Gå til innhold

Helvete

Gjest Ingen planer om å dra dit, men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skrives dette om det skrives som et "navn"? Altså om man skal skrives om "stedet". Er det med stor H? Med t til slutt?

Skrevet

Skrives det Helvete, og stedet heter Helvete, så skrives det også slik. Alle stedsnavn skal ha stor forbokstav.

Gjest Ingen planer om å dra dit, men..
Skrevet

Skrives det Helvete, og stedet heter Helvete, så skrives det også slik. Alle stedsnavn skal ha stor forbokstav.

Men er det et stedsnavn? Skriver jeg da f.eks: 'Han håper det ikke er så varm i Helvete'?

Skrevet

Det skrives Helvete.

Men hvorfor ikke dra til Helvete? Jeg har faktisk vært der en gang jeg og vurderer å reise dit en gang til, kanskje til sommeren:-)

Skrevet

Det skrives Helvete.

Men hvorfor ikke dra til Helvete? Jeg har faktisk vært der en gang jeg og vurderer å reise dit en gang til, kanskje til sommeren:-)

Hehe, det finnes sikkert en plass som heter det, men nå tenkte jeg på det som i 'himmel og helvete'. Men skrives da himmelen med stor H også? :)

Skrevet

Hehe, det finnes sikkert en plass som heter det, men nå tenkte jeg på det som i 'himmel og helvete'. Men skrives da himmelen med stor H også? :)

I denne sammenhengen skrives det nok med liten h.

Skrevet

I denne sammenhengen skrives det nok med liten h.

Okei, takk :-)

hare1365380455
Skrevet

Det er en plass som heter det.

Skrevet

Men er det et stedsnavn? Skriver jeg da f.eks: 'Han håper det ikke er så varm i Helvete'?

Kjenner faktisk til stedsnavn som heter både Helvete og til og med et som heter Småhelvete.

Skrevet

Det skrives Helvete.

Er det en plass som faktisk heter Helvete?

Like ved Stjørdal ligger Hell, veldig morsomt for engelsktalende turister, visstnok. Der står det "Hell - Gods Expidition" på veggen, og der henger (hang i alle fall) en utgammel svart telefon også. I det ene vinduet på loftet av det lille bygget var det klistret opp et djevelhode.

Spooky!

:-D

Skrevet

Like ved Stjørdal ligger Hell, veldig morsomt for engelsktalende turister, visstnok. Der står det "Hell - Gods Expidition" på veggen, og der henger (hang i alle fall) en utgammel svart telefon også. I det ene vinduet på loftet av det lille bygget var det klistret opp et djevelhode.

Spooky!

Sted og sted, det er ikke rare stedet, men et sted er det da:-) Det er en naturpark.

http://www.otta2000.com/severdigheter/helvete/helvete.htm

http://www.lillehammermagasinet.no/Sider/febr06/16.htm

http://www.helenorge.no/1/artikler/050919.htm

Skrevet

Det skrives Helvete.

I Espedalen? Der er det et juv som heter Helvete, ihvertfall. Og på skiltet (ihvertfall for en del år siden) sto det på norsk: Helvete, og på engelsk: The Hell :-)

"............................................"

Gjest Calóni
Skrevet

Spooky!

Ja, også står det vel "Welcome to Hell" et sted også? Utrolig festlig å ta bilde av for turister ;)

Skrevet

Ja, også står det vel "Welcome to Hell" et sted også? Utrolig festlig å ta bilde av for turister ;)

Det har jeg ikke lagt merke til, men nå er det noen år siden jeg har orket å ta avstikkeren innom der også. Tror det var da ei venninne fra California var her at vi var der....

Men at det er spesielt for engelsktalende turister er det ikke noen tvil om.

Skrevet

Spooky!

Jeg har vært i både Hell og Helvete. Et av stedene fikk jeg faktisk diplom på at jeg hadde vært der. Dødningehode og alt :)

Mye rart man skal tjene pæng på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...