Gå til innhold

Nysgjerrig og mangel på folkeskikk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen slektninger som er ekstremt nysgjerrig.

I går skrev jeg på msn til henne at vi skulle bort og da kom det spørsmål om hvor vi skulle sa det var hemmelig jeg men da ble det ikke fred å få så jeg sa navnet på byen vi skulle til.

Tror du ikke hun spurte om hva vi skulle gjøre der?

da sa jeg det var hemmelig for å være ekkel og så sa jeg hadet og klappet sammen laptopen.

Makan til nysgjerrige folk!

Er det flere som har slekt/venner som graver sånn?

Gjest petrusa
Skrevet

akkurat DET var jo helt normalt at de lurte på da, når du sier du reiser bort, så begynner en jo å lure på hvor en skal og hva en skal der. Tror ikke det vitner om noe unormal stor nysgjerrighet og mangel på folkeskikk akkurat...

Skrevet

Det spør på hva slags forhold du har til henne. Det har ikke falt meg inn at det oppfattes uhøflig hvis jeg spør hvor folk skal reise...

Men det oppfattes jo kanskje litt krassere på nettet enn ved en vanlig samtale da.

Jeg spurte sjefen min om de skulle reise vekk i vinterferien. "Ja, " sa han bare først. "Skal du til XXXX?" spurte jeg da (et sted de ofte reiser). "Nei, vi skal til YYYY" svarte han. Tror ikke han oppfattet det som nysgjerrig og uhøflig.

Skrevet

Det spør på hva slags forhold du har til henne. Det har ikke falt meg inn at det oppfattes uhøflig hvis jeg spør hvor folk skal reise...

Men det oppfattes jo kanskje litt krassere på nettet enn ved en vanlig samtale da.

Jeg spurte sjefen min om de skulle reise vekk i vinterferien. "Ja, " sa han bare først. "Skal du til XXXX?" spurte jeg da (et sted de ofte reiser). "Nei, vi skal til YYYY" svarte han. Tror ikke han oppfattet det som nysgjerrig og uhøflig.

Vi skulle ikke reise bort i den forstand, vi skulle bare ut på kjøretur og kjøpe oss middag et sted.

Hun visste at vi ikke skulle på reise.

men her var det tydelig nysgjerrighet når de fikk høre hvor vi skulle får så å spørre hva vi skulle gjøre der.

Å når vi sier hemmelig så må de da slutte å spørre?

Skrevet

Vi skulle ikke reise bort i den forstand, vi skulle bare ut på kjøretur og kjøpe oss middag et sted.

men her var det tydelig nysgjerrighet når de fikk høre hvor vi skulle får så å spørre hva vi skulle gjøre der.

Jeg pleier ikke å ha så mange hemmeligheter - så jeg hadde nok ikke hatt problemer med å si det som det var. Hun burde kanskje ha hatt antenner til å ikke si mer, men som jeg skrev i stad, så er det vanskeligere å oppfatte alle signaler når en skriver i forhold til en ordenltig samtale face to face.

Jeg hadde nok blitt veldig nysgjerrig selv, om ei venninne hadde sagt at hun skulle noe hemmelig...

Gjest mirakel*2
Skrevet

jeg synes ikke dette virket så uhøflig. Hvis det var min venninne kunne jeg sikkert fint spurt om disse tingene

Skrevet

Å høre litt om hva folk en kjenner skal, hvor og hva er en veldig vanlig og akseptert av kommunikasjon mellom mennesker som kjenner hverandre.

Ved å si at det er "hemmelig" signaliserer du først og fremst at du ikke ønsker å inkludere dette mennesket i ditt liv; at du har behov for ikke å ha noen mellommennesklig relasjon til dette mennesket.

Skrevet

Hvis noen forteller meg at de skal bort så regner jeg det som vanlig folkeskikk å spørre hvor de skal jeg da!

Skrevet

Hemmelig? Slik svarer sønnen min på 4 når jeg spør ham om noe.

Her er det faktisk du som virker rar, ikke hun.

Gjest nosigns
Skrevet

Men hvorfor i alle dager kunne du ikke fortelle det da? Og hvorfor sa du i det hele tatt at dere skulle bort. Herregud, snakk om å gjøre problemer. Jeg og mine venner spør og graver som bare det vi, om hva og hvor og hvordan når noen er med på noe. Har ALDRI tatt det for annet enn at de er opptatt av hva jeg driver med fordi de er glad i meg. Ikke rart det blir krig i verden!

Gjest nosigns
Skrevet

akkurat DET var jo helt normalt at de lurte på da, når du sier du reiser bort, så begynner en jo å lure på hvor en skal og hva en skal der. Tror ikke det vitner om noe unormal stor nysgjerrighet og mangel på folkeskikk akkurat...

Nei, herregud, skal en holde noe hemmelig så får en la være å si noe i det hele tatt. Har en sagt A, får en si B. hehe... Jeg kjenner ei som aldri spør om noe, og jeg oppfatter heller det som uhøflig jeg. Hun er bare interessert i å prate om seg og sitt. Andres ting og tang er ikke noe å bry seg om. Nei, det tilfellet det ble spurt om her var jo helt vanlig hverdagskommunikasjon. Sier folk de er syke, spør vi hva som feiler dem, sier de de skal påtur, spør vi hvor de skal osv. Har de hemmeligheter, få de bare holde kjeft da vel, så får vi ikke noe p spørre om.

skorpionfisken
Skrevet

Jeg ville reagert og lurt veldig om en venninne sa at de skulle bort, men nektet å si hvor eller hva de skulle gjøre der.

Hadde jeg skullet en plass jeg ikke ville si noe om så hadde jeg ikke i utgangspunktet fortalt om det. Kom det fram at jeg skulle en plass likevel ville jeg sagt at vi bare skulle kjøre oss en tur for å se oss om. Var det virkelig det vi skulle så ville jeg i allefall sagt det.

Men jeg hadde tidligere noen naboer som spurte og grov om alt mulig som ikke angikk dem. Jeg elsket å servere dem løgnhistorier som var så ville at normale mennesker ville skjønt at det var tøv fra ende til annen.

Skrevet

Det kaller jeg ikke nysgjerrig i det hele tatt.

Det ligner mye på vanlig folkeskikk å spørre folk hvor de skal og hva de skal når de forteller at de skal bort. I alle fall så lenge det er en slektning du prater med om det på msn.

Her synes jeg det var du som tråkka langt over streken.

Skrevet

Men hvorfor i alle dager kunne du ikke fortelle det da? Og hvorfor sa du i det hele tatt at dere skulle bort. Herregud, snakk om å gjøre problemer. Jeg og mine venner spør og graver som bare det vi, om hva og hvor og hvordan når noen er med på noe. Har ALDRI tatt det for annet enn at de er opptatt av hva jeg driver med fordi de er glad i meg. Ikke rart det blir krig i verden!

Slik tenker jeg og. En spør fordi en er glad i andre og fordi en ønsker å vite hva de fyller livet med...

jeg skulle på sykehuset til en undersøkelse for noen uker siden, og hadde virkelig problemer når jeg ikke ville fortelle det til alle jeg traff. Det jeg mener er at jeg har så liten erfaring på "hemmeligheter" at når jeg nå først hadde noe jeg ikke ville utbasunere til alle, fikk jeg litt problemer...

Skrevet

Jeg har bare et eneste spørsmål: Hvorfor skrev du melding for å fortelle at dere skulle reise bort til denne personen når du ikke hadde lyst til å fortelle hvor du skulle? Hvis du synes at hun er for nygjerrig, hvorfor mate trollet?

Forøvrig synes at det er du som virker litt rar og med manglende folkeskikk, ikke denne slektningen din. Det hun spurte om var bare helt vanlige oppfølgerspørsmål til det du helt frivillig fortalte selv.

Raring!

Skrevet

Djeesus.. Du burde trene dine sosiale antenner :)

Skrevet

Jepp. Svigerinna mi. Men hun møter en vegg av taushet og villedende informasjon.

Gjest iq hallo ?
Skrevet

Teiteste innlegg jeg har lest på lenge !

Skrevet

Djeesus.. Du burde trene dine sosiale antenner :)

LOL!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...