Gå til innhold

Vil ikke pusse tenna

umulig å finne ledig nic

Anbefalte innlegg

umulig å finne ledig nic

Jeg har en liten gutt på 1 1/2 år som plutselig ikke vil pusse tenna. Han har syntes det har vært greit tidligere men i det siste har han slått seg helt vrang. Han hyler og skriker og prøver å komme seg unna. Er det noen som har noen gode råd? Har prøvd alle typer tannbørster, ros, kos og belønning, men uten hell så langt. Er takknemlig for alle råd og tips.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220228-vil-ikke-pusse-tenna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt lange perioder med pussenekt, og vært nødt til å tvinge... ingen morsom situasjon, men tannpuss får han rett og slett ikke nektet seg fra.

Nå har derimot situasjonen snudd, fordi vi fant en type lek som han syntes var morsom. Vi bruker el-tannbørste og han får spise litt på børstehodet før vi tar over og pusser mer nøye. Han syntes det var fryktelig gøy at jeg med et lurt blikk fører tannbørsten sakte mot munnen hans mens jeg sier "å-å-å-å.." og når børsten er inntil munnen trekker jeg den fort vekk og lager en liksom-sur grimase mens jeg sier et trassig "nei!".

Det har funket som en slags omvendt psykologi her, og han har ledd av dette i mange uker nå. Men det går nok snart av moten det også, så får vi se hva vi finner på da... Det funker også å kile ham så han gapskratter, da pusser vi som best vi kan mens hodet henger bakover.. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220228-vil-ikke-pusse-tenna/#findComment-1640912
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...