Gå til innhold

Windows til flere pc`r

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg kjøper windows xp (home e. for eks.) kan jeg da legge den inn på to eller flere pc`r?

På noen står det nemmelig "til en pc"...men det er vel umulig å ha koll på eller?

(Cd`n er jo til flere gangers bruk)

Kan jeg bruke denne for.eks til ungers pc og til hjemmebruk?

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=40984

Råd mottas med takk.

(er også postet på data)

Skrevet

Vi har lagt inn samme Windows xp cd-en på 3 forskjellige maskiner. Har ikke hatt noe problem med det til nå hvertfall (gjorde det i fjor høst)

Skrevet

Lisensen gjelder vel, hvis jeg ikke tar feil, kun for én pc. Vanlige lisenser, ihvertfall. Det er imidlertid slett ikke sikkert at du opplever noen problemer med å ha den på flere. Når Vista kommer blir det nok verre, med mye sterkere DRM og versjons/lisens-kontrollering etc.

"............................................."

Skrevet

Strengt tatt er det ikke lov, men det vil ikke by på noen problemer å gjøre det.

Skrevet

Lisensen gjelder vel, hvis jeg ikke tar feil, kun for én pc. Vanlige lisenser, ihvertfall. Det er imidlertid slett ikke sikkert at du opplever noen problemer med å ha den på flere. Når Vista kommer blir det nok verre, med mye sterkere DRM og versjons/lisens-kontrollering etc.

"............................................."

Noen kan fortelle at det ikke er problemer med å innstallere på flere, men at automatiske oppdatteringer kun bør være på en da pc "leses" under oppdatteringen.

Får sjekke ut dette med familielisens eller hva det nå hette som noen anbefalte her.

:)

Skrevet

Strengt tatt er det ikke lov, men det vil ikke by på noen problemer å gjøre det.

Hører noen si at så lenge en ikke oppdatterer automatisk på mer enn en så går det greit.

(at maskinen "leses" under oppdatteringene og at "feilen" da blir oppdaget)

Noen anbefalte noe "familielisens" greier...får kanskje sjekke ut det...

Takker :)

Skrevet

Noen kan fortelle at det ikke er problemer med å innstallere på flere, men at automatiske oppdatteringer kun bør være på en da pc "leses" under oppdatteringen.

Får sjekke ut dette med familielisens eller hva det nå hette som noen anbefalte her.

Ja, automatiske oppdateringer kan skape problemer.

"................................................"

Skrevet

Hører noen si at så lenge en ikke oppdatterer automatisk på mer enn en så går det greit.

(at maskinen "leses" under oppdatteringene og at "feilen" da blir oppdaget)

Noen anbefalte noe "familielisens" greier...får kanskje sjekke ut det...

Takker :)

Så lenge dere er på nett via en felles bredbånd-linje, så har dere en felles IP, så det skal ikke være noe problem med automatiske oppdateringer.

Skrevet

Så lenge dere er på nett via en felles bredbånd-linje, så har dere en felles IP, så det skal ikke være noe problem med automatiske oppdateringer.

Det var det jeg trodde...

men så sier min bekjent at ved oppdatteringer så "leses" maskinen slik at alt som er på den blir vurdert og pga det kan "de se" at maskinen er/ikke er "den riktige"...

?

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Vi har lagt inn samme Windows xp cd-en på 3 forskjellige maskiner. Har ikke hatt noe problem med det til nå hvertfall (gjorde det i fjor høst)

Hmmm. Er det slutt på at man må aktivere XP, da? Her slutta WinXP å fungere da jeg glemte å aktivere innen 30 dager, og da jeg fikk ny maskin og la inn der i stedet måtte jeg ringe Microsoft for å få den aktivert selv om jeg ikke brukte lisensen på den gamle maskinen lenger.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Det var det jeg trodde...

men så sier min bekjent at ved oppdatteringer så "leses" maskinen slik at alt som er på den blir vurdert og pga det kan "de se" at maskinen er/ikke er "den riktige"...

?

Det er min erfaring, ja. :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...