reise til Hawaii, men det ble jo _litt_ dyrt da egentlig!

Har liksom lyst til å svømme med delfiner & dykke..

Må ha noe skikkelig på julekortet =)

Så ville jeg ventet til høsten eller vinteren og dermed utvidet sommeren.

Skrevet

Nei, jeg foretrekker steder hvor jeg kan velge om jeg vil ha andre turister rundt meg eller ikke :-)

Spurte barna (14 og 17) hvilken ferie de husker best?

Det svaret vi fikk hadde vi ikke trodd de sa : Den sommeren vi var 3 uker hjemme malte hus og reiste på dags turer og bare koste oss uten å sitte lenge i bil eller fly hmmmmm

Mor og Far fikk noe å tenke på da skal jeg si dere:)))

Skrevet

Spurte barna (14 og 17) hvilken ferie de husker best?

Det svaret vi fikk hadde vi ikke trodd de sa : Den sommeren vi var 3 uker hjemme malte hus og reiste på dags turer og bare koste oss uten å sitte lenge i bil eller fly hmmmmm

Mor og Far fikk noe å tenke på da skal jeg si dere:)))

Ikke kostet det 50 bærumstiere heller, tenker jeg :-)

"..............................................."

Skrevet

Ikke kostet det 50 bærumstiere heller, tenker jeg :-)

"..............................................."

He he nope :)))))

Skrevet

Chios er virkelig stedet altså. Du treffer få nordmenn, og såvidt meg bekjent ingen svenske eller danske. Øya har særpreg og sjel, historie (om det kunne interessere), øya er stor (den 5.største i Hellas, 850 km2), så man kan bruke en del tid til å "oppdage" øya. Jeg har vært der nede 6 ganger, og ennå er det steder jeg finner ut at jeg har til gode å se.

Og fordi de ikke er avhengige av inntekter fra turismen, så har de ikke bygget ut store turistmaskiner noe sted. I 1998 (første gang jeg var nedover) så fikk jeg høre at turisme lå som nr 8 på listen av inntektskilder, og øya samt 2 små naboøyer utgjør det 3. rikeste fylket i Hellas.

Gjest girasol
Skrevet

Ferie til 50.000? og grøss og gru :)

Ja sukk... :-( Fantg ut at vi ikke en gang har råd til familieferie på Mallorca til 10.000 en gang i år...

Men, men, Hitra og Sørlandet er fine steder det og!

;-)

M.v.h.

Skrevet

Hvorfor lommepenger for 10000 per hode?

Middelhavslandene er rikelig varme i sommermånedene. Det samme er f.eks. Thailand.

Hallo, har du vært med to homoer på ferie før?

Feste hver kveld, kjøbe maaasse klær =)

Skrevet

Jeg har ikke vært på ferie med to homoer før. :-) (PS! Visste ikke at du var homofil.)

Skrevet

Ja sukk... :-( Fantg ut at vi ikke en gang har råd til familieferie på Mallorca til 10.000 en gang i år...

Men, men, Hitra og Sørlandet er fine steder det og!

;-)

M.v.h.

Tenk på det sånn :) Er ikke verdt å "kaste" vekk 50.000 på sydentur når man kan reise til maange flotte steder i både norge, sverige og danmark :) Kjekkest for ungene også det!

Skrevet

Vil jo ha det godt når vi er på ferie..

Synes det var lite jeg :?

Heheh .. regner med det var ironisk:) Hvis ikke, stakkars mannen din. Hehe.. Jeg er nok rimeligere i drift. Vi liker best å cruise rundt i campingvogn og reiser dit veret er best. Leker syden i basseng og på badestrender :) I tillegg er det HYPER-sosialt for både barn og voksne :) Da varer 50.000 bra lenge ihvertfall.

Skrevet

Vet om flere homser som ferierer og/eller bor på Chios ;-)

Ellers er vel Mykonos den av de greske øyene som tiltrekker seg flest homofile?

Skrevet

Eller nei...det var vel DØDEhavet, det, forresten.

Ja, det tror jeg nok.. Jeg har selv dykket i rødehavet. Helt nydelig!

Gjest girasol
Skrevet

Tenk på det sånn :) Er ikke verdt å "kaste" vekk 50.000 på sydentur når man kan reise til maange flotte steder i både norge, sverige og danmark :) Kjekkest for ungene også det!

Ja, vi får fokusere på det! :-)

M.v.h.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...