Gjest Ingen planer om å dra dit, men Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Hvordan skrives dette om det skrives som et "navn"? Altså om man skal skrives om "stedet". Er det med stor H? Med t til slutt? 0 Siter
Gjest erwin Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Skrives det Helvete, og stedet heter Helvete, så skrives det også slik. Alle stedsnavn skal ha stor forbokstav. 0 Siter
Gjest Ingen planer om å dra dit, men.. Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Skrives det Helvete, og stedet heter Helvete, så skrives det også slik. Alle stedsnavn skal ha stor forbokstav. Men er det et stedsnavn? Skriver jeg da f.eks: 'Han håper det ikke er så varm i Helvete'? 0 Siter
mrxx Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Det skrives Helvete. Men hvorfor ikke dra til Helvete? Jeg har faktisk vært der en gang jeg og vurderer å reise dit en gang til, kanskje til sommeren:-) 0 Siter
Gjest Ingen planer om å dra dit, men Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Det skrives Helvete. Men hvorfor ikke dra til Helvete? Jeg har faktisk vært der en gang jeg og vurderer å reise dit en gang til, kanskje til sommeren:-) Hehe, det finnes sikkert en plass som heter det, men nå tenkte jeg på det som i 'himmel og helvete'. Men skrives da himmelen med stor H også? 0 Siter
mrxx Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Hehe, det finnes sikkert en plass som heter det, men nå tenkte jeg på det som i 'himmel og helvete'. Men skrives da himmelen med stor H også? I denne sammenhengen skrives det nok med liten h. 0 Siter
Gjest Ingen planer om å dra dit, men Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 I denne sammenhengen skrives det nok med liten h. Okei, takk :-) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Hehe, det finnes sikkert en plass som heter det, men nå tenkte jeg på det som i 'himmel og helvete'. Men skrives da himmelen med stor H også? Det er en plass som heter det. 0 Siter
Gjest erwin Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Men er det et stedsnavn? Skriver jeg da f.eks: 'Han håper det ikke er så varm i Helvete'? Kjenner faktisk til stedsnavn som heter både Helvete og til og med et som heter Småhelvete. 0 Siter
Line Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Det skrives Helvete. Men hvorfor ikke dra til Helvete? Jeg har faktisk vært der en gang jeg og vurderer å reise dit en gang til, kanskje til sommeren:-) Er det en plass som faktisk heter Helvete? Like ved Stjørdal ligger Hell, veldig morsomt for engelsktalende turister, visstnok. Der står det "Hell - Gods Expidition" på veggen, og der henger (hang i alle fall) en utgammel svart telefon også. I det ene vinduet på loftet av det lille bygget var det klistret opp et djevelhode. Spooky! :-D 0 Siter
mrxx Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Er det en plass som faktisk heter Helvete? Like ved Stjørdal ligger Hell, veldig morsomt for engelsktalende turister, visstnok. Der står det "Hell - Gods Expidition" på veggen, og der henger (hang i alle fall) en utgammel svart telefon også. I det ene vinduet på loftet av det lille bygget var det klistret opp et djevelhode. Spooky! :-D Sted og sted, det er ikke rare stedet, men et sted er det da:-) Det er en naturpark. http://www.otta2000.com/severdigheter/helvete/helvete.htm http://www.lillehammermagasinet.no/Sider/febr06/16.htm http://www.helenorge.no/1/artikler/050919.htm 0 Siter
Prozak Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Det skrives Helvete. Men hvorfor ikke dra til Helvete? Jeg har faktisk vært der en gang jeg og vurderer å reise dit en gang til, kanskje til sommeren:-) I Espedalen? Der er det et juv som heter Helvete, ihvertfall. Og på skiltet (ihvertfall for en del år siden) sto det på norsk: Helvete, og på engelsk: The Hell :-) "............................................" 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Er det en plass som faktisk heter Helvete? Like ved Stjørdal ligger Hell, veldig morsomt for engelsktalende turister, visstnok. Der står det "Hell - Gods Expidition" på veggen, og der henger (hang i alle fall) en utgammel svart telefon også. I det ene vinduet på loftet av det lille bygget var det klistret opp et djevelhode. Spooky! :-D Ja, også står det vel "Welcome to Hell" et sted også? Utrolig festlig å ta bilde av for turister 0 Siter
Line Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Ja, også står det vel "Welcome to Hell" et sted også? Utrolig festlig å ta bilde av for turister Det har jeg ikke lagt merke til, men nå er det noen år siden jeg har orket å ta avstikkeren innom der også. Tror det var da ei venninne fra California var her at vi var der.... Men at det er spesielt for engelsktalende turister er det ikke noen tvil om. 0 Siter
Gjest liede Skrevet 28. februar 2006 Skrevet 28. februar 2006 Er det en plass som faktisk heter Helvete? Like ved Stjørdal ligger Hell, veldig morsomt for engelsktalende turister, visstnok. Der står det "Hell - Gods Expidition" på veggen, og der henger (hang i alle fall) en utgammel svart telefon også. I det ene vinduet på loftet av det lille bygget var det klistret opp et djevelhode. Spooky! :-D Jeg har vært i både Hell og Helvete. Et av stedene fikk jeg faktisk diplom på at jeg hadde vært der. Dødningehode og alt Mye rart man skal tjene pæng på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.