Gå til innhold

Kalkunbryst til lørdagsmiddag (forslag?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt kalkunbryst til lørdagsmiddagen i kveld, men er litt usikre på hva vi skal gjøre med det ;-)

Som tilbehør tenkte jeg å skjære potetbåter og legge i ildfast form sammen med paprika, champignon, auberginer, squash, pinjekjerner, rødløk og hvitløkbåter. Stør over pepper og salt i tillegg til olivenolje.

Ellers skal vi lage fløtesaus til maten.

Vi tenkte at vi kunne steke hele kalkunbrystet i steikovnen. Det blir vel lett litt tørt om vi deler det opp på forhånd? Kan vi presse en lime oppå brystet før steking? Evt hvor høy temperatur skal ovnen ha og hvor lenge bør det stå inni?

Er det andre måter vi heller bør gjøre dette på?

Kjempeglad for alle forslag:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stek i pannen så det blir brunt, så i ovnen - gjerne i stekepose! Nå må jeg gå for vesla skriker! Resten finner du ut selv! :-)

Skrevet

Bruk steketermometer og stek det i ovenen til det er 69 grader, så lar du det hvile i 15 min. Det går bra med lime over!Blir mørt og saftig på denne måten. :-) Kanskje du har laget det allerede...

Skrevet

Bruk steketermometer og stek det i ovenen til det er 69 grader, så lar du det hvile i 15 min. Det går bra med lime over!Blir mørt og saftig på denne måten. :-) Kanskje du har laget det allerede...

Steketermometer har jeg desverre ikke, men får ta sjansen på at det går bra... Da skal jeg iallefall ha over lime!

Takk :-)

Skrevet

Stek i pannen så det blir brunt, så i ovnen - gjerne i stekepose! Nå må jeg gå for vesla skriker! Resten finner du ut selv! :-)

Takk for tips!

Finne ut resten selv?! *gulp*

Skrevet

Takk for tips!

Finne ut resten selv?! *gulp*

Jeg har fått en sånn; http://www.multistores.ch/shop/ebusiness/filesharing/Productpics/ultraplus.JPG av mamma - hun demonstrer Tupperware. Den skulle du hatt nå! .) Man bare hiver ting oppi den og setter den i ovnen - det blir veldig saftig og ikke noe sprut eller søl. Jeg kom på at jeg også har et sånt bryst liggende i frysen...så :)

Så kjøp den en sånn UltraPlus!

Skrevet

Den ser fin ut! *noterer*

Fungerer faktisk. Har laget elgsteik og helstekt kylling i min. Ble veldig saftig!

Skrevet

Fungerer faktisk. Har laget elgsteik og helstekt kylling i min. Ble veldig saftig!

Skal ha det i bakhodet hvis/når(?) jeg blir invitert på tupperware igjen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...