Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei, jeg er to barnsmor og fikk satt inn spiral etter nr 2. Det er greit for d meste, men jeg r litt lei av alle de uregelmessiege småblødningene i tillegg til mens. Får dem også dagen etter å ha hatt samleie. Må ofte bruke bind også pga dem. Det gjør ikke vondt, men jeg merker jo det litt da og d r irriterende. Og jeg vil helst ikke ha samleie mens disse småblødningene kommer. Før varte de bare i et par dager og var veldig lite blod, men denne gangen har d vart lenger og blødninger r også mer. Jeg vil ikke ha flere barn, har en datter og en sønn, men mannen vil ha en til. Derfor vil jeg ikke sterilisere meg, men spiral er greit prevensjonsmiddel for det er for 5 år så kan jeg bestemme selv om jeg har lyst på et barn til eller ikke. Men hvis det skal fortsette slik med blødninger er jeg ikke sikker på om dette er riktig prevensjonsmddel for meg. Babyen min er bare 8 mdn gammel og derfor har jeg ikke hatt spiralen så lenge. Er det andre der ute som har hatt spiral i mye lengre tid som kan svare på om disse småblødningene blir verre eller bedre etterhvert. Har ingen andre problemer ellers med det og har ikke gått til legen min heller.Jeg har ikke hormonspiral, men den adre som er kobber tror jeg.

mvh spiral bruker

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220052-bl%C3%B8dning-m-spiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er dessverre vanlig med spotting og i blant økt mens ved bruk av kobberspiral. Ved bruk av hormonspiral blir gjerne blødningene mindre, enkelte mister mensen helt. Det tar imidlertid gjerne noe tid før dette inntrer, i begynnelsen er det vanlig med spotting og evt forlenget mens. Du kan jo vurdere å bytte, om det ikke er noe kontraindikasjoner?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...