Gå til innhold

Har lyst på noe mer med bestevennen min

Anbefalte innlegg

Gjest ånei-ikkeigjen

Dette er å leke med ilden, det er jeg klar over, dette kan bli langt så du er advart :)

Vi har "alltid" vært bestevenner, helt siden vi var små, kryper opp mot 30 nå.

Nå tenker sikkert mange "gutt og jente venner? nah det går ikke" Skyv den tanken bort foreløpig og les videre.

Hun var i ett langt forhold som varte i nesten 9år, jeg har bare surret frem og tilbake med forskjellige mens jeg hele tiden angret så utrolig på den gangen vi var i tenårene og hun strakk seg ut til meg mens jeg bare overså det.

Det har jeg angret på i alle disse årene, har gjort meg ganske deprimert til tider, faktisk.

Nå etter det ble slutt mellom de, har vi fått veldig god kontakt igjen, det har ikke vært like mye mens de har vært sammen, åpenbart.

Ett år har nå fløyet forbi snart, vi har tilbragt masse tid sammen og snakket om mye ting og tang som jeg nå begynner å bli bekymret for.

Jeg skal innrømme jeg kan være ganske dum når det kommer til signaler jenter sender ut, vil hun ha meg/ikke? hva betydde det egentlig?? Sånt pleier jeg å skjønne i ettertid. Da er det litt for sent.

Derfor jeg ikke bare spør henne rett ut om vi skal gi det ett forsøk er fordi jeg er usikker på hva hun egentlig vil, for meg virker det ikke som hun vet det selv.

For eksempel har hun sovet over hos meg flere ganger, vi har liggi nakne inntil hvernadre og holdt hverandre osv, aldri samleie, jeg tenker at det ikke bør bety noe.

Hun har sagt ting som at hun liker meg, men jeg tror da hun mener som en venn. Mye andre ting også, vanskelig å forklare alt, det bør jo ikke bety noe å gi komplimenter.

Er veldig redd for at hvis jeg går ett skritt videre så kan vennskapet gå i dass også, men det er ikke sikkert.

Er også redd for at jeg skal stå igjen som en idiot igjen, føler nå er sjansen her men er veeeldig usikker på hvordan jeg skal angripe dette.

Håper noen orket å lese og kan gi meg noen råd.

Det ble kanskje litt rotete, bare skrev akkurat det jeg tenker.

Fortsetter under...

Gjest collett

Noe vanlig vennskap har dere ikke så lenge dere ligger nakne inntil hverandre i senga. Samleie eller ikke, dette er ikke noe venner gjør.

Når det er sagt så er det umulig for oss andre å vite hva hun vil. Kanskje trenger hun bare en "venn" og finner nærhet hos deg.

Hvis dere er så gode venner kan dere vel prate sammen? Jeg ville sagt til henne at jeg var litt usikker på enkelte av signalene hun sender. Kommentert at dere av og til overskrider grensene for hva venner gjør sammen og spurt om hun hadde noen tanker rundt dette.

Dere må da kunne prate om dette uten å risikere at vennskapet skal bli ødelagt? Du trenger jo ikke buse ut med at du er forelska i henne, men bare ta en samtale rundt hvilke signaler dere sender til hverandre?

Gjest kroppogsjel

Jeg har en bestekamerat og vi har vært kamerater alltid. Aldri noe seksuelt eller tiltrekning. Så det vet jeg er mulig. Det er få andre som tror på det, men de som kjenner oss godt vet det er sant. Til og med mannen min syns det er helt ok når kompisen og jeg går ut sammen eller er sammen. Hender jeg ligger over (på gjesterommet!!) pga avstand også.

Men, vi har aldri hatt annet enn vennskaplige følelser for hverandre. Skulle han fått det for meg, så håper jeg han ville satt vennskapet vårt så høyt at han kunne snakke med meg om det. Venner skal kunne snakke med hverandre om sånt også.

Jeg har en bestekamerat og vi har vært kamerater alltid. Aldri noe seksuelt eller tiltrekning. Så det vet jeg er mulig. Det er få andre som tror på det, men de som kjenner oss godt vet det er sant. Til og med mannen min syns det er helt ok når kompisen og jeg går ut sammen eller er sammen. Hender jeg ligger over (på gjesterommet!!) pga avstand også.

Men, vi har aldri hatt annet enn vennskaplige følelser for hverandre. Skulle han fått det for meg, så håper jeg han ville satt vennskapet vårt så høyt at han kunne snakke med meg om det. Venner skal kunne snakke med hverandre om sånt også.

Selvfølgelig er det mulig, det er jo tross alt slik at det mellom de fleste mennesker på jord av motsatt kjønn IKKE oppstår følelser av mer romantisk art.

Så lenge man er venner med en av nettopp disse er det ingen fare.

Dette vet man ikke automatisk når vennskapet inngås, men jeg har flere jentevenner jeg er bombesikker på at jeg aldri kommer til å være i nærheten av å forelske meg i, og trives egentlig veldig godt med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...