Gå til innhold

svigerforeldrene kommer..... (langt)

Anbefalte innlegg

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Har prøvd å sette opp regnestykke for å muntre meg opp litt. Og det virker forsåvidt.....

7 døgn = 168 timer

minus jobb= 128

minus overtid= 118

minus søvn: 78 (MÅ sove 8 timer ikke sant?)

minus kurs: 72

minus datter på svømming= 70

minus 1 kveld hodepine= 65

Ok, da er det bare 65 timers samvær igjen. Hvertfall 103 timer bedre enn da jeg begynte....

oi- glemte at jeg måtte sove i helgen også.

65 - 16= 49! wow.

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angela1365380318

7

• Gemini

3

• Lillemus

3

• citygirl

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

he he he. eneste turen han får de med på nå er visninger. for de truer med å flytte hitover.... *sukk*

Håper ikke de flytter på trappa deres, da. De høres intense ut!

(Herregud, så heldig jeg har vært!!!)

Angela1365380318
Skrevet

Har prøvd å sette opp regnestykke for å muntre meg opp litt. Og det virker forsåvidt.....

7 døgn = 168 timer

minus jobb= 128

minus overtid= 118

minus søvn: 78 (MÅ sove 8 timer ikke sant?)

minus kurs: 72

minus datter på svømming= 70

minus 1 kveld hodepine= 65

Ok, da er det bare 65 timers samvær igjen. Hvertfall 103 timer bedre enn da jeg begynte....

Hehe, finn deg noe pent du ønsker deg og tenk på det hvær gang det blir ille, når svigers reiser så kjøper du det til deg selv.

Du kan jo aktivisere de litt,får de til å lese for barnebarna, ta ungene med ut sov. innholdet?Dessuten er ikke du ekte familie, det er vikitg at mannen din får litt alene tid med sin familie og at besteforeldre og barnebarn får litt tid sammen uten at du puster de i nakken.

Dessuten må du vel på butikken og handle inn mat til forsamlingen, og hvilken mor er du om du ikke leser bakpå hver eneste etikett og sjekker innholdet.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

heldigvis har jeg kurs en kveld m påfølgende avslutning.

gubbingsen, heldiggrisen, skal jobbe to netter og på konsert en kveld...

Så gubbisen overlater sine foreldre til deg og stikker selv?

Da må du absolutt sørge for å komme deg unna litt du også!

Skrevet

oi- glemte at jeg måtte sove i helgen også.

65 - 16= 49! wow.

Kanskje dere alle skulle tatt dere en tur på kino - så blir det stille den stunda, iallefall.

Ellers kunne kanskje du og mannen din trengt dere en liten tur ut på kveldstid - på restaurant eller noe sånt? Ekteskapet har behov for sånt, vet du.

Be svigermor lage middagen en dag eller to, og svigerfar er vel en kløpper til å sage ved?

Sett dem i arbeid, så blir de stille.

Angela1365380318
Skrevet

eller: nå er bestemor og bestefar her og det er de jo så altfor sjelden, derfor må de få være barnevakt hver kveld for å ta igjen tiden med de kjære barnebarna som de har gått glipp av. Du og mannen må ut av huset hvær kveld, cafe, kino, besøk, fest..

Og for all del gjør ungene høy på sukker og gir de skikkelig opp før dere går.

Da blir de nok så utslitt at de utsetter flytteplanene litt.

Gjest skjønner hvordan du har det
Skrevet

Da vi hadde besøk av svigersøster med familie jobbet mannen min som vanlig mens jeg tok meg av gjestene.

Håper du får litt tid for deg selv.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Hehe, finn deg noe pent du ønsker deg og tenk på det hvær gang det blir ille, når svigers reiser så kjøper du det til deg selv.

Du kan jo aktivisere de litt,får de til å lese for barnebarna, ta ungene med ut sov. innholdet?Dessuten er ikke du ekte familie, det er vikitg at mannen din får litt alene tid med sin familie og at besteforeldre og barnebarn får litt tid sammen uten at du puster de i nakken.

Dessuten må du vel på butikken og handle inn mat til forsamlingen, og hvilken mor er du om du ikke leser bakpå hver eneste etikett og sjekker innholdet.

Noe pent jeg ønsker meg? he he. Sist gang de var her mer enn 1 uke fikk jeg ny mobil i "premie" av gubben for å være den Perfekte Svigerdatter.

hmmm. hva kan jeg få denne gangen tro???

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Kanskje dere alle skulle tatt dere en tur på kino - så blir det stille den stunda, iallefall.

Ellers kunne kanskje du og mannen din trengt dere en liten tur ut på kveldstid - på restaurant eller noe sånt? Ekteskapet har behov for sånt, vet du.

Be svigermor lage middagen en dag eller to, og svigerfar er vel en kløpper til å sage ved?

Sett dem i arbeid, så blir de stille.

Svigerfar kan jobbe. Det er han drivandes god på. Men svigermor er kronisk lungesyk. Så hun trenger hvile (men det gjør hun mens jeg er på jobb og ungene i barnehage og skole) og ellers mye oppmuntring og selskap..

og de kommer _ikke_ hit for å være barnevakt. no no no.

Angela1365380318
Skrevet

Noe pent jeg ønsker meg? he he. Sist gang de var her mer enn 1 uke fikk jeg ny mobil i "premie" av gubben for å være den Perfekte Svigerdatter.

hmmm. hva kan jeg få denne gangen tro???

diamond is a girls best friend:-)

du trenger vel noe nytt vårtøy også?

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Håper ikke de flytter på trappa deres, da. De høres intense ut!

(Herregud, så heldig jeg har vært!!!)

Intense? jupp. absolutt. men en uke er da ingenting mot åtte!

jada. Da jeg var i sv.perm og gubben hadde ferie+perm var vi sammen med dem på hytta i to måneder. (ikke skrivefeil). Jeg trodde jeg skulle forgå!

jentene på jobben ler av meg. Vanligvis har jeg ryggrad så det holder, men når det kommer til dem så blir den til gele....

Gjest kroppogsjel
Skrevet

diamond is a girls best friend:-)

du trenger vel noe nytt vårtøy også?

tja. åpen for forslag jeg. en gulrot må jeg jo ha.

Skrevet

Han bør i allefall gi deg en god massasje for de stive skuldrene du har fått i løpet av uka ;-)

Jeg ser gjerne en James Bond-film med gubben om han masserer meg. Og han masserer meg så gjerne om jeg ser filmen med han :o) (Jeg synes ikke noe om Bond-filmer)

Angela1365380318
Skrevet

Nye sko? jeans?Ny kaffetraker som må skrues fast på et upraktisk sted, så kan du smelle den gamle i veggen når de har dratt?

Besøk hos hudpleieren. Huden reagerer dårlig på stress vet du, det må nesten fikses opp i.

Angela1365380318
Skrevet

Intense? jupp. absolutt. men en uke er da ingenting mot åtte!

jada. Da jeg var i sv.perm og gubben hadde ferie+perm var vi sammen med dem på hytta i to måneder. (ikke skrivefeil). Jeg trodde jeg skulle forgå!

jentene på jobben ler av meg. Vanligvis har jeg ryggrad så det holder, men når det kommer til dem så blir den til gele....

2 månder???

Det er vel ingen som er på hyttetur så lenge?

Hvorfor var dere sammen med de så lenge i ett? 1-2 uker burde jo holdt i lange baner.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

2 månder???

Det er vel ingen som er på hyttetur så lenge?

Hvorfor var dere sammen med de så lenge i ett? 1-2 uker burde jo holdt i lange baner.

2 måneder fordi vi bor så langt fra hverandre, og dette var en sjelden sjanse til å være sammen mer enn en hektisk uke (he he he). Jeg gjør det aldri igjen. aldri.

det ble som det ble. De har en fantastisk evne til å spille på samvittighet. og både gubben og jeg har en utrolig dårlig evne til å sette foten ned når det gjelder dem. det er som om all motstandskraft bare renner ut av kroppen.

men men.. denne gangen er det en uke. Bare en. Og jeg er ingen stor pådriver til at de skal flytte hit. Jeg er _helt_ enig i alle feil de klarer å finne ved potensielle leiligheter gubbingsen måtte finne som aktuelle til dem. Dårlig utsikt, dårlig planløsning, for mye eller for lite sol etc.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Nye sko? jeans?Ny kaffetraker som må skrues fast på et upraktisk sted, så kan du smelle den gamle i veggen når de har dratt?

Besøk hos hudpleieren. Huden reagerer dårlig på stress vet du, det må nesten fikses opp i.

Der har du det. Ansiktsbehandling. Har ikke vært hos hudpleier siden før jul. Dét skal jeg ha i premie.

Og vedr kaffetrakter, det er det minste problemet. Den er jo bare å flytte frem og tilbake. Satte den der han liker den bare for å spare meg selv for kommentaren. Denne trakteren kjøpte jeg sist de var her, for den jeg hadde var så vond å helle av. ha ha ha. Jeg må le av meg sjøl. Jeg leser jo hvor utrolig evneveik jeg fremstår.

Angela1365380318
Skrevet

2 måneder fordi vi bor så langt fra hverandre, og dette var en sjelden sjanse til å være sammen mer enn en hektisk uke (he he he). Jeg gjør det aldri igjen. aldri.

det ble som det ble. De har en fantastisk evne til å spille på samvittighet. og både gubben og jeg har en utrolig dårlig evne til å sette foten ned når det gjelder dem. det er som om all motstandskraft bare renner ut av kroppen.

men men.. denne gangen er det en uke. Bare en. Og jeg er ingen stor pådriver til at de skal flytte hit. Jeg er _helt_ enig i alle feil de klarer å finne ved potensielle leiligheter gubbingsen måtte finne som aktuelle til dem. Dårlig utsikt, dårlig planløsning, for mye eller for lite sol etc.

Ja, også har du alt det de på jobben forteller deg da, om strøkene disse leilighetene ligger i, det er ikke alle steder som er like gode på nattestid.

Og de blir jo bare eldre, så leiligheten må være utrolig praktisk og tilrettelagt for de behov de kan komme til å få i fremtiden.

Overlever du uken (det er jo bare snakk om noen timer nå, når søvn, jobb og overtid er tatt med)og holder oss oppdatert kan vi lage et diplom til deg:-)

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Ja, også har du alt det de på jobben forteller deg da, om strøkene disse leilighetene ligger i, det er ikke alle steder som er like gode på nattestid.

Og de blir jo bare eldre, så leiligheten må være utrolig praktisk og tilrettelagt for de behov de kan komme til å få i fremtiden.

Overlever du uken (det er jo bare snakk om noen timer nå, når søvn, jobb og overtid er tatt med)og holder oss oppdatert kan vi lage et diplom til deg:-)

takk. Diplom ser jeg frem til!!!

og vedr leilighet, så er paradokset at den helst bør ligge i 1 etg pga svigermors helse, skal ikke gå i trapper helst. Men samtidig så er 1 etg veldig skummelt pga fare for innbrudd. Blokk m heis er huff og huff. Blokk= masse mennesker og plagsomme naboer. Heis= fare for stans.

foreløpig ligger jeg godt an!

Skrevet

takk. Diplom ser jeg frem til!!!

og vedr leilighet, så er paradokset at den helst bør ligge i 1 etg pga svigermors helse, skal ikke gå i trapper helst. Men samtidig så er 1 etg veldig skummelt pga fare for innbrudd. Blokk m heis er huff og huff. Blokk= masse mennesker og plagsomme naboer. Heis= fare for stans.

foreløpig ligger jeg godt an!

Jeg bodde i 12.etasje (øverste) i høyblokk i Oslo, med 6 leiligheter på hver etasje, og det var sjelden eller aldri noe pes med naboene, verken på min eller andre etasjer. OK, var et par dager (bokstavlig talt et par dager i løpet av de ca 3 årene jeg bodde der) som jeg opplevde plagsom støy. Ellers ingen som var til noen sjenanse på noen som helst måte.

Det var 2 heiser i blokka, og det skjedde ALDRI at begge heisene sto :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...