Gå til innhold

hvordan analysere en hovedperson

Gjest personkarakteristikk til særoppgave

Anbefalte innlegg

Gjest personkarakteristikk til særoppgave
Skrevet

Hvordan kan man analysere en hovedperson i ei bok?

Har dere noen gode tips, enten selv eller til nettsider?

Fortsetter under...

Gjest lurt triks
Skrevet

Når jeg skulle gjøre det i forbindelse med oppgave på vg, ringte jeg forfatteren og ba om hjelp;)

Gjest finnes ingen fasitsvar
Skrevet

Når jeg skulle gjøre det i forbindelse med oppgave på vg, ringte jeg forfatteren og ba om hjelp;)

Lurt og lurt...

Det har vel strengt tatt ingenting med analyse å gjøre. Ifølge moderne analyseteori er dessuten forfatterens intensjon helt irrelevant.

Du kan jo se for deg at du har gjort feil på en prøve og går til sensor og sier "men jeg _mente_ det sånn og sånn..." :)

Gjest lurt triks
Skrevet

Lurt og lurt...

Det har vel strengt tatt ingenting med analyse å gjøre. Ifølge moderne analyseteori er dessuten forfatterens intensjon helt irrelevant.

Du kan jo se for deg at du har gjort feil på en prøve og går til sensor og sier "men jeg _mente_ det sånn og sånn..." :)

For meg var det jo lurt, hun hørte på hva jeg hadde kommet fram til, og ga meg noen tips. Fikk topp karakter og for meg er det bra nok...

Skrevet

Det betyr at du skal skrive hvordan personen er, og hvorfor han/hun handler som han/hun gjør. Krever at du er litt menneskekjenner, men det er selvsagt også en subjektiv vurdering du må komme med.

Gjest Forfatter
Skrevet

For meg var det jo lurt, hun hørte på hva jeg hadde kommet fram til, og ga meg noen tips. Fikk topp karakter og for meg er det bra nok...

Stakkars forfattere ... de overrennes av skoleelever som vil ha leksa gjort. Av og til lurer jeg på hva f.eks. norsklærere i skolen tenker på når de anbefaler elevene å ringe, skrive eller maile forfatteren de skal skrive om.

Er det noen som tenker på hvor mange skoleelever det er i Norge i forhold til den håndfullen med forfattere som blir spurt?

Annonse

Gjest lurt triks
Skrevet

Stakkars forfattere ... de overrennes av skoleelever som vil ha leksa gjort. Av og til lurer jeg på hva f.eks. norsklærere i skolen tenker på når de anbefaler elevene å ringe, skrive eller maile forfatteren de skal skrive om.

Er det noen som tenker på hvor mange skoleelever det er i Norge i forhold til den håndfullen med forfattere som blir spurt?

Stakars? Hun ble svært smigret hun og vi snakket lenge. Hun ville også ha oppgaven min tilsendt, noe hun fikk. Hun likte oppmerksomheten, ellers hadde hun jo sagt nei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...