Gå til innhold

Foreldre som dreper sine barn

Anbefalte innlegg

Angela1365380318
Skrevet

Jeg har av nyskjerrighet lest litt bøker om kvinner som forteller om fødselsdepresjoner (bla boken jeg drepte mitt barn)

Disse bøkene beskriver, helt vanlige, over gjennomsnittet suksessfulle kvinner som etter en fødsel få dype depresjoner og missliker seg selv mest, deretetr barnet.

Så Borke Shields på tv, hun ville ta sitt eget liv, men ble sint på barnet fordi det var i bilen da og da kunne hun ikke kjøre utenfor et stup.

I de fleste bøkene jeg har lest, har kvinnen sagt nei jeg orker ikke barnet, noen andre får ta det, men alle sagt nei dette er ditt barn, nå må du ha det og være lykkelig osv. Og da har det tilslutt gått gale, etter fysisk hyling og skriking fra kvinnen har tilogmed fagfolk ikke skjønt alvoret, påtvunget henne ungen og i desperasjon har hun prøvd å ta sitt liv/ungens/begges. Svært syk, og etter mye tid og profrsjonell hjelp etter dette fått hjelp og blitt frisk igjen.

Jeg kan forstå disse kvinnene, de er syke, de skriker og ber om hjelp, men ingen tar de på alvor. De er dypt deprimerte, full av hormonell ubalanse, hater seg selv og kansje ungen også.

Men menn som dreper barn forstår jeg ikke, det sies jo at menn opplever svangerskap på kroppen også, så kansje de får litt hormonell ubalanse plutselig etter fødselen, kansje de blir sjalu på barnet, føler at de ikke strekker til, takler rollen eller blir knyttet til barnet,

Men det kan vel ikke være så ille at de vil drepe barnet?

De fleste tilfeller jeg hører om der spedbarn er drept er det far/stefar som dreper, ikke mor.

Noen som vet mer om temat, har tanker eller synspungter de vil dele?

For all del, jeg sier ikke at jeg synest det er greit at mor dreper barnet heller, men mer forståelig. Barnedrap er grusomt og tragisk uansett.

Gjest Lucy Lou
Skrevet

Det er vel like ille uansett.

Sinnsyk i handlingen ligger bak mange handlinger. Kan være mange grunner til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...