Gå til innhold

var det torettes?

Anbefalte innlegg

Gjest i pleielære
Skrevet

Jeg hade praksis som asistent og skule overvære en pleiesituasjon på et rom på et pleiehjem.

Til min forskrekelse fikk hjelpepleieren et slags utbrud. Han ropte på en måte og fik et kropslig utbrud også. Armen gikk rett i været og det han ropte vil jeg ikke gjengi. Det var rettet mot pasienten og var ikke "pent". Det gjentok seg noen ganger, helt til hjelpepleieren som

var sammen med han fikk roet han.

Jeg lurer bare på: Kan menesker med tourettes være ute i praksis med en eller annen støte fra trygdekontor/aetat i helsesektor?

Kunne det være touretes denne personen hadde, er det virekelig mulig?

Gjest også i praksis
Skrevet

da jeg lest igjennom innlegget ditt på nytt, så lurer jeg på om du også har en bokstavdiagnose. Har du dysleksi? du trenger ikke å svare altså, men det er tydelig at du sliter med noe du også.

Gjest også i praksis
Skrevet

men kan man ha torett og vare i praksis fra aetat?

Det heter Tourette. og JA alle mulige folk kan være utplasser fra Aetat!

Gjest i pleielære
Skrevet

da jeg lest igjennom innlegget ditt på nytt, så lurer jeg på om du også har en bokstavdiagnose. Har du dysleksi? du trenger ikke å svare altså, men det er tydelig at du sliter med noe du også.

hva mener du?

Gjest i pleielære
Skrevet

Det heter Tourette. og JA alle mulige folk kan være utplasser fra Aetat!

Hvordan er det mulig? og hvilke konskvenser har det for pasientene?

Gjest også i praksis
Skrevet

alt er mulig innenfor Aetat. Hvilke konsekvenser det har for pasientene: alt for mange desverre!!. Men nå som eldrebølgen kommer så får de takke seg til det som det som helseNorge har å tilby!

Gjest i pleielære
Skrevet

alt er mulig innenfor Aetat. Hvilke konsekvenser det har for pasientene: alt for mange desverre!!. Men nå som eldrebølgen kommer så får de takke seg til det som det som helseNorge har å tilby!

vart skremt no jah

kanskje jeg skal fine mg noe anna å gjore på.

tror at ikke pleieyrket er noe for meg. Tror jeg skal prøve å finne meg jobbe innen noe annet.

Gjest også i praksis
Skrevet

vart skremt no jah

kanskje jeg skal fine mg noe anna å gjore på.

tror at ikke pleieyrket er noe for meg. Tror jeg skal prøve å finne meg jobbe innen noe annet.

Du gir opp fort må jeg si. Eller bare sutrer du nå fordi jeg antydet at du hadde et snev at dysleksi?

Barnslig er det i iallefall...

Gjest i pleielære
Skrevet

Du gir opp fort må jeg si. Eller bare sutrer du nå fordi jeg antydet at du hadde et snev at dysleksi?

Barnslig er det i iallefall...

gir ikke opp pga det du sier. Er bare assistent og har masse annet å spille på.

Skrevet

Det er da fullstendig mulig å jobbe med tourettsyndromet...

Det er nok mest vanskelig for dem som har det er det ikke?

Hva mente du med at du ble skremt? Av denne personen med touretts?

I et pleieryrke så finnes det forskjellige typer mennesker man må pleie... så skal du bli hjelpepleier, må du nok bare venne deg til det! Gammel er du?

Skrevet

hva mener du?

Du hoppet over nesten alle doble konsonanter.

Gjest i pleielære
Skrevet

Du hoppet over nesten alle doble konsonanter.

hva mener du?

Gjest i pleielære
Skrevet

men kan man ha torett og vare i praksis fra aetat?

jeg mener, at, det ikke er lett å ha tårett å ha praksis fra aetat

Gjest i pleielære
Skrevet

Det er da fullstendig mulig å jobbe med tourettsyndromet...

Det er nok mest vanskelig for dem som har det er det ikke?

Hva mente du med at du ble skremt? Av denne personen med touretts?

I et pleieryrke så finnes det forskjellige typer mennesker man må pleie... så skal du bli hjelpepleier, må du nok bare venne deg til det! Gammel er du?

hvordan er det forsvarlig ovrefor pasienter da?

Gjest i pleielære
Skrevet

hvordan vet du at alt er mulig innen aetat?

Gjest De er ikke like.
Skrevet

Mennesker med tourettes kan ha sitt syndrom under så god kontroll at det ikke er til hinder for å ha en ansvarsfull jobb. Det kommer an på funksjonsnivået til den enkelte.

Skrevet

hvordan er det forsvarlig ovrefor pasienter da?

Som sagt ovenfor her, så finnes tourettes i forskjellige grader, og mange lever helt normalt med medisiner, så kan hende at ditt tilfell bare er et enkelttilfelle som mangel på medisin!

Tror du har forhåndsdømt vedkommende som du jobber med jeg.

Du har lite forståelse og egentlig ikke noe i et pleier yrke å gjøre om du lar noe som er annerledes stoppe deg i utdanningen. Siden du bare pga dette tviler på valget ditt av yrke!

Skrevet

Som sagt ovenfor her, så finnes tourettes i forskjellige grader, og mange lever helt normalt med medisiner, så kan hende at ditt tilfell bare er et enkelttilfelle som mangel på medisin!

Tror du har forhåndsdømt vedkommende som du jobber med jeg.

Du har lite forståelse og egentlig ikke noe i et pleier yrke å gjøre om du lar noe som er annerledes stoppe deg i utdanningen. Siden du bare pga dette tviler på valget ditt av yrke!

Det var vel det at _pleieren_ oppførte seg slik på jobb h*n reagerte på, ikke en _pasient_.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...