Gå til innhold

Gi meg din beste søtpotetoppskrift! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så smålykkelig over at det er kommet en ny onnvandrerbutikk akkurat der hvor jeg kjører når jeg skal hjem fra jobb - HURRA. Og jeg er stadig innom og handler med meg ting og tang.

Nå har jeg altså en pose søtpoteter - oransje og flotte -jeg har smakt det EN gang - da var de fritert som Pommes Frites - det var bare helt vanvittig godt - men hva mer?

Kan dere gi meg noen tips og råd? ;)

Skrevet

Skjær de i båter med skallet på. Skjær opp auberginer, papirka, løk evt. andre ting. Legg de i langpanne med vann og olivenolje.. stek til de er passe sprø. Hell av vannet\oljen som er til overs, server med krydder og yoghurt + brød.

hare1365380455
Skrevet

Skjær de i båter med skallet på. Skjær opp auberginer, papirka, løk evt. andre ting. Legg de i langpanne med vann og olivenolje.. stek til de er passe sprø. Hell av vannet\oljen som er til overs, server med krydder og yoghurt + brød.

Skal vannet dekke potetene eller skal det bare litt i?

Skrevet

Skal vannet dekke potetene eller skal det bare litt i?

Når du har hatt i alle grønnsakene og poteter, tar du ca en halvliter vann over og endel olivenolje. Hele greia blir ikke dekket, men nok til at det er litt væske i panna til det freser og blir stekt.

Skrevet

Potetmos med halvparten vanlige poteter og halvparten søtpoteter, samt litt parmesan og sellerirot er vidunderlig godt.

Om du i tillegg gratinerer den litt, er det så godt at man knapt trenger noe ved siden av.

Men oppskrift - sånt overlater jeg til mannen i huset, og han er ute og handler nå. Om du vil, kan jeg spørre ham senere?

Skrevet

Når du har hatt i alle grønnsakene og poteter, tar du ca en halvliter vann over og endel olivenolje. Hele greia blir ikke dekket, men nok til at det er litt væske i panna til det freser og blir stekt.

Så rart med vann! Jeg leste på nettet at manskulle bruke olje -men ikke vann -men jeg stoler på dere som har PRØVD :

Skrevet

Potetmos med halvparten vanlige poteter og halvparten søtpoteter, samt litt parmesan og sellerirot er vidunderlig godt.

Om du i tillegg gratinerer den litt, er det så godt at man knapt trenger noe ved siden av.

Men oppskrift - sånt overlater jeg til mannen i huset, og han er ute og handler nå. Om du vil, kan jeg spørre ham senere?

Det hørtes vidunderlig ut -jeg tror nok jeg skjønner hvordan den da lages :)

Muskat, salt - fløte, smør -kokte poteter....tenker jeg :)

Ja, det hørtes godt ut -tror det blir noe sånt i morgen da - - TAKK!

Skrevet

Så rart med vann! Jeg leste på nettet at manskulle bruke olje -men ikke vann -men jeg stoler på dere som har PRØVD :

Skal, skal ikke - si det du :-)

Jeg bruker sjelden noen form for oppskrift, jeg gjør det bare slik. Har i litt vann i tillegg til oljen, for at det ikke skal bli tørt. (Tror jeg..)

Skrevet

Skal, skal ikke - si det du :-)

Jeg bruker sjelden noen form for oppskrift, jeg gjør det bare slik. Har i litt vann i tillegg til oljen, for at det ikke skal bli tørt. (Tror jeg..)

hihi - ja, man gjør som man gjør :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...