awake Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Jeg er så oppgitt,trett å sliten,har gått i 8 år nå i *systemet* frem og tilbake mellom yrkesrettet atføring og rehabiliteringspenger,er andre gang med rehab penger jeg går nå. Har prøvd masse,vært til psykologer og går nå til psykiater,hun kommer hjem til meg to ganger i mnd,siden jeg sliter med sosial angst,så sjelden jeg går ut. Jeg har prøvd skole,kurs og jobber,ingenting fungerer..jeg har store søvn vansker og ingen tro på meg selv,har et par ganger sterkt vurdert selvmord pga at jeg er så fryktelig lei av å ikke bli hørt og forstått.. Jeg snakket med legen min om uføretrygd,men hun sa at det var ikek vitsen å tenke på,for ingen med psyksike problemer fikk ufør trygd,hun mente jeg burde legge meg inn i 3 mnd,for da ble jeg frisk etterpå..jeg sa at jeg føler ikke at innleggelse er det rette for meg,jeg trenger bare litt stabilitet i livet mitt,nærmer meg 30 år nå,og har aldri hatt en fast økonomi eller noe trygghet på det området. Trygdekontoret ga meg 52 uker ekstra nå på rehab penger,men etter det ..hva skjer da?tilbake på yrkesretta elelr må jeg gå på sosialen?Off er så lei,skal i møte imorgen med alle prater,lege psykiater og en fra trydekontoret.hater slike møter,for jeg tørr aldri si hva jeg mener og føler,sitter bare å nikker og hører etter..De vil at jeg skal gjøre ditt og datt,og overkjører meg helt..skjønner de ikke at jeg har sosial angst,og at det innebærer at man ikke tør å rope høyt ut hva man tenker? Har nok problemer og stri med,skulle ønske jeg slapp å ha en så ustabil økonomi i tillegg..men slik er det visst bare,og de sier jeg må stå mer på osv..men hva tror de jeg gjør da,jeg vil jo så veldig gjerne,jeg har prøvd det meste,men for dem er ingenting godt nok..har blitt mye verre med angsten og depresjonene mine etter disse årene i systemet..hele tiden et møte der og et møte her,et opplegg i ny og ne man blir tvingt å gå på,for hvis ikek får man jo ikke den usle lille trygda.. Har ikke vi med psykiske plager noen rettigheter?eller teller vi mindre enn dem med fysiske plager?føles iallefall slik... 0 Siter
siriil Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Har du noen du kunne tatt med deg på disse møtene, noen du stoler på? uannsett jeg skal tenke på deg. Lykke til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.