flisa Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Det het kyllingfingre - og jeg fant oppskriften i en amerikansk kokebok: Skjærte kyllingfileter i "fingre" (ca 4-5 strimler på langs pr filet) og puttet dem først i hvetemel, så i sammenpisket egg og melk og så i følgende blanding: 175 g knust kavring 1 ts salt 1 ts chili 2 ts oregano 2 ts basilikum 1 ts paprikapulver 1 ts hvitløksalt 1/2 ts pepper Så tok jeg en wokpanne og varmet opp rapsolje og friterte noen om gange og la over på kjøkkenpapir - jeg skjærte over en for å være sikker på at de var gjennomstekt. Omtrent svarte utenpå blir de, og helt hvite og møre inni, Til det kokte jeg eggnudler og strødde vårløk over. Jeg tok Tandoori-saus fra Toro til - men det burde vært en sweet&sour saus. Vanvittig godt! Blir så glad når maten er like god som den ser ut som på bildet! (det ble forresten masse oppvask av dette - men det har jo ikke jeg noe meg - hehe) 0 Siter
Gjest blue cucumber Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 nam nam Kan jeg bestille oppskriften over nettet, så kan du kjøre ned til meg med den? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Oi, har et et navn, det jeg pleier å lage? ;o) Guttungen elsker kyllingnuggets, så jeg har lagd min egen variant til ham - og den er til forveksling lik det du skisserte her. Det er godt, ja! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Hørtes veldig godt ut, men mye oppvask....Da blir jeg litt betenk med en gang. Men nå etter jeg fikk nytt kjøkken føles all matlaging og oppvask som en lek, så kanksje jeg skal prøve. Jeg mener nå fast og bestemt at alle må leve uten oppvaskmaskin med småbarn i hus, i minst 4 år, før de lærer seg og sette pris på oppvaskmaskina! *titter beundrendes bort på oppvaskmaskina* 0 Siter
flisa Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Skrevet 25. februar 2006 Hørtes veldig godt ut, men mye oppvask....Da blir jeg litt betenk med en gang. Men nå etter jeg fikk nytt kjøkken føles all matlaging og oppvask som en lek, så kanksje jeg skal prøve. Jeg mener nå fast og bestemt at alle må leve uten oppvaskmaskin med småbarn i hus, i minst 4 år, før de lærer seg og sette pris på oppvaskmaskina! *titter beundrendes bort på oppvaskmaskina* Ja - jeg har levd i to perioder uten oppvaskmaskin - med to menn :-) 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Ja - jeg har levd i to perioder uten oppvaskmaskin - med to menn :-) Slet du de ut med oppvasken da eller? ;-) 0 Siter
flisa Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Skrevet 25. februar 2006 Slet du de ut med oppvasken da eller? ;-) Han ene holder ut den dag i dag -vi har kjøpt oppvasmaskin. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.