Gå til innhold

Slitsom og nysgjerrig ekskone

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er nygift med en fantastisk mann. Han har tidligere vært gift i 5 år,men dama gikk hen og var utro bl.a....

Nå, da han fant meg, og i hele den tid vi har vært sammen - så er ekskona stadig oppsøkende. Hun har sendt ham brev (som han selvsagt viser til meg og ergrer seg grenseløst over), hun har ringt en del, hun spør gamle felles venner om de vet noe om MEG, hun har spurt HAm dirkete enn meg, og fikk seg et sjokk da han sa jeg var deiligere enn henne...og mye bedre på alle områder...

Vel for å si det slik - min mann har sagt klart i fra til henne at han ikke ønsker ha noe mer kontakt med henne.

Hva kommer det da av at hun oppsøker gamle venner om spør dem ut omn meg etc...? Selv vet jeg godt hvem hun er, men hun kjenner ikke meg..

Dette irriterer oss så grenseløst at vi nå flytter fra den byen vi alle bor. Vi flytter laaaangt vekk. Hun har selvsagt fått snusen i det, og sa til noen gamle felles venner av dem at hun ble sjokkert over at han kunne flytte av gårde slik med meg - og kjøpe et flott og dyrt hus.

%&/%¤%#¤%# heller! Hva er det med den dama?

Hun var selv samboer en periode etter separasjonen, men er nå singel. Berta er bare dum, for å si det mildt. Men er det noe mer vi kan gjøre for å få henne til å slutte bry seg med ting hun ikke har noe med? De er jo skilt og allting for lenge siden nå. Og vi er nygift, hvorofr plage oss?

Grrrr.....Rasende hilsen fra ei som er lei av ekskoner!! - og håper inderlig at alle andre ekskoner som leser her gir SLIPP på eksmannen deres når ekteskapet faktisk er over. GRRR!

Ps. Vi vurderer faktisk å anmelde henne dersom hun fortsetter. Det er jo ikke så stort det hun gjør, men for oss blir det brudd på privatlivets fred...så det så.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220226-slitsom-og-nysgjerrig-ekskone/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har valget, enten bruke energi på å bli sint, rasende, irritert og oppgitt

eller bare overse det hele.

Hun har det sikkert ikke så enkelt siden hun holder på sånn.

Verden vil alltid bestå av folk som legger seg borti ting de ikke har noe med, nå er det tilfeldigvis ei som har stått mannen din nær en gang.

skorpionfisken

Dere høres ikke gode ut noen av dere synes jeg. Hun er ikke god som ikke lar dere være i fred.

Han er ikke god som presterer å fortelle henne om deg, at du er deiligere sier du, men hadde han hatt noe mellom øra hadde han sagt at hun ikke har noe med det å gjøre.

Du er ikke god som klarer å plage deg selv med å bli sint over sånt.

Du og din mann er ikke gode fordi dere tror dere straffer henne ved å flytte fra stedet. Det er jo bare dere selv det eventuelt er bra eller dårlig for.

Dere høres ikke gode ut noen av dere synes jeg. Hun er ikke god som ikke lar dere være i fred.

Han er ikke god som presterer å fortelle henne om deg, at du er deiligere sier du, men hadde han hatt noe mellom øra hadde han sagt at hun ikke har noe med det å gjøre.

Du og din mann er ikke gode fordi dere tror dere straffer henne ved å flytte fra stedet. Det er jo bare dere selv det eventuelt er bra eller dårlig for.

En komplett gjeng med kontrollfriker :-)

Og der har vi visst en til som ikke er helt god... Ekskona kanskje? Evt "en ekskone" til noen ?

Særlig velutstyrt med forståelse er du hvertfall ikke.

Du skriver: "Dere høres ikke gode ut noen av dere synes jeg."

Nei, det kan godt være. Heller litt gal enn kjedelig og livløs.

"Hun er ikke god som ikke lar dere være i fred."

Korrekt!

"Han er ikke god som presterer å fortelle henne om deg, at du er deiligere sier du, men hadde han hatt noe mellom øra hadde han sagt at hun ikke har noe med det å gjøre. "

Han har ørti ganger sagt til henne at hun ikke har noe å gjøre med noe som helst. Mon tro om ikke du og, i raseri og oppgitthet, kunne ropt til en masete bitch hva som egentlig var sannheten? Så ble i allefall munnen hennes stoppet for en stund. For sjokk, det fikk hun! ;-)

"Du er ikke god som klarer å plage deg selv med å bli sint over sånt."

Og du mener det er "lett" å ikke la seg plage av et slikt menneske?...

"Du og din mann er ikke gode fordi dere tror dere straffer henne ved å flytte fra stedet. Det er jo bare dere selv det eventuelt er bra eller dårlig for. "

Vi flytter fordi mannen har fått en sjefsjobb som hverken han eller jeg ønsker han skal si nei til. At vi flytter "fra henne" i tillegg, er bare en eneste stor bonus.

Så vet du det. Ikke gode er vi nok alle fire, kjære deg. Men oss to her i gåren digger å ikke være helt gode...hvorfor skal vi være A4 som alle andre? ;-)

Farvel.

Annonse

Gjest bare kom dere vekk

Bare vær glad for at mannen din aldri fikk barn med denne dama. Regner med at han ikke har barn med henne side du ikke nevnte det.

Selv har jeg vært gift med en mann som har en gal ex, som holdt på akkurat som henne. Hun gjorde det hun kunne for å finne mest mulig ut om meg, og la ut om det når hun snakket med mannen min. Hun trakaserte meg på telefon og kom med drapstrusler både mot meg og min mann på sms. Men disse tingene var jo ingenting mot alt hun har gjort og sagt til datteren de har sammen.

Utrolig nok så har vi et greit forhold til datteren (kunne sikkert vært bedre, men veldig mye verre også), men vi vil jo ikke bli kvitt all dritten fra moren siden mannen min alltid vil ha et forhold til henne gjennom sin datter.

Skrev du dette for å irritere "millit" eller hur?

Eller har du ikke selv opplevd ekser som kan oppføre seg slik hun nevner?? !!!!

Usansett synes jeg innlegget ditt var på bærtur.

skorpionfisken

Skrev du dette for å irritere "millit" eller hur?

Eller har du ikke selv opplevd ekser som kan oppføre seg slik hun nevner?? !!!!

Usansett synes jeg innlegget ditt var på bærtur.

Min samboers ex oppførte seg sånn i starten. Hun er fremdeles ikke helt god, men nå er det hvordan hun behandler sønnen sin som bekymrer meg, ikke hva hun mener om meg, eller at hun er opptatt av forholdet vårt.

Det kunne ikke ramle min samboer inn å fortelle henne noe som helst om meg, i allefall ikke at jeg var deiligere enn henne, han sier det ikke engang til meg. Hun er et avsluttet kapittel før min tid. Jeg vil ikke vite hvem av oss som er deiligst. Jeg har min oppfatning (selvfølgelig er jeg best, det er jo meg han vil ha) men det er vel irrelevant i livet vårt?

Det kunne ikke ramle oss inn å flytte fra plassen fordi hun oppfører seg som et hespetre. I forhold til oss kan hun gjerne gjøre hva hun vil, det er ikke der bekymringa vår ligger når det gjelder exer med rar oppførsel.

skorpionfisken

Og der har vi visst en til som ikke er helt god... Ekskona kanskje? Evt "en ekskone" til noen ?

Særlig velutstyrt med forståelse er du hvertfall ikke.

Du skriver: "Dere høres ikke gode ut noen av dere synes jeg."

Nei, det kan godt være. Heller litt gal enn kjedelig og livløs.

"Hun er ikke god som ikke lar dere være i fred."

Korrekt!

"Han er ikke god som presterer å fortelle henne om deg, at du er deiligere sier du, men hadde han hatt noe mellom øra hadde han sagt at hun ikke har noe med det å gjøre. "

Han har ørti ganger sagt til henne at hun ikke har noe å gjøre med noe som helst. Mon tro om ikke du og, i raseri og oppgitthet, kunne ropt til en masete bitch hva som egentlig var sannheten? Så ble i allefall munnen hennes stoppet for en stund. For sjokk, det fikk hun! ;-)

"Du er ikke god som klarer å plage deg selv med å bli sint over sånt."

Og du mener det er "lett" å ikke la seg plage av et slikt menneske?...

"Du og din mann er ikke gode fordi dere tror dere straffer henne ved å flytte fra stedet. Det er jo bare dere selv det eventuelt er bra eller dårlig for. "

Vi flytter fordi mannen har fått en sjefsjobb som hverken han eller jeg ønsker han skal si nei til. At vi flytter "fra henne" i tillegg, er bare en eneste stor bonus.

Så vet du det. Ikke gode er vi nok alle fire, kjære deg. Men oss to her i gåren digger å ikke være helt gode...hvorfor skal vi være A4 som alle andre? ;-)

Farvel.

Jeg er exkone til noen, og har et utmerket samarbeid med min ex. Vi er venner og takler samarbeidet om barna flott.

Min samboer har en ekskone som etter min mening er ustabil psykisk, noe som gir utslag i hvordan hun behandler barnet som hun har med min samboer. Der ligger vår bekymring, ikke hvordan hun oppfører seg overfor oss, hvem hun finner på å spørre ut når det gjelder oss, og hvordan hun er i telefonen. Vi er da voksne mennesker som tåler at noen ikke er helt gode uten å gå av skaftet for det.

Du sa ikke at dere flyttet på grunn av en god jobb, du sa at dere flyttet for å komme vekk fra henne.

Når du legger inn innlegg her så må du regne med å få svar som ikke alltid går på å jatte med. Noen ganger blir vi motsagt, det har jeg ofte opplevd selv.

Ha en fin dag.

Når jeg leste innlegget ditt oppfattet jeg bare en eks som kanskje bryr seg om eksmannen sin. Kan vel ikke være så mye galt i det? Men det kan jeg selvsagt ikke vite ut fra et kort innlegg. Bare synes at man må tåle at en eks-kone/mann fremdeles bryr seg litt om hvordan eks'en har det. Man har da tross alt vært gift og delt en del av livet. Så lenge det ikke går over til ondsinnet sjalusi da.

Og når jeg leser videre i tråden ser jeg av svarene dine at du kanskje tenner litt fort på pluggene?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...