Gå til innhold

Pliiiz!! Forbarm dere over meg o' kloke dolere (kalkunbryststeiking)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekk tråden rett under her der jeg ber om gode råd!

*desperat*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brun det i panna først. Jeg ville ikke delt det opp og hatt det i ovnen.

Evt. kan du grytesteke det, så blir det mer saftig, er min erfaring.

Skrevet

Jeg har svart deg.. :) Du må ikke dele det opp på forhånd. Lime er bra. Du kan jo blande lime, litt olje og deilig krydder og pensle det på. Det blir godt det!

Skrevet

Jeg har svart deg.. :) Du må ikke dele det opp på forhånd. Lime er bra. Du kan jo blande lime, litt olje og deilig krydder og pensle det på. Det blir godt det!

Takker igjen :-)

Skrevet

Brun det i panna først. Jeg ville ikke delt det opp og hatt det i ovnen.

Evt. kan du grytesteke det, så blir det mer saftig, er min erfaring.

Mener du at jeg kan steke hele kalkunbrystet i jerngryte? Olje i bunnen og lime over, svak varme? Hvor lenge?

Må visst ha det inn med te-skje ;-)

Skrevet

Mener du at jeg kan steke hele kalkunbrystet i jerngryte? Olje i bunnen og lime over, svak varme? Hvor lenge?

Må visst ha det inn med te-skje ;-)

Ja (men husk litt vann nede i gryta (2-3 cm). Lime over. Jeg har ikke prøvd det selv, men fikk det servert, og kalkuna var ikke tørr, som jeg pleier å synes kalkun er. TId avhenger av størrelsen. 1-2 timer vil jeg anta. Den er ferdig når du stikker hull på den og det kommer klar saft ut.

Skrevet

Ja (men husk litt vann nede i gryta (2-3 cm). Lime over. Jeg har ikke prøvd det selv, men fikk det servert, og kalkuna var ikke tørr, som jeg pleier å synes kalkun er. TId avhenger av størrelsen. 1-2 timer vil jeg anta. Den er ferdig når du stikker hull på den og det kommer klar saft ut.

Takk igjen :-)

Det ble ovnstekt variant idag, men skal prøve ditt forslag neste gang! Nydelig middag ble det iallefall :-)

Skrevet

Takk igjen :-)

Det ble ovnstekt variant idag, men skal prøve ditt forslag neste gang! Nydelig middag ble det iallefall :-)

Det høres i hvertfall godt ut :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...