Gå til innhold

Ang ny nabo som henger trusene sine til vaske på fellesrommet?

Anbefalte innlegg

Gjest flau nabo
Skrevet

Flyttet en ny jente inn i hybelkomplekset i går. Hun hadde med set et tonn med flyttelass som hun plasserte fellesrommet. Dette trodde jeg var midlertidig.

Så ser jeg nå at hun har hengt opp våte klær på et tørkestativ som okkuperer fellesrommet. Deriblant mange truser!

Dette synes jeg er pinlig. Tenk så flaut når jeg skal ha venner på besøk og de ser alle trusene hennes.

Hvordan si ifra til henne på en pen måte om at hun ikke kan la klærne henge til tørk der?

Noen gode råd?

Gjest Wolverina
Skrevet

Det er vel egentlig bare å si det som det er.

Vanskelig å gå rundt grøten her.

Gjest Thekla84
Skrevet

Eller du kan gjøre det på en litt utradisjonell måte og si at du ELSKER trusene hennes, da blir hun redd og slutter å henge klærne sine der ;) hvis du er av skremme-typen da ;)

Gjest gærningen
Skrevet

Du er redd av deg du?? Eller fin på det?? Hvis ikke vennene dine takler bedre, så er de ikke gode venner!

Gjest flau nabo
Skrevet

Du er redd av deg du?? Eller fin på det?? Hvis ikke vennene dine takler bedre, så er de ikke gode venner!

Jeg vil helst slippe å spise middag uten å få en tangatruse ned i tallerkenen min.

Men kanskje du liker det tilbehøret?

PS: er du mann?

Gjest flau nabo
Skrevet

Jeg vil helst slippe å spise middag uten å få en tangatruse ned i tallerkenen min.

Gjest flau nabo
Skrevet

Gjest gærningen
Skrevet

tangatruser er ikke no særlig. Men sånne som er fine på det skal jeg betakke me fra!!

Skrevet

er jo bare å si det rett ut det! Kan hende du blir upopulær i hennes øyne da men... stjel noen truser, så skal du se hun slutter... behøver ikke stjele dem heller bare forlegge dem en plass:P Har bodd på hybel hus sjøl jeg skjønner du;P og vet hvor frustrende andre mennesker kan være:S spes de som tar seg noet meg frekke tilretteleggelser for seg selv... be henne tørke klærna sine på vaskerommet eller på hybelen.. skulle bare mangle!

Gjest gærningen
Skrevet

flau nabo, eller ytterst "fin-på-det-nabo? Jeg ser det nok, du er ytterst fin på det ja!!

Det er akkurat hva jeg tror ja.!!

Hva sier du sjølv da??

Om ikke vennene dine takler noen skarve truser så må dem ta noen runder me selv sjølv, sier no bare æ sjølv bærre!!

amerikafareren
Skrevet

Dette er litt uklart for meg. Har dere fellesrom hvor dere henger opp truser og har venner på besøk??

Hvis jeg hadde hatt naboens truser tett innpå meg hadde jeg reagert, men jeg forstår ikke helt funksjonen til dette fellesrommet. Hvis dette er et lagringsrom synes jeg ikke det gjør noe, men hvis dette er en felles stue er det helt vanvittig å henge opp trusene sine der. Hvis det er slik at gjestene dine ser trusene hennes innom et vindu eller åpen dør så får du be dem se i en annen retning.

Gjest gærningen
Skrevet

Dette er litt uklart for meg. Har dere fellesrom hvor dere henger opp truser og har venner på besøk??

Hvis jeg hadde hatt naboens truser tett innpå meg hadde jeg reagert, men jeg forstår ikke helt funksjonen til dette fellesrommet. Hvis dette er et lagringsrom synes jeg ikke det gjør noe, men hvis dette er en felles stue er det helt vanvittig å henge opp trusene sine der. Hvis det er slik at gjestene dine ser trusene hennes innom et vindu eller åpen dør så får du be dem se i en annen retning.

Skjønnerer du ikke da

de har et felles rom

på en hybel

og der bor en jente

og hun henger opp truser

noe som er plagsomt for trådstarter

fellesrommet er nøytral grunn

amerikafareren
Skrevet

Skjønnerer du ikke da

de har et felles rom

på en hybel

og der bor en jente

og hun henger opp truser

noe som er plagsomt for trådstarter

fellesrommet er nøytral grunn

Jeg har ingen problemer med å forstå at hvis jenta henger opp trusene sine der hvor det er et felles rom for sosiale ting at det er problem for trådstarter. Det ville ha vært problem for meg å ha gjester der hvor naboends truser henger.

Skrevet

Jeg er ikke så flink til å komme på taktfulle hint, for meg pleier det å funke best å si ting rett ut. Men det går jo an å si det i en hyggelig tone uten å gjøre en big deal ut av det.

F.eks si at du og de andre hybelboerne har en uskreven regel om at tøy tørkes inne på egne hybler, ikke på fellesarealet?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

I min "hybeltid" delte jeg kjøkken og bad med ei annen jente.

Hun brukte kjøkkenet, kokte seg mat- og brukte lang tid- for deretter å levne alt av kopper og kar skittent på kjøkkenet.

Så da jeg også ville lage mat- var det for det første ikke "plass" på kjøkkenet (fordi hun var der, og kjøkkenet var knøttlite). Deretter slapp jeg ikke til-fordi alle kopper og kar var skitten

Jeg tok det opp med henne. Hun skjønte INGENTING. Hun sa de hadde pleid å gjøre det slik hjemme. Lage mat, spise og ta oppvasken ut på kvelden.

At hun på den måten okkuperte alt kjøkkenutstyr fra 16 og ut på kvelden hadde hun ikke ofret en tanke...

Hun ble sur. Men skjerpet seg, slik at vi begge kunne lage middag eller annen mat på ettermiddagen.

Den nye naboen din kan være like tankeløs. Blås i litt eventuell surmuling. Dere skal jo dele det fellesrommet, og hun stopper ikke om du ikke sier i fra.

Gjest flau nabo
Skrevet

I min "hybeltid" delte jeg kjøkken og bad med ei annen jente.

Hun brukte kjøkkenet, kokte seg mat- og brukte lang tid- for deretter å levne alt av kopper og kar skittent på kjøkkenet.

Så da jeg også ville lage mat- var det for det første ikke "plass" på kjøkkenet (fordi hun var der, og kjøkkenet var knøttlite). Deretter slapp jeg ikke til-fordi alle kopper og kar var skitten

Jeg tok det opp med henne. Hun skjønte INGENTING. Hun sa de hadde pleid å gjøre det slik hjemme. Lage mat, spise og ta oppvasken ut på kvelden.

At hun på den måten okkuperte alt kjøkkenutstyr fra 16 og ut på kvelden hadde hun ikke ofret en tanke...

Hun ble sur. Men skjerpet seg, slik at vi begge kunne lage middag eller annen mat på ettermiddagen.

Den nye naboen din kan være like tankeløs. Blås i litt eventuell surmuling. Dere skal jo dele det fellesrommet, og hun stopper ikke om du ikke sier i fra.

Nå har hun tatt inn tøyet sitt, og jeg har ikke sagt noe.

Ja så slapp jeg å si fra!

Gjest trultemor25
Skrevet

Nå har hun tatt inn tøyet sitt, og jeg har ikke sagt noe.

Ja så slapp jeg å si fra!

Kanskje hun også er en doler?

Gjest flau nabo
Skrevet

Kanskje hun også er en doler?

ja hvis hun er det så kommer jeg med følgende oppfordring: TA INN TRUSENE DINE!!!!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...