Gjest kroppogsjel Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 argh! sitter og gruer meg. Svigers kommer om ca 36 timer. har ryddet vasket (men sikkert ikke nok). Har ommøblert apparatene på kjøkkenet så kaffetrakteren står der svigerfar syns den står mest praktisk til for bruk etc etc. Det er så kjipt. Gruer meg til 1 ukes "husarrest". De kommer langveisfra, og de kommer for å være sammen med oss. Det betyr laaaange kvelder med laaange samtaler, og "selvangivelse" på alt jeg føler de ikke har noe med. Men for en gangs skyld har jeg ikke vært bitchy overfor gubbingsen fordi de skal komme. Det er ikke hans feil at de er som de er. Og orker ikke sette ham mellom barken og veden igjen. Gleder meg bare til jeg sitter her om en uke og er lettet over at de har reist. En hel uke uten pc for "huff den er så asosial, og det kan da ikke være noe interessant på dette internettet". aaaargh. La denne uken gå fort. vær så snill!!! Jammen glad for at jeg har en jobb som holder meg borte 8 timer om dagen. VAr det ikke denne uken jeg måtte legge inn ekstra overtid tro? Skulle ønske jeg hadde svigerforeldrene til søsteren min akkurat nå. Da hadde jeg jo gledet meg! 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Jo, du får jobbe overtid. Legg inn et "viktig møte2 i velforeninga el.l en kveld også da Det går sikkert mye bedre denne gangen...... Lykke til! 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Synd at man ikke kan velge svigerforeldre uavhengig av ektefelle... du får gjøre det beste ut av uken som kommer, men jeg syns ikke at du skal ommøblere kjøkkenmaskinene for å behage din svigerfar. De kommer til ditt hjem og må innrette seg etter hvordan det er hos dere. Jeg tror at du vil føle deg mindre invadert om du ikke legger alt til rette for dem. Om du ikke får deg til å bruke pc'en, så bør du legge inn en frikveld eller to for deg. Besøk noen venninner. Du får heller ta en hvit løyn og si at dette er en avtale som ble gjort før de meldte sin ankomst. Siden de skal være hos dere en hel uke, så er du ikke nødt til å stille opp som samtalepartner hver kveld. 0 Siter
Gjest synes synd på deg jeg Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Flytte kaffetrakteren???? Er det mulig??? Du må ikke la de herse slik med deg, ikke finn deg i hva som helst. Flytt den kaffetrakteren tilbake igjen..... Og ta deg en time på nettet hver kveld om du vil. Så frekke de er. 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 En av kveldene har du hodepine, og går og legger deg kl 20 (med en god bok/noen ukeblad). Du må uansett legge deg i "rett tid" - du skal jo på jobb Ikke ommøbler kjøkkenet pga den gamle fjotten, da ;o) Det hadde ikke jeg gjort... De kan ikke forlange ditt selskap hver bidige dag gjennom en hel uke. Dra på shopping en ettermiddag, alene. Svipp innom dol og avgi dagsrapporter Kan bli god underholdning for oss, det! 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Et par dager må du nok jobbe overtid ja. Og en kveld skal jentene samles i "syforening", dere har vært såååå flinke til å komme alle sammen og det ville jo vært synd om du skal bryte den gode vanen, ikke sant? *Smiler sukkersøtt* Og selvfølgelig får du, som Flystripa sier, hodepine en kveld, all denne overtidsjobbingen vet du! Ellers må man selvfølgelig i seng før kl. 22 når man skal tidlig opp og gå på jobb! ;o) Lykke til! 0 Siter
citygirl Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Kan du ikke ringe dem å si dere har fått fugleinfluensa? Eller HUS fordi dere har spist rå kjøttdeig? Da holder de seg sikkert unna:-) *lol* 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Jo, du får jobbe overtid. Legg inn et "viktig møte2 i velforeninga el.l en kveld også da Det går sikkert mye bedre denne gangen...... Lykke til! velforening hadde vært fint. kanskje jeg kan kalle inn til et FAU-møte? 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Kan du ikke ringe dem å si dere har fått fugleinfluensa? Eller HUS fordi dere har spist rå kjøttdeig? Da holder de seg sikkert unna:-) *lol* stakkars Gilde. De må ta skylda for mye om dagen. he he he 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Et par dager må du nok jobbe overtid ja. Og en kveld skal jentene samles i "syforening", dere har vært såååå flinke til å komme alle sammen og det ville jo vært synd om du skal bryte den gode vanen, ikke sant? *Smiler sukkersøtt* Og selvfølgelig får du, som Flystripa sier, hodepine en kveld, all denne overtidsjobbingen vet du! Ellers må man selvfølgelig i seng før kl. 22 når man skal tidlig opp og gå på jobb! ;o) Lykke til! skulle ønske jeg hadde syforening...... kanskje en venninne trenger hjelp og støtte????? 0 Siter
citygirl Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 stakkars Gilde. De må ta skylda for mye om dagen. he he he De klarer seg nok. Jeg spiste Gildekjøttdeig i går og finnes ikke redd:-) Men kanskje dine svigers er mer lettskremte? 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 En av kveldene har du hodepine, og går og legger deg kl 20 (med en god bok/noen ukeblad). Du må uansett legge deg i "rett tid" - du skal jo på jobb Ikke ommøbler kjøkkenet pga den gamle fjotten, da ;o) Det hadde ikke jeg gjort... De kan ikke forlange ditt selskap hver bidige dag gjennom en hel uke. Dra på shopping en ettermiddag, alene. Svipp innom dol og avgi dagsrapporter Kan bli god underholdning for oss, det! hodepine! bra! burde funke like bra på svigerforeldre som på "orker ikke sex-taktikken??" fnis 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Flytte kaffetrakteren???? Er det mulig??? Du må ikke la de herse slik med deg, ikke finn deg i hva som helst. Flytt den kaffetrakteren tilbake igjen..... Og ta deg en time på nettet hver kveld om du vil. Så frekke de er. må snik-DOL'e litt..... håpe håpe 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Synd at man ikke kan velge svigerforeldre uavhengig av ektefelle... du får gjøre det beste ut av uken som kommer, men jeg syns ikke at du skal ommøblere kjøkkenmaskinene for å behage din svigerfar. De kommer til ditt hjem og må innrette seg etter hvordan det er hos dere. Jeg tror at du vil føle deg mindre invadert om du ikke legger alt til rette for dem. Om du ikke får deg til å bruke pc'en, så bør du legge inn en frikveld eller to for deg. Besøk noen venninner. Du får heller ta en hvit løyn og si at dette er en avtale som ble gjort før de meldte sin ankomst. Siden de skal være hos dere en hel uke, så er du ikke nødt til å stille opp som samtalepartner hver kveld. heldigvis har jeg kurs en kveld m påfølgende avslutning. gubbingsen, heldiggrisen, skal jobbe to netter og på konsert en kveld... 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 velforening hadde vært fint. kanskje jeg kan kalle inn til et FAU-møte? Ja, eller du kan si til din kjære at han skal ta de med en tur på et eller annet, ham må jo få alenetid med sine foreldre 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Ja, eller du kan si til din kjære at han skal ta de med en tur på et eller annet, ham må jo få alenetid med sine foreldre he he he. eneste turen han får de med på nå er visninger. for de truer med å flytte hitover.... *sukk* 0 Siter
Angela1365380318 Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Du må nok jobbe litt overtid denne uken desverre, er hektisk på jobb, mange er syke fortiden, det er lite du kan gjøre med det, de som blir igjen må ta ansvaret. Du kommer hjem kjempesliten, kansje en hodepine melder seg også av alt streset. Men kan du ikke dole på jobb? Vi vil ha daglig oppdatering. En veninne av deg vil oppleve en stor krise også, du må bare stille opp for henne, blir skikkelig ille, a la barbie star og sefar konflikten, helt håpløst og da trenger hun deg. Kansje du kan ta med en kake eller boller hjem til svigers mot slutten av neste uke, slik at dere kan kose dere sammen og de får tatt igjen noe av tiden dere går glipp av. Slik at de får et positivt intrykk av deg og besøket før de drar igjen. Det er egenlig synd få fort tiden skal gå neste uke, jaja.Ha det bra. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Si at du må legge noen regninger inn på nettbanken hvis du får litt pc-abstinenser. Spar mye klesvask, og legg sammen på et annet rom for å få hvile ørene litt. Så ser svigerbeistet at du arbeider litt i allefall ;-) Hvis de klager på noe så svarer du "ja, ja - pytt pytt" og smiler. Alle kan jo ikke være enige om alt. Den der pytt pytt virker godt synes jeg. Når jeg har gjort noe dumt sier jeg det til meg selv, og da er det ikke så ille likevel. La alle tingene dine stå der du vil ha dem. Jeg ville aldri føyd noen på den måten - de blir heller verre tror nå jeg da. Hvis du trosser dem får de kanskje mer respekt. Jeg føler med deg ) Hadde selv besøk av ei i en drøy uke som snakket til meg HELE tiden. Jeg prøvde å støvsuge for å få kværna til å slutte, men det hjalp ikke. Hun satt og leste og kommenterte det hun leste _mens_ jeg støvsuget, og jeg måtte flere ganger komme å se på bildene i bladet. Irriterende..! Prøv å se humoren i det, og lagre gode episoder du kan fortelle oss om senere ;-) Lykke til..! 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Du må nok jobbe litt overtid denne uken desverre, er hektisk på jobb, mange er syke fortiden, det er lite du kan gjøre med det, de som blir igjen må ta ansvaret. Du kommer hjem kjempesliten, kansje en hodepine melder seg også av alt streset. Men kan du ikke dole på jobb? Vi vil ha daglig oppdatering. En veninne av deg vil oppleve en stor krise også, du må bare stille opp for henne, blir skikkelig ille, a la barbie star og sefar konflikten, helt håpløst og da trenger hun deg. Kansje du kan ta med en kake eller boller hjem til svigers mot slutten av neste uke, slik at dere kan kose dere sammen og de får tatt igjen noe av tiden dere går glipp av. Slik at de får et positivt intrykk av deg og besøket før de drar igjen. Det er egenlig synd få fort tiden skal gå neste uke, jaja.Ha det bra. Har prøvd å sette opp regnestykke for å muntre meg opp litt. Og det virker forsåvidt..... 7 døgn = 168 timer minus jobb= 128 minus overtid= 118 minus søvn: 78 (MÅ sove 8 timer ikke sant?) minus kurs: 72 minus datter på svømming= 70 minus 1 kveld hodepine= 65 Ok, da er det bare 65 timers samvær igjen. Hvertfall 103 timer bedre enn da jeg begynte.... 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Si at du må legge noen regninger inn på nettbanken hvis du får litt pc-abstinenser. Spar mye klesvask, og legg sammen på et annet rom for å få hvile ørene litt. Så ser svigerbeistet at du arbeider litt i allefall ;-) Hvis de klager på noe så svarer du "ja, ja - pytt pytt" og smiler. Alle kan jo ikke være enige om alt. Den der pytt pytt virker godt synes jeg. Når jeg har gjort noe dumt sier jeg det til meg selv, og da er det ikke så ille likevel. La alle tingene dine stå der du vil ha dem. Jeg ville aldri føyd noen på den måten - de blir heller verre tror nå jeg da. Hvis du trosser dem får de kanskje mer respekt. Jeg føler med deg ) Hadde selv besøk av ei i en drøy uke som snakket til meg HELE tiden. Jeg prøvde å støvsuge for å få kværna til å slutte, men det hjalp ikke. Hun satt og leste og kommenterte det hun leste _mens_ jeg støvsuget, og jeg måtte flere ganger komme å se på bildene i bladet. Irriterende..! Prøv å se humoren i det, og lagre gode episoder du kan fortelle oss om senere ;-) Lykke til..! ok- svigerforeldreblogg kommer.... he he he. har litt å se frem til. dere er så flinke til å oppmuntre. visste vel jeg er på det rette forumet for støtte og oppbacking!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.