Gjest blue cucumber Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Jeg vet ikke helt hva du sikter til med spørsmålet. Men skade. Jeg ville tenkt hjerneskade. Men dette er det vel ingen fasit på. Det er her de lærde strides. 0 Siter
Gjest Poat Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Det er vel i hjernen det sitter, eller? 0 Siter
bb71 Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Det er vel i hjernen det sitter, eller? Jo, det sitter i hjernen da... Det tenkte jeg trådstartet viste, og at vedkommende tenkte mer på årsaken til autisme. 0 Siter
Gjest vernepleier Skrevet 24. februar 2006 Skrevet 24. februar 2006 Gjennomgripende utviklingsforstyrrelse er samlebetegnelsen som autisme ligger under. Utviklingen er avvikende og forstyrret, men ikke nødvendigivs forsinket. Forskning viser at barneautisme (autisme som oppdages i de første leveårene) er forårsaket av en primær hjerneskade, men årsakene er komplekse og fortsatt ganske ukjente. 0 Siter
Angela1365380318 Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Det er hjerne/personlighet som du sikkert skjønner. Så vidt jeg vet vet man ikke i dag helt nøyaktig hva det kommer av, men enkelte foreldre i norge mener babyen deres var helt normal til den fikk en viss vaksine og da ble autist. (det var en del i media for noen få år siden om dette) jeg tror også prematur barn og ulykker kan være med på å forrårsake det, uten at jeg skal si noe helt sikkert. Autister kan ofte være vanskelig å komme i kontakt med og veldig "inni seg selv" om du skjønner. De kan ha store problemer med å lære seg ting, tar lengre tid en for vanlige barn, men når de engelig "knekker koden" går det som et skudd. De kan feks bruke evigheter på å lære seg og forstå tall, for å så se gjennon telefonkatalogen og lære den. (slik som en norsk autist gjor da et tv team filmet han, tror det var rikets tilstand, eller dokumet 2 om en familie som mente vaksinen var skyld i autismen) Når jeg tenker på austister så forbinder jeg det med barn som er vekldig flink med en eller to ting og sliter med resten. Kjenner ingen godt personlig, men har gode venner med autist søsken. Hun ene fortalte at hennes søsken kunne være stygg med andre barn og se at de ble lei seg, uten å forstå hvorfor.Men autister er som andre, friske eller syke, veldig forskjellig fra person til person. 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Det er hjerne/personlighet som du sikkert skjønner. Så vidt jeg vet vet man ikke i dag helt nøyaktig hva det kommer av, men enkelte foreldre i norge mener babyen deres var helt normal til den fikk en viss vaksine og da ble autist. (det var en del i media for noen få år siden om dette) jeg tror også prematur barn og ulykker kan være med på å forrårsake det, uten at jeg skal si noe helt sikkert. Autister kan ofte være vanskelig å komme i kontakt med og veldig "inni seg selv" om du skjønner. De kan ha store problemer med å lære seg ting, tar lengre tid en for vanlige barn, men når de engelig "knekker koden" går det som et skudd. De kan feks bruke evigheter på å lære seg og forstå tall, for å så se gjennon telefonkatalogen og lære den. (slik som en norsk autist gjor da et tv team filmet han, tror det var rikets tilstand, eller dokumet 2 om en familie som mente vaksinen var skyld i autismen) Når jeg tenker på austister så forbinder jeg det med barn som er vekldig flink med en eller to ting og sliter med resten. Kjenner ingen godt personlig, men har gode venner med autist søsken. Hun ene fortalte at hennes søsken kunne være stygg med andre barn og se at de ble lei seg, uten å forstå hvorfor.Men autister er som andre, friske eller syke, veldig forskjellig fra person til person. En ting jeg har lest om autister, er at de har veldig vanskelig for å skille sanseinntrykkene. De tar inn "alt" av farger, lyder etc, mens friske personer har mer sperrer og grenser som siler sanseinformasjonen, slik at vi lettere kan fokusere. Pga dette kan en autist trenge veldig rolige og stabile og forutsigbare omgivelser, så de best mulig skal kunne hanskes med situasjonen. 0 Siter
Vanedis Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 http://ww2.autismeforeningen.no/side.php?mid=4 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.