Gå til innhold

Noen som har erfaring med canesten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste uka har jeg fått en voldsom kløe i underlivet. Det klør og klør og blir bare verre for hver dag. Klarer ikke å la være å klø og det gjør alt verre i form av at det svir når jeg tisser osv. Har hatt sopp før og virker jo som det er sopp igjen. Er canesten blitt reseptfritt nå? Burde jeg prøve dette uten å snakke med legen først? Dvs. er det skadelig å prøve det hvis det ikke er sopp? Har ikke så lyst at fastlegen min skal undersøke meg dere nede.

Skrevet

Om Canesten har blitt reseptfritt??? Det har det vel vært i "alle de år" og litt til. Mulig at det finnes sterkere varianter på resept, men det finnes i alle fall Canesten-produkter reseptfritt på apoteket. Skader ikke å prøve.

Skrevet

den er reseptfri og helt super.

er kløen ikke så ille kan du tygt smøre på en dæsj, men har du voldsom kløe så kjøpt noen stikkpiller også.

Skrevet

Om Canesten har blitt reseptfritt??? Det har det vel vært i "alle de år" og litt til. Mulig at det finnes sterkere varianter på resept, men det finnes i alle fall Canesten-produkter reseptfritt på apoteket. Skader ikke å prøve.

Nope....canesten har ikke vært reseptfritt i "alle år"...., det de siste årene du har sluppet og måtte dra til legen for å få resept.

Skrevet

den er reseptfri og helt super.

er kløen ikke så ille kan du tygt smøre på en dæsj, men har du voldsom kløe så kjøpt noen stikkpiller også.

Men trenger samboer også å smøre på krem? Han har ingen symptomer.

Skrevet

Nope....canesten har ikke vært reseptfritt i "alle år"...., det de siste årene du har sluppet og måtte dra til legen for å få resept.

Javel? Var sikker på at det hadde vært reseptfritt i mange år jeg.

Skrevet

De små tubene var i alle fall reseptfri da poden ble født i 1998.

Skrevet

Altså........han kan ha sopp uten at han kjenner symptomer(kløe, irritasjon), og spesielt siden du har det. Men -trenger- ikke det selv om du har det, siden hans slimhinner ligger bedre gjemt enn dine lissom.

Sånn for sikkerhets skyld kan han jo gjøre det.

Gjest Calóni
Skrevet

Begge bør smøre seg med Canesten, ja. Det som ofte er, er at sexpartnere smitter hverandre om og om igjen, dersom ikke begge behandles samtidig. Vask undertøy/bukser på minimum 50 grader også, for å være på den sikre siden. Sopp smitter lett, og grunnen til at noen har det "kronisk", kan være rett og slett at det sitter i benklærne (f.eks finbuksa som bare håndvaskes/maskinvaskes kaldt).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...