Gå til innhold

influensaen

Anbefalte innlegg

Skrevet

med vond hals, svimmelhet og hodeverk+feber. Er det bare barn som får det?

Har bare hørt om drøssevis av barn med sykdommen, ingen voksne?

Skrevet

Madammen har ligget mer eller mindre langflat siden torsdag.

Så det er ihvertfall en voksen jeg vet om som er rammet.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Influensa er et type virus. Den endres over tid- så derfor får vi den igjen. (blir ikke immun- som feks mot røde hunder).

Barn har generelt ikke like godt utviklet immunforsvar enn voksne og blir oftere syke av den grunn. Etter hvert har de selv "vaksinert" seg selv mot alt mulig- ved å ha vært syk.

Som voksen får man generelt ikke influensa hvert år. Tvert i mot kan det gå flere ÅR mellom hvert influensa sykdom. (Skiller mellom forkjølelse og influensa)

Eldre og hjertesyke (?) anbefales vel vaksine (tror jeg). Vi andre kan heller få influensa på vanlig måte.

Skrevet

Influensa er et type virus. Den endres over tid- så derfor får vi den igjen. (blir ikke immun- som feks mot røde hunder).

Barn har generelt ikke like godt utviklet immunforsvar enn voksne og blir oftere syke av den grunn. Etter hvert har de selv "vaksinert" seg selv mot alt mulig- ved å ha vært syk.

Som voksen får man generelt ikke influensa hvert år. Tvert i mot kan det gå flere ÅR mellom hvert influensa sykdom. (Skiller mellom forkjølelse og influensa)

Eldre og hjertesyke (?) anbefales vel vaksine (tror jeg). Vi andre kan heller få influensa på vanlig måte.

Ser noen voksne og har det, håper den flyr forbi meg da. Har tredje barnet sykt nå. Ho minste var faktisk vaksinert, men ble syk likevel.

Takk for svar!

Skrevet

Madammen har ligget mer eller mindre langflat siden torsdag.

Så det er ihvertfall en voksen jeg vet om som er rammet.

auda, god bedring til henne, og måtte du slippe unna :)

Skrevet

auda, god bedring til henne, og måtte du slippe unna :)

Takker på vegne av madammen.

Selv hadde jeg herligheten for en måneds tid siden - så jeg er ferdig med moroa for sesongen ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...