Sofline Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 ...på TV2-nyhetene. Litt hysterisk kanskje? 0 Siter
Gjest rota Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Hva sa de der? Jeg ble littebitte grann skremt etter Skavlan i går jeg. Tenk hvis veldig stor del av fuglene dør, da kommer insektene...hjelp. 0 Siter
Sofline Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Skrevet 25. februar 2006 Hva sa de der? Jeg ble littebitte grann skremt etter Skavlan i går jeg. Tenk hvis veldig stor del av fuglene dør, da kommer insektene...hjelp. Det var en amerikaner som har forberedt seg seg med et års forbruk av mat i kjelleren, dyr til å slakte osv. Klar til å isolere seg fra omverdenen hvis fugleinfluensaen kommer til USA. Jeg husker hysteriet som var ved SARS. WHO trodde millioner kom til å dø. Det var vel ikke engang 100. 0 Siter
Gjest rota Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Det var en amerikaner som har forberedt seg seg med et års forbruk av mat i kjelleren, dyr til å slakte osv. Klar til å isolere seg fra omverdenen hvis fugleinfluensaen kommer til USA. Jeg husker hysteriet som var ved SARS. WHO trodde millioner kom til å dø. Det var vel ikke engang 100. Da får vi håpe flere har gjort som han da, så han ikke blir helt alene etter at alle er døde. 0 Siter
Sofline Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Skrevet 25. februar 2006 Da får vi håpe flere har gjort som han da, så han ikke blir helt alene etter at alle er døde. Han har jo familien sin, så de kan jo evt. gjenbefolke verden. :-) 0 Siter
Gjest 8890 Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Det som var mest skremmende var at han var risikoanalytiker for regjeringen der borte. Jeg tror ikke at panikken er ubegrunnet. Der ikke for ingenting at vår regjering allerede har bestilt et visst antall vaksiner dersom (når) dette skjer. 0 Siter
Gemini Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Det som var mest skremmende var at han var risikoanalytiker for regjeringen der borte. Jeg tror ikke at panikken er ubegrunnet. Der ikke for ingenting at vår regjering allerede har bestilt et visst antall vaksiner dersom (når) dette skjer. Vår regjering vil vel helst unngå å stå der som idioter HVIS en situasjon oppstår og de ikke har tatt noen forhåndsregler, så de forbereder seg på et worse-case scenario. Det betyr ikke at man TROR at det kommer til å skje, men at man forbereder seg på at det i verste fall kan skje. I beste fall får dette langt mindre konsekvenser. Det siste er vel tross alt også det mest sannsynlige. Jeg tror i alle fall at det er MYE hysteri ute og går nå om dagen. Snart er må vel Prior permittere en rekke ansatte fordi folk får panikk for egg og kylling tenker jeg... 0 Siter
Gjest 8890 Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Vår regjering vil vel helst unngå å stå der som idioter HVIS en situasjon oppstår og de ikke har tatt noen forhåndsregler, så de forbereder seg på et worse-case scenario. Det betyr ikke at man TROR at det kommer til å skje, men at man forbereder seg på at det i verste fall kan skje. I beste fall får dette langt mindre konsekvenser. Det siste er vel tross alt også det mest sannsynlige. Jeg tror i alle fall at det er MYE hysteri ute og går nå om dagen. Snart er må vel Prior permittere en rekke ansatte fordi folk får panikk for egg og kylling tenker jeg... Antagligvis. Det har i allerfall skjedd i Libanon vet jeg. Folk er skeptiske til fjørfreprodukter. En pandemi er ikke noe annet enn en naturkatastrofe....bare at den skjer i stort omfang. Vi kan ikke hindre alle katastrofer bare fordi vi er kommet teknisk langt. Vi rår ikke over hele verden, og det er ikke alt som er i menneskenes makt å klare. Bare tenk deg hvor mange mennesker som bor i Afrika og Asia som ikke har sjangs å vaksinere seg dersom smitten skjer fort. Synes det er for naivt å tenke at vi er for "moderne" til å bli rammet av en pandemi. Panikk får en gjerne når en er bekymret over noe en ikke kan kontrollere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.