Gå til innhold

Vanlige og spesielle barn

Gjest Hvorfor gjør dem sånn

Anbefalte innlegg

Gjest Hvorfor gjør dem sånn
Skrevet

Hvorfor har noen så "spesielle"/ønske om å gjøre sine barn "spesielle". Jeg har helt alminnelige barn jeg, iallfall i andres øyne :-)

Jeg har en slektning som er mor til fire og som f.eks når barna er syke og må til lege nesten uten unntak kan fortelle at legen mener barnet skulle vært innlagt pga. alvorlig/kraftig/på grensen til..osv. men hun som mor syns at siden de har sykehus på stedet går det ann å vente og se men hun har da etter eget utsagn fått direkte

nr. både hit og dit, hun overdramatiserer og pynter på det utroligste når det gjelder barna og siden ting som ikke er helt sanne ofte er vanskelige å huske har jeg flere konfrontert henne med at historiene hennes endrer seg underveis. Jeg prøver å forstå henne men må si jeg ikke begriper at noen holder på slik.

Skrevet

Hun er en "drama-queen. "

Overdramatiserer for å få mest mulig oppmerksomhet.

Trenger ikke være noe bevisst eller utspekulert i det.

Kanskje hun tørster etter kontakt og oppmerksomhet fra omgivelsene ? Kanskje hvis hun er hjemmeværende og i tillegg overarbeidet/stresset og mangler voksenkontakt og andre impulser. så blir barna det viktigste hun lever for og de får da ekstra mye omsorg. Da faller ting lett ut av sine proporsjoner, som feks sykdom.

Kanskje hun blir ekstra engstelig ved barnas sykdom og på denne måten søker trøst og oppmerksomhet for å avlaste seg for angsten hun føler ?

Gjest ulv ulv ...
Skrevet

Høres ut som eks-svigerinna mi dette (men hun har kun ett barn).

Alltid var det mye mer extra når han var syk, lege, sykehus, aldri hadde legene sett noe verre enn det tilfellet osv osv.

Derfor ble det til at jeg aldri gadd å høre på henne når hun la ut .....

Gjest hvorfor gjør dem sånn
Skrevet

Høres ut som en usikker dame..

ja hadde hun vært det kunne jeg mer forstått det, eller så skjuler hun det godt, hun har en flott udannelse og god jobb etc.

Skrevet

He-he, har ei venninne som er slik.

Når ungene er syke - noe de stadig vekk er - så har de alltid "det værste legen har sett". Det være seg antall vannkopper, størrelse på utslett, grader på feber osv. Egentlig det samme når det gjelder henne selv også, hun går hele tiden med slike difuse diagnoser som er "det verste legen har vært borti". Ingen behandling biter på, og det er jo ifølge legen "veldig spesielt og unikt".

Må i grunnen bare le litt, jeg da.

Mine unger er forresten også veldig alminnelige.

Skrevet

ja hadde hun vært det kunne jeg mer forstått det, eller så skjuler hun det godt, hun har en flott udannelse og god jobb etc.

Det er da ingen garanti for at man ikke er usikker. Kjenner folk med laaang utdanning som er veldig usikre og folk som kanpt fullførte videregående uten å vise noen tegn til å være usikker på seg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...