Gjest Usikker nå Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Jeg sitter å skriver på en oppgave og skal ha med en liten del som jeg har skrevet om før i en annen oppgave. Kan jeg bruke denne delen selv om jeg har brukt den før, eller bør jeg skrive det helt på nytt? Er det kopiering når det er noe jeg selv har skrevet? Det er på høyskolenivå om det betyr noe... 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Jeg er usikker på om det er regler rundt det... Du kan jo bare referer til oppgaven. Det tror jeg at jeg ville ha gjort. Det fører jo bare til at hvis leseren vil fordype seg så kan han lese den også. Men da må du vel legge ved en kopi som vedlegg kanskje... Jeg ville spurt veileder jeg :-) 0 Siter
Gjest printa Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Om det er noe du har skrevet selv, er det ikke kopiering. Kopiering er det derimot om du tar utdrag fra andre bøker, faglitteratur, og annet arbeid, som du finner på nettet. Du behøver ikke skrive referanse, om det er du som har skrevet ordene. Men, tar du sitatet fra en forfatter, må du oppgi hvem kilden din er. Også student. 0 Siter
Gjest Usikker nå Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Jeg er usikker på om det er regler rundt det... Du kan jo bare referer til oppgaven. Det tror jeg at jeg ville ha gjort. Det fører jo bare til at hvis leseren vil fordype seg så kan han lese den også. Men da må du vel legge ved en kopi som vedlegg kanskje... Jeg ville spurt veileder jeg :-) Teksten jeg vil bruke er bare en forklaring på ca 1000 ord. Den oppgaven jeg ønsker å ta det fra har ikke mer fordypning på det emnet. Jeg kan ikke spørre veileder heller for det er en eksamen som jeg skal levere kl 24 i kveld. 0 Siter
Gjest Usikker nå Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Om det er noe du har skrevet selv, er det ikke kopiering. Kopiering er det derimot om du tar utdrag fra andre bøker, faglitteratur, og annet arbeid, som du finner på nettet. Du behøver ikke skrive referanse, om det er du som har skrevet ordene. Men, tar du sitatet fra en forfatter, må du oppgi hvem kilden din er. Også student. Takk for svar! Da bruker jeg den delen og sparer meg litt tid 0 Siter
Gjest printa Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Takk for svar! Da bruker jeg den delen og sparer meg litt tid Det kan du trygt gjøre!;-) Lykke til da! 0 Siter
cecily Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Teksten jeg vil bruke er bare en forklaring på ca 1000 ord. Den oppgaven jeg ønsker å ta det fra har ikke mer fordypning på det emnet. Jeg kan ikke spørre veileder heller for det er en eksamen som jeg skal levere kl 24 i kveld. Jeg hadde gjort det, helt garantert. 0 Siter
Gjest I samme situasjon Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Sitter faktisk med en oppgave selv nå, og har tenkt på det samme. Jeg tar utdrag fra en annen oppgave jeg har skrevet før. En skal vel ikke finne opp kruttet på nytt. Er det din oppgave er det jo helt greit, slik jeg ser det. Hva slags oppgave driver du å skriver på? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.