Gjest tisser hele tiden Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Jeg går og tisser hele tiden.Har lurt på om jeg har overaktiv blære, for vennene mine tisser ikke halvparten så mye som jeg gjør. Slik har det alltid vært. Men hva er normalt? En kompis av meg sa at han tisset om morningen og kanskje en gang når han kom hjem fra skolen. JØSS!! Jeg er jente og jeg tisser hver time vil jeg tro. Men har ikke talt hvor mange ganger jeg tisser. Vet dere hvor mange ganger dere tisser i døgnet? 0 Siter
Aryane Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Jeg tisser ofte, mye oftere enn de jeg omgås, det varierer vel fra person til person. Jeg er diabetiker og hvis jeg har høyt blodsukker tisser jeg enda oftere. Kanskje du skulle sjekket blodsukkeret ditt? 0 Siter
Gjest tisser hele tiden Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Jeg tisser ofte, mye oftere enn de jeg omgås, det varierer vel fra person til person. Jeg er diabetiker og hvis jeg har høyt blodsukker tisser jeg enda oftere. Kanskje du skulle sjekket blodsukkeret ditt? Tror blodsukkeret mitt skulle være normalt, har aldri hørt om noe annet. Vet ikke om det kan være stressrelatert, det at man tisser så mye. Men når jeg tisser så kommer det mye urin, ikke bare små skvetter. Tenk hvis jeg skulle være pasient på et gamlehjem og måtte ha hjelp til do'a. Hadde vel blitt et mareritt for pleierne tenker jeg. " så skal fru Olsen tisse igjen, ja" 0 Siter
Gjest Hjelp til selvhjelp Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Datteren min er tenåring og har hatt samme problem som deg. Fikk tatt urinprøve, men ingen bakterier å oppspore. Var hos lege som sa at hvis en går ofte på do, aktiverer du blæren til å gå ofte (uvane). Datteren min fikk råd om å holde seg lengst mulig over en periode, selv om hun ville tisse. Da øker du blærekapasiteten, og etter ei stund (dager/uker) blir kapasiteten i blæra større og du går mindre på do. Datteren min gjorde dette, øvde opp blærekapasitet og hun går mindre på do nå enn før. Det har hjulpet for henne i allefall. 0 Siter
Aryane Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Tror blodsukkeret mitt skulle være normalt, har aldri hørt om noe annet. Vet ikke om det kan være stressrelatert, det at man tisser så mye. Men når jeg tisser så kommer det mye urin, ikke bare små skvetter. Tenk hvis jeg skulle være pasient på et gamlehjem og måtte ha hjelp til do'a. Hadde vel blitt et mareritt for pleierne tenker jeg. " så skal fru Olsen tisse igjen, ja" Hehe....ja da hadde du vel ikke blitt så populær! 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Jeg tisser 1-2 ganger om dagen. Når jeg står opp og kanksje før jeg legger meg. 0 Siter
Aryane Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Datteren min er tenåring og har hatt samme problem som deg. Fikk tatt urinprøve, men ingen bakterier å oppspore. Var hos lege som sa at hvis en går ofte på do, aktiverer du blæren til å gå ofte (uvane). Datteren min fikk råd om å holde seg lengst mulig over en periode, selv om hun ville tisse. Da øker du blærekapasiteten, og etter ei stund (dager/uker) blir kapasiteten i blæra større og du går mindre på do. Datteren min gjorde dette, øvde opp blærekapasitet og hun går mindre på do nå enn før. Det har hjulpet for henne i allefall. Det er stikk motsatt av hva jeg har fått beskjed om. Jeg har fått høre at dersom man holder seg lenge øker man faren for inkontinens. Så jeg løper på do med god samvittighet, har ikke tenkt å havne i bleier ) 0 Siter
Gjest Hjelp til selvhjelp Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Det er stikk motsatt av hva jeg har fått beskjed om. Jeg har fått høre at dersom man holder seg lenge øker man faren for inkontinens. Så jeg løper på do med god samvittighet, har ikke tenkt å havne i bleier ) Vi var på sykehus hos urolog, som fortalte dette. Merkelig. Men det er ikke bra å holde seg hvis det er bakterier i urinen. 0 Siter
Gjest tisser hele tiden Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Det er stikk motsatt av hva jeg har fått beskjed om. Jeg har fått høre at dersom man holder seg lenge øker man faren for inkontinens. Så jeg løper på do med god samvittighet, har ikke tenkt å havne i bleier ) har også hørt dette, Har også hørt at det å drikke mest mulig ikke er gunstig med tanke på inkontinens senere. Vel jeg er i midten av tjueårene så den tid den sorg mener nå jeg. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Jeg tisser 1-2 ganger om dagen. Når jeg står opp og kanksje før jeg legger meg. Det var ikke ofte! Så da varierer det nok mye fra person til person. 0 Siter
amber sun Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Hver time? Da hadde jeg blitt drittlei av å renne på do hele tiden altså! Husker at en blir anbefalt å drikke mye, men da må jeg og fly på do hele tiden og det gidder jeg ikke. Har vel ikke talt, men sånn veldig ca. 4-6 ganger i døgnet kanskje? 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Hver time?! Og jeg som trodde jeg tisset ofte! Jeg tror jeg tisser ca. 6-8 ganger i døgnet, men spør du kjæresten min vil han sikkert si at jeg tisser hver halvtime. ;o) Han er sånn som kompisen din - tisser et par ganger i døgnet har jeg inntrykk av. 0 Siter
Åsemor Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Jeg tisser mye. På en vanlig arbeidsdag tisser jeg når jeg står opp, 3 ganger på jobb, når jeg kommer hjem, 3-4 ganger på ettermiddagen/kvelden og 1-3 ganger på natten. Blir MYE verre når jeg drikker, og slutten av svangerskapet var hver eneste tur ut nøye planlagt i forhold til toalett-tilgjengelighet. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Tisser om morgenen, som regel en gang i løpet av en arbeidsdag og 1-2 ganger før jeg legger meg. 0 Siter
Gjest minimeghey Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 jeg tisser nok flere ganger i timen. kjipt for jeg smører meg mye med håndkrem også, men kort tid etter at jeg har smørt meg, så må jeg tisse, og så vasker jeg av meg kremen :s 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Hver time?! Og jeg som trodde jeg tisset ofte! Jeg tror jeg tisser ca. 6-8 ganger i døgnet, men spør du kjæresten min vil han sikkert si at jeg tisser hver halvtime. ;o) Han er sånn som kompisen din - tisser et par ganger i døgnet har jeg inntrykk av. En kamerat av meg, da vi var rundt 16 år, han sa at han trodde kanskje han hadde diabetes, for han hadde hørt at et symptom kunne være at man tisset ofte. Han virket oppriktig bekymret, og fortalte meg at han tisset både morgen og kveld, og noen ganger midt på dagen også, så her var det nok noe galt 0 Siter
Gjest Hjemmehjelpen Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Tror blodsukkeret mitt skulle være normalt, har aldri hørt om noe annet. Vet ikke om det kan være stressrelatert, det at man tisser så mye. Men når jeg tisser så kommer det mye urin, ikke bare små skvetter. Tenk hvis jeg skulle være pasient på et gamlehjem og måtte ha hjelp til do'a. Hadde vel blitt et mareritt for pleierne tenker jeg. " så skal fru Olsen tisse igjen, ja" Ja, det er ikke noe ukjent fenomen 0 Siter
tonie Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Det kommer jo selvsagt helt an på hva og hvor mye man drikker, det. Og på hva man spiser. Jeg drikker mye vann og mye kaffe. Dermed flyr jeg på do _ofte_. Hva som er vanlig vet jeg ikke, men jeg tror nok at jeg flyr mer på do enn folk flest:-) 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Hver time? Da hadde jeg blitt drittlei av å renne på do hele tiden altså! Husker at en blir anbefalt å drikke mye, men da må jeg og fly på do hele tiden og det gidder jeg ikke. Har vel ikke talt, men sånn veldig ca. 4-6 ganger i døgnet kanskje? "Hver time? Da hadde jeg blitt drittlei av å renne på do hele tiden altså!" Da skjønner du sikkert at jeg er drittlei den j**** blæresykdommen min! Er på do ca 30-40 ganger i døgnet. *sutre sutre* Men nå skal det bli saker når jeg får ny blære ) Bare spør Hare, jeg maser konstant på mail om den nye blæra mi ;-) Og du forresten, jeg er forelsket! I hunden din!!! ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.