Gå til innhold

"like barn leker best"

Anbefalte innlegg

Gjest wonderinggirl
Skrevet

Leker like barn best? Har hørt så. Og det kan nok stemme. For eksempel så vil gjerne en skikkelig rocker, som kommer fra et skikkelig rocka miljø, ha det bedre med ei som er litt av samme sorten, enn ei som er skikkelig fisefin og prippen. Men det må jo være en fordel å være forskjellige på en del områder, slik at man kan utfylle hverandre. Eller? De fleste par jeg kjenner til er faktisk veldig ulike. Den ene er ofte veldig utadvent og sosial, mens den andre er mye mer avslappet og rolig. En kan være veldig rotete, mens den andre er en hel del mer ryddig av seg. Hva menes egentlig med dette uttrykket? Er det det at det er bra å ha ulike egenskaper, eller at man er like av karakter? Hvis dere skjønner forskjellen...

Skrevet

Jeg tror at det som er viktig, på lang sikt, er at man har de samme grunnleggende verdiene her i livet.

Jeg kunne aldri delt livet med en som ikke vil ha barn f.eks, men at han jeg er sammen med elsker å se på fotballkamper er ikke noe problem.

Skrevet

Jeg ser nå i det forholdet jeg er i nå at det er veldig fint og godt å ha en del felles interesser slik at man kan gjøre noe sammen som begge to setter like stor pris på.

Vi er forholdsvis like ellers også, i lynne og aktivitet. :o)

Angela1365380318
Skrevet

eller motsettninger tiltrekker hverandre..

Her i norge har vi ofte ortak som går begge veier, altså som motsetter seg hverandre.

Men studier viser at like barn leker best, i den forstand voksne som har mer til felles forblir gifte i større grad en de som er ulike.

Det kommer også ann på hvordan parene krangler og respekt, men like barn leker best er mest rikig å si ifølge studiene jeg har lest.

Skrevet

Like barn leker best og ulike oppfyller hverandre. Det er nok reglene generelt, begge deler er nok like riktig.

Men avstanden mellom dem må ikke bli for stort, da blir det hverken noen likhet eller noe å oppfylle.

Skrevet

Like barn leker best og ulike oppfyller hverandre. Det er nok reglene generelt, begge deler er nok like riktig.

Men avstanden mellom dem må ikke bli for stort, da blir det hverken noen likhet eller noe å oppfylle.

Med store fare for å få dolitiet på nakken - det heter vel å "utfylle" hverandre, ikke "å oppfylle?"

Skrevet

Enig.

Det siste avsnittet der er også veldig riktig. Har med balanse å gjøre. :-)

Skrevet

Det dreier seg vel også om, når man sier like barn leker best, om hva slags oppvekstvilkår man har hatt. Ikke nødvendigvis likt lynne, egenskaper og like interesser, men lik bakgrunn. Både med hensyn til foreldre, økonomi, søskenflokk og område.

Skrevet

Med store fare for å få dolitiet på nakken - det heter vel å "utfylle" hverandre, ikke "å oppfylle?"

Hehe, du har nok rett. Ikke for det, den ene blir fylt opp også:-)

amerikafareren
Skrevet

Hehe, du har nok rett. Ikke for det, den ene blir fylt opp også:-)

hva med den andre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...