Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er gravid med barn nr. 2, og er i uke 33. Barnet la seg i hodeleie for 2 uker siden, og etter det har det vært mye mer trykk mot underlivet og blæren. Noen ganger kommer det korte ilende smerter helt nederst i underlivet. Er det hodet som fester seg? Hvor tidlig KAN hodet feste seg?

Etter min egen termin er jeg 35 uker nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22017-n%C3%A5r-fester-hodet-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er ikke uvanlig at hodet fester seg i uke 33 og heller ikke i 35. Det siste er dog det vanligste. Det du kjenner av ilinger og trykk, kan godt være barnet som er i ferd med å feste seg i bekkenet, men det kan også ha med tyngden av barnet å gjøre. Hos flergangsfødende er det imidlertid ikke så vanlig at hodet fester seg skikkelig før man har rier. Det kan godt synke en del ned, uten at det nødvendigvis fester seg. Får du plutselig bedre plass under mellomgulvet, kan det være et typisk tegn på at barnet har sunket ned.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...