Gå til innhold

svigerforeldrene kommer..... (langt)

Anbefalte innlegg

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Jeg bodde i 12.etasje (øverste) i høyblokk i Oslo, med 6 leiligheter på hver etasje, og det var sjelden eller aldri noe pes med naboene, verken på min eller andre etasjer. OK, var et par dager (bokstavlig talt et par dager i løpet av de ca 3 årene jeg bodde der) som jeg opplevde plagsom støy. Ellers ingen som var til noen sjenanse på noen som helst måte.

Det var 2 heiser i blokka, og det skjedde ALDRI at begge heisene sto :-)

det sier vel ikke jeg til mine svigerforeldre???

Har bodd i blokk selv jeg, og trivdes med det. Hadde bare hyggelige naboer!!

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angela1365380318

7

• Gemini

3

• Lillemus

3

• citygirl

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

det sier vel ikke jeg til mine svigerforeldre???

Har bodd i blokk selv jeg, og trivdes med det. Hadde bare hyggelige naboer!!

Sorry, jeg svarte bare ut fra 100 nyeste, så jeg kjente ikke forhistorien og tråden... hehe

Misunner deg IKKE den uka du har foran deg.

Selv er jeg så heldig å ha svigers boende innen samme kommune, men ser de ikke oftere enn at det er helt uproblematisk - takk og lov. Ikke legger de seg opp i så mye heller...

:-)

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Takk for oppmuntring og gode kommentarer!!

Nå erklærer jeg denne lørdagen for avsluttet og tusler i seng....

Natta alle sammen. Svigerblogg kommer!

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Sorry, jeg svarte bare ut fra 100 nyeste, så jeg kjente ikke forhistorien og tråden... hehe

Misunner deg IKKE den uka du har foran deg.

Selv er jeg så heldig å ha svigers boende innen samme kommune, men ser de ikke oftere enn at det er helt uproblematisk - takk og lov. Ikke legger de seg opp i så mye heller...

:-)

helt ok. regnet med at du ikke hadde sjekka hele tråden. (skulle bare mangle siden den ble så lang...)

du er heldig med dine svigers.

Trøsten er at jeg har visse retningslinjer jeg kan lage meg til den gang jeg, forhåpentligvis, blir svigermor selv.

god natt :-)

Skrevet

helt ok. regnet med at du ikke hadde sjekka hele tråden. (skulle bare mangle siden den ble så lang...)

du er heldig med dine svigers.

Trøsten er at jeg har visse retningslinjer jeg kan lage meg til den gang jeg, forhåpentligvis, blir svigermor selv.

god natt :-)

God natt, og lykke til!

Du overlever nok, om enn med en smule oppspart aggresjon... hehe

Kanskje du skulle begynne å trene denne uken, om du ikke allerede gjør det? En venninne som virkelig trenger noen å prate med, som du fx kan gå tur med... hehe

Skrevet

takk. Diplom ser jeg frem til!!!

og vedr leilighet, så er paradokset at den helst bør ligge i 1 etg pga svigermors helse, skal ikke gå i trapper helst. Men samtidig så er 1 etg veldig skummelt pga fare for innbrudd. Blokk m heis er huff og huff. Blokk= masse mennesker og plagsomme naboer. Heis= fare for stans.

foreløpig ligger jeg godt an!

Og var det ikke i den blokka de hadde et massivt veggdyrangrep for kort tid siden? Eller var det en rotteinvasjon via avløpssystemet? ;o)

Gjest Spar oss
Skrevet

Takk for oppmuntring og gode kommentarer!!

Nå erklærer jeg denne lørdagen for avsluttet og tusler i seng....

Natta alle sammen. Svigerblogg kommer!

Svigerblogg kommer? MÅ du? Ufattelig lite interessant og kjedelig.

Gjest synes synd på deg jeg
Skrevet

Så la vær å les da.

Kom med svigerblogg du ;o)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Så hopp over svigerbloggen da vel.

Jeg vil gjerne lese den, tror det kan bli riktig underholdende :-)

Dessuten stiller jeg gjerne opp med noen støttende ord til kroppogsjel, det virker som om hun kan ha bruk for det...

Skrevet

Jeg synes det er morsomt jeg! Det er ingen som tvinger deg til å lese vet du.

Gjest -spar MEG.
Skrevet

Nei jeg MÅ ikke. Det var noen andre som etterspurte. Kan du ikke bare la være å lese innleggene da? Bare la være å klikke på dem?

Dæven så koselig du er da. Skjønner at mange tar skrekken fra å være på DOL med sånne som deg her. Har ikke tidligere opplevd å få så mange kjipe kommentarer, men når jeg får sånne kommentarer som fra deg så merker jeg at det ikke føles godt.

Kan du ikke bare la være å lese/ kommentere innlegg du syns er pyton?

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Jeg synes det er morsomt jeg! Det er ingen som tvinger deg til å lese vet du.

takk!

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Så hopp over svigerbloggen da vel.

Jeg vil gjerne lese den, tror det kan bli riktig underholdende :-)

Dessuten stiller jeg gjerne opp med noen støttende ord til kroppogsjel, det virker som om hun kan ha bruk for det...

takk!!

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Så la vær å les da.

Kom med svigerblogg du ;o)

takk igjen.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Nei jeg MÅ ikke. Det var noen andre som etterspurte. Kan du ikke bare la være å lese innleggene da? Bare la være å klikke på dem?

Dæven så koselig du er da. Skjønner at mange tar skrekken fra å være på DOL med sånne som deg her. Har ikke tidligere opplevd å få så mange kjipe kommentarer, men når jeg får sånne kommentarer som fra deg så merker jeg at det ikke føles godt.

Kan du ikke bare la være å lese/ kommentere innlegg du syns er pyton?

"men når jeg får sånne kommentarer som fra deg så merker jeg at det ikke føles godt."

Det er dessverre noen få gledesdrepere her inne. Jeg får også sure kommentarer i blandt (alltid anonyme selvsagt). Det er ikke hyggelig, men jeg merker at jeg bryr meg mindre om dem nå enn før.

Det er heldigvis mest positive personer her på dol :-)

Skrevet

Synes det er synd å lese om så mange som har problemer med svigerfamilien sin, jeg.

Det er egentlig kjempetrist! det er jo foreldrene til ektefellen/samboeren og barnas besteforeldre det er snakk om, folk man gjerne skulle ha et godt forhold til.

Jeg er så glad at vi ikke har svigerproblemer, for jeg ville blitt utrolig såret over det hvis min mann ikke ville være sammen med mine foreldre, baksnakket dem, kritiserte dem osv. Og han ville blitt veldig, veldig lei seg hvis jeg ikke anerkjente hans mor.

Ingen er vel perfekte, og svigerforeldre er nesten fritt vilt, liksom. Det er alminnelig akseptert at man kan ha et dårlig forhold til svigerforeldre, det er til og med noe å more seg over, at man har et dårlig forhold.

Det er jammen med mye jeg kan irritere meg over med min svigermor. Hun stapper i barna kaker og godter når vi er der, maser om maten, kritiserer påkledningen deres, påkledningen til sønnen sin, kritiserer når vi spiser middag,hva vi spiser til middag, syns vi har det "rart" og lite hjemmekoselig hjemme, maser om detaljer og legger seg borti alskens ting. Men hun er likevel verdens elskeligste vesen, som jeg er kjempeglad i!!

Vi må lære å se hverandre med hjertegodhet, med et åpent sinn, gi og ta, unngå konflikter om detaljer, være overbærende med hverandre.

Mener absolutt ikke å kritisere ditt "svigersinnlegg" her, dette var bare en helt generell betraktning rundt temaet.

Lykke til med besøket, forresten!:-)

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Synes det er synd å lese om så mange som har problemer med svigerfamilien sin, jeg.

Det er egentlig kjempetrist! det er jo foreldrene til ektefellen/samboeren og barnas besteforeldre det er snakk om, folk man gjerne skulle ha et godt forhold til.

Jeg er så glad at vi ikke har svigerproblemer, for jeg ville blitt utrolig såret over det hvis min mann ikke ville være sammen med mine foreldre, baksnakket dem, kritiserte dem osv. Og han ville blitt veldig, veldig lei seg hvis jeg ikke anerkjente hans mor.

Ingen er vel perfekte, og svigerforeldre er nesten fritt vilt, liksom. Det er alminnelig akseptert at man kan ha et dårlig forhold til svigerforeldre, det er til og med noe å more seg over, at man har et dårlig forhold.

Det er jammen med mye jeg kan irritere meg over med min svigermor. Hun stapper i barna kaker og godter når vi er der, maser om maten, kritiserer påkledningen deres, påkledningen til sønnen sin, kritiserer når vi spiser middag,hva vi spiser til middag, syns vi har det "rart" og lite hjemmekoselig hjemme, maser om detaljer og legger seg borti alskens ting. Men hun er likevel verdens elskeligste vesen, som jeg er kjempeglad i!!

Vi må lære å se hverandre med hjertegodhet, med et åpent sinn, gi og ta, unngå konflikter om detaljer, være overbærende med hverandre.

Mener absolutt ikke å kritisere ditt "svigersinnlegg" her, dette var bare en helt generell betraktning rundt temaet.

Lykke til med besøket, forresten!:-)

Jeg er helt enig med deg. Men helt ærlig, så føler jeg at jeg gjør mitt beste, men jeg kan ikke forandre dem, bare meg. Men det er ikke nok til å få et godt forhold dessverre.

Det er lenge siden sist han fikk høre hva jeg tenkte om hans foreldre, han havner jo voldsomt mellom barken og veden. Ikke at jeg ikke er ærlig, men jeg har sluttet med de store utblåsningene.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

"men når jeg får sånne kommentarer som fra deg så merker jeg at det ikke føles godt."

Det er dessverre noen få gledesdrepere her inne. Jeg får også sure kommentarer i blandt (alltid anonyme selvsagt). Det er ikke hyggelig, men jeg merker at jeg bryr meg mindre om dem nå enn før.

Det er heldigvis mest positive personer her på dol :-)

Men jeg måtte flire litt av meg sjøl da. SÅ mange støttende kommentarer, EN surmaget en, og jeg gikk RETT på limpinnen. Følte meg vel truffet da. Har jo lyst til å skrive innlegg som ikke folk sitter og hater å lese. Ha ha ha, det endte med en kraftsalve og var like ufin tilbake. Så teit.

Skylder på stress og nerver en dag før ankomst.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Men jeg måtte flire litt av meg sjøl da. SÅ mange støttende kommentarer, EN surmaget en, og jeg gikk RETT på limpinnen. Følte meg vel truffet da. Har jo lyst til å skrive innlegg som ikke folk sitter og hater å lese. Ha ha ha, det endte med en kraftsalve og var like ufin tilbake. Så teit.

Helt enig med deg, da får folk bare klikke seg videre hvis de ikke syns det er interessant å lese. Ingen som tvinger dem! Det er den positive responsen du må ta med deg videre. De andre klarer ikke å la være å la en dårlig dag gå utover andre... Dessverre!

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

"EN surmaget en, og jeg gikk RETT på limpinnen."

Sånn kan det gå :-)

Men nå har du innsett det, så da bare legger du det bak deg og gleder deg over all støtten.

Håper du har fint vær, så du kan komme deg ut i dag og lade godt opp for uken som kommer.

Lykke til! Avreager med svigersblogg, så kommer du nok greit gjennom uken skal du se.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...