Gå til innhold

I dag lagde jeg noe som var VELDIG godt! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det het kyllingfingre - og jeg fant oppskriften i en amerikansk kokebok:

Skjærte kyllingfileter i "fingre" (ca 4-5 strimler på langs pr filet) og puttet dem først i hvetemel, så i sammenpisket egg og melk og så i følgende blanding:

175 g knust kavring

1 ts salt

1 ts chili

2 ts oregano

2 ts basilikum

1 ts paprikapulver

1 ts hvitløksalt

1/2 ts pepper

Så tok jeg en wokpanne og varmet opp rapsolje og friterte noen om gange og la over på kjøkkenpapir - jeg skjærte over en for å være sikker på at de var gjennomstekt. Omtrent svarte utenpå blir de, og helt hvite og møre inni,

Til det kokte jeg eggnudler og strødde vårløk over. Jeg tok Tandoori-saus fra Toro til - men det burde vært en sweet&sour saus.

Vanvittig godt!

Blir så glad når maten er like god som den ser ut som på bildet! :)

(det ble forresten masse oppvask av dette - men det har jo ikke jeg noe meg - hehe)

Gjest blue cucumber
Skrevet

nam nam

Kan jeg bestille oppskriften over nettet, så kan du kjøre ned til meg med den?

Skrevet

Oi, har et et navn, det jeg pleier å lage? ;o)

Guttungen elsker kyllingnuggets, så jeg har lagd min egen variant til ham - og den er til forveksling lik det du skisserte her.

Det er godt, ja!

Gjest Shira12
Skrevet

Hørtes veldig godt ut, men mye oppvask....Da blir jeg litt betenk med en gang.

Men nå etter jeg fikk nytt kjøkken føles all matlaging og oppvask som en lek, så kanksje jeg skal prøve.

Jeg mener nå fast og bestemt at alle må leve uten oppvaskmaskin med småbarn i hus, i minst 4 år, før de lærer seg og sette pris på oppvaskmaskina!

*titter beundrendes bort på oppvaskmaskina*

Skrevet

Hørtes veldig godt ut, men mye oppvask....Da blir jeg litt betenk med en gang.

Men nå etter jeg fikk nytt kjøkken føles all matlaging og oppvask som en lek, så kanksje jeg skal prøve.

Jeg mener nå fast og bestemt at alle må leve uten oppvaskmaskin med småbarn i hus, i minst 4 år, før de lærer seg og sette pris på oppvaskmaskina!

*titter beundrendes bort på oppvaskmaskina*

Ja - jeg har levd i to perioder uten oppvaskmaskin - med to menn :-)

Gjest Shira12
Skrevet

Ja - jeg har levd i to perioder uten oppvaskmaskin - med to menn :-)

Slet du de ut med oppvasken da eller? ;-)

Skrevet

Slet du de ut med oppvasken da eller? ;-)

Han ene holder ut den dag i dag -vi har kjøpt oppvasmaskin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...