Gjest blue cucumber Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 i en artikkel fokuseres det på dårlige tv-tilbud til ungdommer. en tiåring jente blir da omtalt som ungdom. Regnes man som ungdom allerede når man er 10? Hvor går grensa for barn og ungdom? 0 Siter
Gjest Streker på veggen..! Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 ungdom er vel 13+ ? (samme som tenåring..?) 0 Siter
Gjest blue cucumber Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Ungdommer er tenåringer Men ungdommen blir jo stadig yngre. 8-10 åringene i dag kler seg jo som ungdommer med sminke, piercing og det hele. Iallefall gjør søskenbarnet mitt det. Så kanskje grensen er i ferd med å endres? 0 Siter
Prozak Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Men ungdommen blir jo stadig yngre. 8-10 åringene i dag kler seg jo som ungdommer med sminke, piercing og det hele. Iallefall gjør søskenbarnet mitt det. Så kanskje grensen er i ferd med å endres? Ingen seriøse piercingstudioer piercer 8-10 åringer. "............................................." 0 Siter
Sofline Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Trodde grensa gikk vet 13 år-da begynner man på ungdomsskolen. 0 Siter
Gjest Streker på veggen..! Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Ingen seriøse piercingstudioer piercer 8-10 åringer. "............................................." Hull i øret så 0 Siter
Prozak Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Jeg kaller en tiåring et barn. "........................................" 0 Siter
Sofline Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Men ungdommen blir jo stadig yngre. 8-10 åringene i dag kler seg jo som ungdommer med sminke, piercing og det hele. Iallefall gjør søskenbarnet mitt det. Så kanskje grensen er i ferd med å endres? Ville ikke tillatt slik oppførsel hos min 10-årige datter. 0 Siter
Gjest Streker på veggen..! Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Hull i øret så Men man har vel følge av foresatte... 0 Siter
Sofline Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Hull i øret så Pearcing og hull i øret er to forskjellige ting da. Babyer kan også få hull i øret. 0 Siter
Prozak Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Hull i øret så Ok, men det kaller jeg ikke piercing, iom. at det gjøres med pistol hos frisører etc. :-) "............................................" 0 Siter
Gjest Streker på veggen..! Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Pearcing og hull i øret er to forskjellige ting da. Babyer kan også få hull i øret. Ja, jeg tenkte også sånn først.. men Pearcing er jo hull i øret også.. eller..nå ble jeg litt usikker.. vel var jo usikker fra starten av men nå ble jeg enda mere usikker.. ;p 0 Siter
Gjest Streker på veggen..! Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Ok, men det kaller jeg ikke piercing, iom. at det gjøres med pistol hos frisører etc. :-) "............................................" tja,jeg er usikker nå men.. man blir jo "pierca" i øret..? 0 Siter
Sofline Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Ja, jeg tenkte også sånn først.. men Pearcing er jo hull i øret også.. eller..nå ble jeg litt usikker.. vel var jo usikker fra starten av men nå ble jeg enda mere usikker.. ;p Ja, man reagerer jo når man hører om barn som er piercet, noe helt annet med hull i ørene. 0 Siter
amber sun Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Hull i øret så Hull i øret er ikke piercing. :-) Altså vanlig hull - som man tar hos frisøren. 0 Siter
Prozak Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 tja,jeg er usikker nå men.. man blir jo "pierca" i øret..? I ordets rette forstand, betyr jo piercing å "gjennomhulle". Men man bruker sjelden "piercing" om å skyte en øredobb gjennom øreflippen. Det brukes om manuell gjennomhulling, med nål og hele pakken, og hvor ringene etc. som regel er tykkere enn en øredobb. "............................................" 0 Siter
Gjest Streker på veggen..! Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 I ordets rette forstand, betyr jo piercing å "gjennomhulle". Men man bruker sjelden "piercing" om å skyte en øredobb gjennom øreflippen. Det brukes om manuell gjennomhulling, med nål og hele pakken, og hvor ringene etc. som regel er tykkere enn en øredobb. "............................................" Allright, jeg bøyer meg i støvet, det ble 3 mot 1(meg) her.. 0 Siter
Prozak Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Allright, jeg bøyer meg i støvet, det ble 3 mot 1(meg) her.. Du må for all del kalle det "piercing", men det blir litt feil mht. den vanlige bruken av ordet :-) ".............................................." 0 Siter
flisa Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Jeg tenker at man er ungdom når man kommer i ten-årene - altså fra 13. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.