Gå til innhold

Hvordan har det seg

Gjest Lurer på dette nå

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer på dette nå
Skrevet

at man faktisk kan se på noen at de er kristne?

F.eks hun som sang 'Halleluja' i onsdagens Idol. Det kom jo etterhvert frem at hun er dirigent for et tensing-kor osv. Men man så jo på hele jenta, før hun åpnet kjeften, at hun var religiøs.

Hva er det egentlig disse 'utstråler', som gjør at man kan se slikt?

Skrevet

Svært mange kristne (og muligens særlig frikirkelige) har et litt delirisk uttrykk i øynene. Det ser ut som om de går på ett eller annet.

Skrevet

Jeg la også merke til dette. Ser sjeldent slik til vanlig (ute på gata, liskom), men på henne skjønte jeg det med en gang. Hele hun utstrålte noe veldig prektig og egentlig veldig kjedelig. Ikke mye glimt i øyet der, nei.

Skrevet

Jeg merket også det med en gang jeg så henne, og tenkte at hun måtte være kristen.

Hun så så frelst ut.

Skrevet

Man kan vel ikke i utg.punktet se selve kristenheten. Men noen kristne miljøer har et fanatisk forhold til det, som gjør at de utstråler nyfrelsthet o.l. Jeg tipper det er den typen som er lett å spotte.

"................................................."

Skrevet

Kjenner mange kritstne og jeg må si som du, noen av de "stråler"ja. Jeg vet ikke hvorfor, men kan det være sånn at de har det så uttrolig godt inne i seg? At de har en innvendig glede og fred, som gjør at det vises utvendig, i form av det strålende uttrykket i hele ansiktet? De er vel rett og slett lykkelelig på "et høyere, åndelig plan" Det lar seg vel vanskelig forklare.....

Gjest Lurer på dette nå
Skrevet

Kjenner mange kritstne og jeg må si som du, noen av de "stråler"ja. Jeg vet ikke hvorfor, men kan det være sånn at de har det så uttrolig godt inne i seg? At de har en innvendig glede og fred, som gjør at det vises utvendig, i form av det strålende uttrykket i hele ansiktet? De er vel rett og slett lykkelelig på "et høyere, åndelig plan" Det lar seg vel vanskelig forklare.....

Jeg mener liksom ikke at dette er positivt. Synes de ser mer gal, enn fredfull og lykkelig, ut.

Skrevet

Jeg mener liksom ikke at dette er positivt. Synes de ser mer gal, enn fredfull og lykkelig, ut.

At noen utstråler glede betyr ikke nødvendigvis at de er gale.Noen er vel så lykkelige at det vises så godt utenpå. Ser ikke no galt med det, overhodet ikke.

Skrevet

At noen utstråler glede betyr ikke nødvendigvis at de er gale.Noen er vel så lykkelige at det vises så godt utenpå. Ser ikke no galt med det, overhodet ikke.

Så lenge jeg slipper å høre voksne mennesker synge "og gud er glad i meg, og tralla-lalla-lei", så er det greit :-)

"..............................................."

Skrevet

Når mannen min ikke har vært hos frisøren på et par mnd og skal style håret sitt sjøl på morrakvisten, får han skikkelig "bedehussveis"!

Kanskje det er sveisen det kommer an på? ;-)

Skrevet

Så lenge jeg slipper å høre voksne mennesker synge "og gud er glad i meg, og tralla-lalla-lei", så er det greit :-)

"Han har kastet alle mine synder baaak sin ryyygg, baaaak siin ryygg, jeg seeeer dem aaaaldriii meeeer..."

Skrevet

"Han har kastet alle mine synder baaak sin ryyygg, baaaak siin ryygg, jeg seeeer dem aaaaldriii meeeer..."

Nå tenker jeg på disse to usannsynlig patetiske tvillingene i glorete cowboy-utstyr. Var det new life misjonen, tro? :-)

Skrevet

Man kan vel ikke i utg.punktet se selve kristenheten. Men noen kristne miljøer har et fanatisk forhold til det, som gjør at de utstråler nyfrelsthet o.l. Jeg tipper det er den typen som er lett å spotte.

"................................................."

sånne: http://www.jump-gate.com/knutby/rel.jpg

Skrevet

Nå tenker jeg på disse to usannsynlig patetiske tvillingene i glorete cowboy-utstyr. Var det new life misjonen, tro? :-)

Disse tvillingene har jeg ikke hørt om, men skulle gjerne sett dem ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...