Gå til innhold

Oppgaveskriving

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker nå
Skrevet

Jeg sitter å skriver på en oppgave og skal ha med en liten del som jeg har skrevet om før i en annen oppgave. Kan jeg bruke denne delen selv om jeg har brukt den før, eller bør jeg skrive det helt på nytt? Er det kopiering når det er noe jeg selv har skrevet?

Det er på høyskolenivå om det betyr noe...

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg er usikker på om det er regler rundt det... Du kan jo bare referer til oppgaven. Det tror jeg at jeg ville ha gjort. Det fører jo bare til at hvis leseren vil fordype seg så kan han lese den også. Men da må du vel legge ved en kopi som vedlegg kanskje... Jeg ville spurt veileder jeg :-)

Skrevet

Om det er noe du har skrevet selv, er det ikke kopiering.

Kopiering er det derimot om du tar utdrag fra andre bøker, faglitteratur, og annet arbeid, som du finner på nettet.

Du behøver ikke skrive referanse, om det er du som har skrevet ordene. Men, tar du sitatet fra en forfatter, må du oppgi hvem kilden din er.

Også student.

Gjest Usikker nå
Skrevet

Jeg er usikker på om det er regler rundt det... Du kan jo bare referer til oppgaven. Det tror jeg at jeg ville ha gjort. Det fører jo bare til at hvis leseren vil fordype seg så kan han lese den også. Men da må du vel legge ved en kopi som vedlegg kanskje... Jeg ville spurt veileder jeg :-)

Teksten jeg vil bruke er bare en forklaring på ca 1000 ord. Den oppgaven jeg ønsker å ta det fra har ikke mer fordypning på det emnet. Jeg kan ikke spørre veileder heller for det er en eksamen som jeg skal levere kl 24 i kveld.

Gjest Usikker nå
Skrevet

Om det er noe du har skrevet selv, er det ikke kopiering.

Kopiering er det derimot om du tar utdrag fra andre bøker, faglitteratur, og annet arbeid, som du finner på nettet.

Du behøver ikke skrive referanse, om det er du som har skrevet ordene. Men, tar du sitatet fra en forfatter, må du oppgi hvem kilden din er.

Også student.

Takk for svar!

Da bruker jeg den delen og sparer meg litt tid :)

Skrevet

Takk for svar!

Da bruker jeg den delen og sparer meg litt tid :)

Det kan du trygt gjøre!;-)

Lykke til da!

Skrevet

Teksten jeg vil bruke er bare en forklaring på ca 1000 ord. Den oppgaven jeg ønsker å ta det fra har ikke mer fordypning på det emnet. Jeg kan ikke spørre veileder heller for det er en eksamen som jeg skal levere kl 24 i kveld.

Jeg hadde gjort det, helt garantert.

Gjest I samme situasjon
Skrevet

Sitter faktisk med en oppgave selv nå, og har tenkt på det samme. Jeg tar utdrag fra en annen oppgave jeg har skrevet før. En skal vel ikke finne opp kruttet på nytt. Er det din oppgave er det jo helt greit, slik jeg ser det. Hva slags oppgave driver du å skriver på?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...