Gå til innhold

Sliter med å treffe folk som ikke vet at jeg e

Anbefalte innlegg

Gjest Halvor i dag
Skrevet

For over et år siden ble jeg og kona separert. Jeg er i dag overlykkelig for at ekteskapt gikk som det gikk, burde innsett for lenge siden hva slags dama jeg var gift med. Utro hele veien, og svært kontrollerende etc. Men det er ikke det som er tema her nå.

Jeg har i dag fått meg ei nydelig jente som jeg elsker svært høyt. Vi kommer til å gifte oss nokså snart, og jeg er jo nå en skilt mann. MEN så har det seg slik at mange ganger så treffer jeg folk jeg ikke har sett på et år kanskje, og som ikke vet at jeg er nå skilt fra hun forrige. De setter da alltid opp store øyne når de ser min nåværende kjæreste, og ser spørrende på meg. Det er ikke alltid det er folk jeg kjenner så godt, så stort sett blir det med et "hei" og ingen mulighet til å forklare. Jeg føler meg SÅ dum!?! Er så redd for hva de tenker og forundrer meg ikke, siden de ser meg sammen med ei mye floittere jente enn kona mi, at de tenker jeg har vært utro etc...Noe jeg aldri var.

Dette er så ekkelt, men jeg vet jo at jeg ikke har informasjonsplikt, da. Likevel føler jeg meg så lite smart...

Noen tips til hvordan takle dette, det gpr nesten utover selvtilliten min...Føler ,meg liten og dum siden jeg er skilt, men er samtidig overlykkelig inni meg over at jeg har det så godt med min nye dame...

tips til hvordan takle? Andre har vel vært i samme situasjon og følt seg lite smarte?

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Hva med å presentere henne? Når du treffer en du ikke har sett på lenge, vil du vel gjerne at den skal vite hvem den nye dama di er, selv om de ikke kjenner hele historien?

Hva med å si: "Du har visst ikke truffet xxx?" Hvis det faller seg naturlig vil du kanskje forklare mer der og da, hvis ikke kan du jo bare ta det igjen en annen gang.

amerikafareren
Skrevet

Dette går på dine egne tanker og følelser. Du er skilt og dette er mennesker som du kjenner lite, derfor vet de ikke at du er skilt. Slik periode antar jeg at de fleste av oss går igjennom etter en skilsmisse, og jeg husker godt selv at jeg prøvde å unngå å møte kjente på gata så jeg slapp å forklare at jeg var skilt.

Selv om du har møtt en ny så sitter sårene etter skilsmissen fremdeles. Jeg vil tro at du kommer over det snart siden du er forelsket på nytt og kan gå rundt med løftet hode.

Skrevet

Dette går på dine egne tanker og følelser. Du er skilt og dette er mennesker som du kjenner lite, derfor vet de ikke at du er skilt. Slik periode antar jeg at de fleste av oss går igjennom etter en skilsmisse, og jeg husker godt selv at jeg prøvde å unngå å møte kjente på gata så jeg slapp å forklare at jeg var skilt.

Selv om du har møtt en ny så sitter sårene etter skilsmissen fremdeles. Jeg vil tro at du kommer over det snart siden du er forelsket på nytt og kan gå rundt med løftet hode.

"og jeg husker godt selv at jeg prøvde å unngå å møte kjente på gata så jeg slapp å forklare at jeg var skilt."

Jeg unngikk også det en gang for mange år siden, fordi jeg selv syntes det var litt flaut å ha en ny kjæreste to uker etter et avsluttet forhold :-)

"..............................................."

amerikafareren
Skrevet

"og jeg husker godt selv at jeg prøvde å unngå å møte kjente på gata så jeg slapp å forklare at jeg var skilt."

Jeg unngikk også det en gang for mange år siden, fordi jeg selv syntes det var litt flaut å ha en ny kjæreste to uker etter et avsluttet forhold :-)

"..............................................."

Nå gikk jeg alene på gata den gangen, men enda verre var det å gå sammen med en mann;) Da prøvde jeg i hvert fall å gå i en stor sirkel;)

To uker etter en skilsmisse...hmm...var du så rask å finne deg en ny, eller hadde du henne på lur?

Skrevet

Nå gikk jeg alene på gata den gangen, men enda verre var det å gå sammen med en mann;) Da prøvde jeg i hvert fall å gå i en stor sirkel;)

To uker etter en skilsmisse...hmm...var du så rask å finne deg en ny, eller hadde du henne på lur?

"To uker etter en skilsmisse...hmm...var du så rask å finne deg en ny, eller hadde du henne på lur?"

Nå var det ikke skilsmisse - vi kom ikke lenger enn til forlovelse. Men jo - jeg var "så rask" til å finne en ny. Men til mitt "forsvar" må det sies at det var et rebound-forhold :-)

(Ja, jeg vet at det ikke er noen god "unnskyldning :-)

"............................................"

amerikafareren
Skrevet

"To uker etter en skilsmisse...hmm...var du så rask å finne deg en ny, eller hadde du henne på lur?"

Nå var det ikke skilsmisse - vi kom ikke lenger enn til forlovelse. Men jo - jeg var "så rask" til å finne en ny. Men til mitt "forsvar" må det sies at det var et rebound-forhold :-)

(Ja, jeg vet at det ikke er noen god "unnskyldning :-)

"............................................"

Jeg er som regel lite opptatt av grunner og ikke grunner til andres privatliv. Har som regel mer enn nok med mitt eget. Jeg hadde et avstandsforhold den første tiden etter min skilsmisse og det passet meg bra for da kunne jeg holde det hemmelig. Da det tok slutt og jeg begynte å date syntes jeg det var vanskelig å gå i nabolaget og holde en mann i hånda.

Skrevet

Dette burde du rett og slett bare drite i. Du har jo ditt på det tørre, så da har du lite å bekymre deg om.

Du må ikke være så opptatt hva andre mener om deg så lenge du ikke har gjort noe galt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...