Gjest LucySky Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Å dra alle under én stol. Jeg gjør det jo med vilje når jeg sier "Jeg får vel hoppe i det sure eplet", men jeg ser jo på folk iblant at de tror at JEG tror at det skal være sånn. Moren min var rå til å blande metaforer. Hun sa "sint som en østers" blant annet. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Skrevet 26. februar 2006 Hva heter det egentlig? Bite i det sure eplet og svelge stoltheten kanskje? 0 Siter
Sofline Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Nå er du på viddene, men det var kanskje en spøk? Det heter: Små barn har store gleder. Små gryter har store ører. Små gryter har også ører! 0 Siter
Sofline Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Bite i det sure eplet og svelge stoltheten kanskje? Dèt var det ja... :-) 0 Siter
....AV Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Bite i korset. Krype til det sure eplet. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Skrevet 26. februar 2006 Bite i korset. Krype til det sure eplet. Etter den svire sure kommer den søte kløe. Det er bedre å tisse i svingen enn å svinge på tissen 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 "Er du med på leken får du tåle streken" Dette har jeg gått rundt og sagt i 25 år, og nektet på at det er "steken" som er riktig ordet på slutten der. 0 Siter
Gjest usp Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Å ha det som Greven i egget. Jeg ønsker forøvrig å ha det som plommem i egget: Kun omgitt av hvite :-) 0 Siter
Gine S Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Skjegget fullt av postkasser ;-) begge bena trygt plantet oppi salaten... kommer ikke på flere akkurat nå Hihi - dette synes jeg ikke er feil, dette synes jeg er morsomme fortsettelser og spill på kjente uttrykk! Liker det! 0 Siter
Gine S Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Bite i det sure eplet og svelge stoltheten kanskje? Eller var det å svelge en kamel, i noen sammenhenger? 0 Siter
Gjest nosigns Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 ", jeg synes jeg hører feil bruk av ord og uttrykk så å si daglig, på radio, i media for øvrig, og rundt meg i jobbsammenheng osv." Ett uttrykk jeg ofte hører er "i hytt og pine". Det heter da vitterlig "i kahytt og gevær" :-) ".............................................." Det skal være 'død og pine' og 'i hytt og gevær'. 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Nå er du på viddene, men det var kanskje en spøk? Det heter: Små barn har store gleder. Små gryter har store ører. hihi, det ante meg at alt var feil 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Gubben presterte en gang å si "Han var ikke født bak en vogn!" Ehh.. ok. Forøvrig hadd jeg en kunde en gang som utbrøyt frustrert til sønnen sin: "Du kan ikke få både og i pose, vettu!" 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 "Er du med på leken får du tåle streken" Dette har jeg gått rundt og sagt i 25 år, og nektet på at det er "steken" som er riktig ordet på slutten der. Er det????? haha jeg har alltid sagt streken jeg også, der lærte jeg noe nytt idag og 0 Siter
Gjest mirakel*2 Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Leste i lokalavisa her, skrevet av en av dens journaliseter: "Han er ikke kjent for å være den rikeste kniven i skuffen heller da". eller en som sa til meg "han er ikke kjent for å være den smarteste kniven i skuffen" 0 Siter
Gjest liede Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 "gå rundt i grøten" har jeg hørt flere ganger. "tapt under en stol..." idrettsfolk og folk på tv2 hjelper deg er mestere på denne arenaen. rart med det. 0 Siter
Gjest liede Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Leste i lokalavisa her, skrevet av en av dens journaliseter: "Han er ikke kjent for å være den rikeste kniven i skuffen heller da". journali-seter hørtes faktisk litt koselig ut. Hvis man ikke er den skarpeste skjeen i kommodeskuffen er man forøvrig heller ikke den rikeste eller smarteste. Stakistisk sett. ) 0 Siter
morsan Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 "gå rundt i grøten" har jeg hørt flere ganger. "tapt under en stol..." idrettsfolk og folk på tv2 hjelper deg er mestere på denne arenaen. rart med det. Apropos "gå rundt grøten": Hørte en gang en nordmann si på engelsk: "walk around the porridge" *lol* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.