Gjest ouæh Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Jeg pleier å gå alene hjem dersom jeg ikke har vært for langt hjemmefra. I natt opplevde jeg å skulle gå fra venninnen min i et kryss. Hun skulle ha taxi videre og jeg skulle gå. I krysset stod en bil og ventet. Det ble grønt men han ble stående. Jeg gikk tilbake til venninnen min og sto der med henne. Bilen kjørte men stoppet like over krysset, der ble den stående. Syntes det var nokså ekkelt men tenkte jeg var overnervøs. Så kjørte den, men snudde like bortenfor. Han kom tilbake til krysset og kjørte i en annen retning. Ingen taxi kom... Så kom bilen jammen meg tilbake igjen, vi ble ganske engstlige. Han kjørte over krysset og stoppet bilen. Endelig kom en ledig drosje. Jeg slang meg med, turte ikke gå hjem alene!! Bor i Oslo og dette var i et villastrøk. Tenk om han VAR ute etter en jente? Tenk om jeg hadde vært alene som jeg pleier. Jeg mener, det går alltid bra og man tenker ikke på at slikt kan skje - men så er man plutselig oppe i en skumel situasjon. Skal tenke meg om to ganger neste gang jeg skal hjem alene. Trist det er slik! Men trygt hjemme nå hvertfall! 0 Siter
Gjest Wolverina Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Oi da... Dette hørtes ikke bra ut. Jammen godt du hoppet i drosjen med venninnen din. Helt sikkert en forskrudd sjel på jakt. Dette kunne gått riktig ille! Vær forsiktig videre. en-søsterlig-bra-du-kom-deg-trygt-hjem-klem 0 Siter
Gjest ouæh Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Oi da... Dette hørtes ikke bra ut. Jammen godt du hoppet i drosjen med venninnen din. Helt sikkert en forskrudd sjel på jakt. Dette kunne gått riktig ille! Vær forsiktig videre. en-søsterlig-bra-du-kom-deg-trygt-hjem-klem Takk!!! 0 Siter
Gjest Lussy Lou Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Hørtes skummelt ut ja.. Bra du kom deg hel hjem, sier bare jeg!! 0 Siter
petter smart Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Tenk om han lette etter noen? Sin fulle tenåringsdatter kanskje. Eller kanskje han ikke visste veien til dit han skulle. Kanskje var han en pervo som satt å runket mens han så på dere. Sannsynligheten for å bli dradd inn i en bil og bortført/voldtatt er nesten lik null. Det er like trist at folk ser spøkelser ved høylys dag. Det blir litt som i USA. Der har de skapt en så stor frykt for hverandre at de fleste eier skytevåpen. 0 Siter
Gjest Lussy Lou Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Tenk om han lette etter noen? Sin fulle tenåringsdatter kanskje. Eller kanskje han ikke visste veien til dit han skulle. Kanskje var han en pervo som satt å runket mens han så på dere. Sannsynligheten for å bli dradd inn i en bil og bortført/voldtatt er nesten lik null. Det er like trist at folk ser spøkelser ved høylys dag. Det blir litt som i USA. Der har de skapt en så stor frykt for hverandre at de fleste eier skytevåpen. Joda, men kan jo forstå at man også blir litt engstelig. Har som enslig jente lite å stille opp med _om_ noe skulle skje. 0 Siter
Gjest Wolverina Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Tenk om han lette etter noen? Sin fulle tenåringsdatter kanskje. Eller kanskje han ikke visste veien til dit han skulle. Kanskje var han en pervo som satt å runket mens han så på dere. Sannsynligheten for å bli dradd inn i en bil og bortført/voldtatt er nesten lik null. Det er like trist at folk ser spøkelser ved høylys dag. Det blir litt som i USA. Der har de skapt en så stor frykt for hverandre at de fleste eier skytevåpen. Mulig..mulig... _Men_ bedre føre var enn etter snar...eller bortført for den del. Man taper ingen verdens ting på å være ekstra forsiktig i en sånn situasjon. 0 Siter
Mari25 Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Jeg har selv blitt voldtatt i Oslo, og det skjedde ikke i en mørk gate der jeg gikk alene, men på et offentlig sted med masse folk. Poenget mitt er at vil noen andre skade en, så kan en ofte ikke beskytte seg mot det selv. 0 Siter
amber sun Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 I utgangspunktet liker jeg heller ikke å gå alene hjem på nattestid sånn. Pleier alltid å ha følge med noen, eller ta taxi. Skjønt når det er sagt vet jeg jo at jeg ved et par anledninger har tuslet gatelangs helt mutters alene fordi jeg gikk av bussen for tidlig, eller for å komme til en bussholdeplass/taxiholdeplass. Men jeg pleier som regel alltid å ta taxi helt hjem til døren. Skjønner godt at du ble engstelig av den bilen, det hadde nok skremt meg og. For man vet aldri. 0 Siter
Gjest ouæh Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Jeg har selv blitt voldtatt i Oslo, og det skjedde ikke i en mørk gate der jeg gikk alene, men på et offentlig sted med masse folk. Poenget mitt er at vil noen andre skade en, så kan en ofte ikke beskytte seg mot det selv. Oj! Det var leit å høre... Da er det i det minste lurt å unngå steder som er mer utsatte enn andre, selv om det kan skje hvor som helst. Jeg mener, det er ingen vits i å ta unødige sjangser. 0 Siter
Gjest ouæh Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Tenk om han lette etter noen? Sin fulle tenåringsdatter kanskje. Eller kanskje han ikke visste veien til dit han skulle. Kanskje var han en pervo som satt å runket mens han så på dere. Sannsynligheten for å bli dradd inn i en bil og bortført/voldtatt er nesten lik null. Det er like trist at folk ser spøkelser ved høylys dag. Det blir litt som i USA. Der har de skapt en så stor frykt for hverandre at de fleste eier skytevåpen. Det er mulig det var "et spøkelse på høylys dag". Som regel er jeg ikke så skvetten. Men at det var noe rart, det er jeg ikke i tvil om. At han skulle lett etter noen er usannsynlig. Det var ingen uten oss der. Men at han kanskje ikke ville dratt meg inn i bilen er godt mulig. Men jeg hadde ikke lyst til å se om det hadde skjedd eller ikke. Så om det er å være litt hysterisk, er det ikke værre å forstå enn at man er engstelig som jente alene i tre tiden om natten, med en mann som følger etter i en van. 0 Siter
Prozak Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Tenk om han lette etter noen? Sin fulle tenåringsdatter kanskje. Eller kanskje han ikke visste veien til dit han skulle. Kanskje var han en pervo som satt å runket mens han så på dere. Sannsynligheten for å bli dradd inn i en bil og bortført/voldtatt er nesten lik null. Det er like trist at folk ser spøkelser ved høylys dag. Det blir litt som i USA. Der har de skapt en så stor frykt for hverandre at de fleste eier skytevåpen. Slik som hun forteller dette, så høres det ut som en situsjon det er helt normalt å synes er litt ekkel. Man skal selvfølgelig ikke gå rundt og se spøkelser overalt, men normal forsiktighet er noe helt annet. Og det at sjangsen er 0.1 eller 0.2% for at noe slik skal skje, er ravende likegyldig for den det faktisk skjer med. "............................................" 0 Siter
org Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Bra du reflekterte over dette. For, hvem vet, det KUNNE kanskje ha skjedd deg noe om du ikke var føre var. Det koster bare ei taxiregning å være litt forsiktig! 0 Siter
hjertebarnet Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Ja, jenter bør ofte spandere på seg taxi framfor å ta sjansen på å gå hjem alene. Skjønt det har jo dessverre også skjedd voldtekter fra taxisjåfører da, men det er heldigvis sjelden. Jeg syns dere handlet klokt. En ting til dere kunne gjort, var å ringt politiet og tipset dem, forklart at dere sto der alene og var redde osv. Kanskje politiet hadde kommet for å sjekket dette (og dermed forhindret at typen la seg etter noen andre etterpå). Og kanskje politiet til og med ville ha kjørt dere hjem. Bra det gikk godt i all fall! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.