Gå til innhold

Kan jeg kjøpe briller til min sønn på 14 på nett?

Anbefalte innlegg

Gjest Alenemor med begrenset økonomi
Skrevet

Var hos opptiker, der vi fikk vite at han hadde minus 0.75 på hvert øye. De anbefalte ikke linser på nåværende tid, uten at jeg vet grunnen til det. De fant frem en passende brille til en totalpris på rundt 5000 kr. Han fikk tre par briller med hjem for å prøve. Nå sier sønnen min at han overhodet ikke ønsker å bruke briller utenom når han er hjemme. Hva gjør jeg da? Synes det blir svært dyrt å kjøpe så dyre briller som blir så lite brukt. I tillegg sa optikeren at han måtte regne med at synet kom til å svekkes mer og mer, slik at om ca 1 år måtte han kanskje ha ny briller.

Nå har noen sagt at det er billigere briller å få kjøpt på nett, eventuelt linser. Han blir jo kun å bruke disse brillene hjemme, så er det ikke en ide å kjøpe noen rimeligere for dette bruket, enn å tilpasse dyre briller, når han ikke er innstilt på å bruke dem?

Skrevet

Helt klart, du kan få mye billigere briller enn 5000,- når det bare er til hjemmebruk.

Minus 0.75 er ikke store synsfeilen, men når den evt øker, vil nok poden sette mer pris på briller/linser.

Be optikeren om å få utskrift av synsprøven hans, og shop rundt etter noen billigere briller.

Linser for førstegangsbruk er ikke særlig smart å kjøpe på nettet, man bør ha vært til tilpasning hos optikeren først. (for å finne ut hvilken type man tåler, størrelse, osv osv)

Skrevet

Jeg betalt 900 for mine briller - for jeg kjøpte innfatning på tilbud - ikke så fæle heller. Ta med deg lappen og kikk litt rundt.

Skrevet

Vet ikke med internett, men du kan jo prøve specsavers. De har faste priser inkl. glass. Helt ok infatninger så lenge man ikke er opptatt av merke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...