Gå til innhold

Den norske "fiaskoen"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Særdeles morsomt blir det nå og tenke tilbake på "talen" Tore Ruud Hofstad holdt til Petter Nordtug like før OL.

Han sa at selv om Petter nå var skuffet over at han ikke ble tatt ut så ville han skjønne det senere.

Ja, han har nok skjønt mye han nå, mye dårligere hadde han sikkert ikke gjort det han heller. Tore stivnet jo før han rakk og starte.

Det med vrakingen av Petter Nordtug jr. har jeg også irritert meg veldig over. Man skulle jo tro det var en selvfølge å ta med utøvere som er i form.

Gjest Hanneline
Skrevet

Lei hele OL. Så vel kanskje 20 minutt curling under hele OL.

Sambo bryr seg heller ikke, takk og pris for det. Han har nok med fotballen.

19 medaljer, jøje meg være fornøyde med det vel?

Skrevet

Helt enig, synes dette er krisemaksimering på sitt verste.

Synes ikke det er så dårlig med 19 medaljer jeg

Det er sikkert enkelt-ting man kan ta opp, som smøretabber og sykdom pga overtrening og unormalt skjørt immunforsvar, men det er allikevel ikke grunn for noen enorm oppvask...

Det er snakk om hundredelers feilmarging i mange tilfeller. Og det å ha dagen eller ikke. Og det at andre faktisk også trener og gjør sine ting riktig (de fleste i alle fall), så hvorfor skal VI vinne alt???

Heeeelt enig!!

Vi fikk da mange sølv- og bronsemedaljer!

Likevel skrives det at dette er tidenes dårligste OL, fordi vi aldriu før har kommet så langt ned (13. plass??) i landsoversikten, der alle gull teller mest.

Men i poengsammendarget ligger vi jo bedre an, og også hvis man ser på alle medaljer samlet.

Hvor bra/dprlig man synes det var avhenger av hvilket perspektiv man har på tingene: Da OL var nesten halvveis fikk jeg en gratulasjonsmail fra en bekjent i Canada hvor hun skrev at Norge på det tidspunktet ledet med antall medaljer!! (summen av gull-sølv-bronse)

Det var litt pussig å få denne mailen på et tidspunkt hvor norske medier bare beklaget seg over uteblitte GULL-medaljer!

Gjest abrahamsen
Skrevet

Som veldig sportsinteressert må jeg jo si at det har vært utrolig mange skuffelser under dette OL, men noen må jo vinne da, og andre nasjoner har nok brukt vel så mye penger som Norge.

Forventningene til neste OL blir vel kanskje litt mindre da, og kanskje vi setter større pris på sølv og bronsje enn vi har gjort nå.

Såvidt jeg vet er det ingen andre nasjoner som bruker så mye penger som Norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...