Gå til innhold

Runde vegger (inne)?

Anbefalte innlegg

Gjest huskjøperen
Skrevet

Jeg er så lei av firkantede rom. Er derimot veldig glad i runde former, buer osv. Kanskje skråvegger også?

Nå er jeg i den heldige situasjon at jeg skal flytte inn i en stor leilighet, hvor to av rommene er så store at jeg skal dele dem i to med en lettvegg. Har fått veldig lyst til å benytte anledningen til å lage en "uvanlig" form på veggen.

Er det noen her som har gjort noe liknende? Tror dere det er veldig dyrt å få gjort det? (hvor mye) Jeg må i alle tilfelle ha en snekker (også hvis jeg skulle valgt en vanlig rett vegg) for jeg har ikke tenkt å gjøre det selv.

Noen som vet om man må ha spesielt dyktige snekkere til dette?

Et annet alternativ ville vært å kjøpe ferdig buet vegg. Jeg så det en gang i en kontorbygning (satt opp som en romavdeler, men fra gulv til tak), det var også fint. Men aner ikke hvor jeg finner sånt. Noen som har peil?

Skrevet

Det er faktisk ikke spesiellt vanskelig. I tillegg til at reisverket selvfølgelig må settes opp i buet "linje", så lar gipsplater seg lett fukte og bøye.

".............................................."

Gjest hvorfor ikke
Skrevet

Der vi ferierer om sommeren er det hytter som er runde - de har form etter de gamle klippfisk-stakkene! (Mener det er bilde av dem på www.feskberja.no)

Han som har bygget dem er ikke mer enn en "alminnelig", men kreativ, snekker. Det er skikkelig lekkert - hyttene er delt opp som en "pai" - med 2 soverom, bad og kombinert stue/kjøkken. Spør en snekker, du!

Gjest huskjøperen
Skrevet

Det er faktisk ikke spesiellt vanskelig. I tillegg til at reisverket selvfølgelig må settes opp i buet "linje", så lar gipsplater seg lett fukte og bøye.

".............................................."

Kjære Prozak,

er det sant? Lar gipsplater seg lett bøye? Men hvordan skal en få fuktet dem da, badekaret er ikke stort nok til de digre platene, og inne på parketten har jeg ikke akkurat lyst å ha det for fuktig, og å bære fuktige digre gipsplater opp tre etasjer utenfra, er vel ikke helt enkelt...

Eller er det bare littegranne fukt du snakker om? Vil svært gjerne ha konkrete tips rundt dette!

Skrevet

Kjære Prozak,

er det sant? Lar gipsplater seg lett bøye? Men hvordan skal en få fuktet dem da, badekaret er ikke stort nok til de digre platene, og inne på parketten har jeg ikke akkurat lyst å ha det for fuktig, og å bære fuktige digre gipsplater opp tre etasjer utenfra, er vel ikke helt enkelt...

Eller er det bare littegranne fukt du snakker om? Vil svært gjerne ha konkrete tips rundt dette!

Du må nok lage et lite bad til platene, ja.

"..........................................."

Gjest huskjøperen
Skrevet

Du må nok lage et lite bad til platene, ja.

"..........................................."

Vet du noe om hvor lenge de må ligge i det badet da? Og hvordan får man spikret de når de er våte?

Er dette noe enhver vanlig snekker "vet" tror du, eller må jeg lete rundt mye?

Skrevet

Vet du noe om hvor lenge de må ligge i det badet da? Og hvordan får man spikret de når de er våte?

Er dette noe enhver vanlig snekker "vet" tror du, eller må jeg lete rundt mye?

Jeg er overbevist om at en "vanlig" snekker vet dette, ja :-) Selv er jeg ikke sikker på hvor lenge de skal ligge i bløt.

"..............................................."

Skrevet

Da noen jeg kjenner bygde hus, ville de gjerne ha på en rund utbygning. Men det ble det ikke noe av, for det var altfor dyrt (les: arbeidskrevende).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...