Gå til innhold

innblanding i privatliv...

Anbefalte innlegg

Gjest ikke i dag nei..

Det er nå 7 mnder siden det ble slutt mellom min samboer og meg.

Vi har to unger ilag og har vært ilag i syv år.

Det er forskjellige grunner til det har gått gale.. Noe jeg ikke vil dele med svigerforeldre og foreldre. Det er fordi det er for privat til de trenger å vite det synest oss.

Men alikevel så blander de seg inn..og nekter å gi seg. De vil vite akkurat HVORFOR det er slutt. Har de rett på å få vite det??? Det er vel egentlig en privatsak synest jeg.

Men de sier de kan ikke helpe og støtte oss gjennom dette..om de ikke vet noe. Jeg synest vertfall dette er veldig vanskelig. Det betyr egentlig jeg har to valg:

1:fortelle alt til foreldre og svigerforeldre... Da blir forholdet til svigerforeldre heilt ødelagt..pga dei tinga vi må fortelle..og min xsamboer kjem til misste kompiser, rykte og sjølvtillit..

2:Holde tett. Ikke fortelle noe. Men får ingen støtte med foreldre...så vi må klare oss aleine..

Dette er faktisk veldig innviklet... så orker ikke skrive alt.

Hva skal jeg gjøre???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220018-innblanding-i-privatliv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en venn i nøden

Dere bør begge ha en person hver som dere stoler 100% på og som dere kan prate ærlig med om alt. Dette bør ikke være familie, da familie skal komme sammen med dere i mange anledninger fremover (i barnas bursdager, konfirmasjon, bryllup feks) og da skal ikke disse vite alt dette om dere.

Familien har ingen rett til å få vite årsaken til bruddet, tvert i mot kan de være en god støtte for dere alle fire, når de kan trøste dere uten å ta stilling til hvem som har gjort hva.

Snakk med exen din, slik at dere er enige om hva familien skal vite og ikke vite, så kan dere stå samlet. Det er selvsagt han som skal gi klar beskjed til sin familie om hvor grensen går, og at det er totalt uakseptabelt å prøve å hale ut intime detaljer om deres havarerte samliv.

Du bør si minst mulig, bare opprettholde et ok forhold til dine barns farmor, farfar osv, men du er ikke lenger svigerdatter og behøver ikke si noe om noe slikt.

Gjest ikke i dag nei..

Dere bør begge ha en person hver som dere stoler 100% på og som dere kan prate ærlig med om alt. Dette bør ikke være familie, da familie skal komme sammen med dere i mange anledninger fremover (i barnas bursdager, konfirmasjon, bryllup feks) og da skal ikke disse vite alt dette om dere.

Familien har ingen rett til å få vite årsaken til bruddet, tvert i mot kan de være en god støtte for dere alle fire, når de kan trøste dere uten å ta stilling til hvem som har gjort hva.

Snakk med exen din, slik at dere er enige om hva familien skal vite og ikke vite, så kan dere stå samlet. Det er selvsagt han som skal gi klar beskjed til sin familie om hvor grensen går, og at det er totalt uakseptabelt å prøve å hale ut intime detaljer om deres havarerte samliv.

Du bør si minst mulig, bare opprettholde et ok forhold til dine barns farmor, farfar osv, men du er ikke lenger svigerdatter og behøver ikke si noe om noe slikt.

tusen takk for svar.. Trengte høre dette.. :)

Ah..plutselig i bedre humør :)

Gjest Wolverina

Fornuftig sagt.

Dette har de _ikke_ noe med!

Støtt deg heller til en venn som du stoler på.

Annonse

De må da for søren kunne støtte dere selv om de ikke får vite det som ligger bak????

Støtte dere fordi dere har det vondt.

Ingen andre har rett til å vite noe/alt. Det er vanskelig i en situasjon hvor man trenger støtte, godt kan trenge noen å betro seg til osv. Selvfølgelig kan det også lett oppstå spekulasjoner og i verste fall rykter hvis det er nokså åpenbart at "det ligger noe under som de ikke vil fortelle". Men det får man heller risikere, og det kan gli over.

Kanskje er det heller ikke så lurt å betro seg til noen andre - det blir lett snakk rundt som da til slutt når foreldre/svigerforeldre. Det måtte være en profesjonell. Men i det lange løp tror jeg at det lønner seg å være sterk og taus om forhold som ingen andre har noe med. Det er lite hensynsfullt av nærstående å presse deg, men de har sikkert et behov for å forstå. Antagelig ikke vondt ment. Jeg tror du gjør rett i å holde på ditt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...