Gå til innhold

Jøss hva har skjedd med håndleddet mitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg våknet idag og har plutselig fått store vabler rundt håndleddet på venstrehånd, og det klør veldig. Det ser helt grusomt ut, hva er dette?? Det er kun rundt håndleddet jeg har dette. Har ikke hatt på meg klokke eller armbånd som jeg kan ha fått allergisk reaksjon til heller.

Anyone?

Skrevet

Elveblest?

Hvis du har zyrtec liggende, kan du ta en slik pille og se om det hjelper.

Har du vært syk nettopp? Elveblest kan komme som en immunologisk reaksjon på sykdom - immunforsvaret jobber på "høygir" eller hvordan jeg nå skal forklare det...

Skrevet

Elveblest ?

Det kunne vært nikkelallergi, men hvis du ikke har hatt armbånd eller klokke...

Skrevet

Elveblest?

Hvis du har zyrtec liggende, kan du ta en slik pille og se om det hjelper.

Har du vært syk nettopp? Elveblest kan komme som en immunologisk reaksjon på sykdom - immunforsvaret jobber på "høygir" eller hvordan jeg nå skal forklare det...

Ja jeg har vært skikkelig syk med omgangssyke... og det varte i mange dager, så det kan være elveblest. Kommer dette til å spre seg?

Skrevet

Elveblest ?

Det kunne vært nikkelallergi, men hvis du ikke har hatt armbånd eller klokke...

Jeg har nikkelallergi, men reagerer ikke med store vabler. Dessuten har jeg ikke hatt på klokke eller armbånd på mange dager. Så det er kanskje elveblest ja... jeg har egentlig ikke noe peiling på elveblest, kommer dette til å spre seg rundt hele kroppen?

Skrevet

Jeg har nikkelallergi, men reagerer ikke med store vabler. Dessuten har jeg ikke hatt på klokke eller armbånd på mange dager. Så det er kanskje elveblest ja... jeg har egentlig ikke noe peiling på elveblest, kommer dette til å spre seg rundt hele kroppen?

Fant dette:

"Sykdomstegn

Kraftig kløe er vanligvis det første symptomet. Kort tid etter kommer vabler i huden til syne. Det er hvite eller lyserøde områder som er litt hevet over hudens overflate. Vablene kan ha ulik størrelse, og de største er ofte bleke i midten. Utslettet kan enten være begrenset til en del av kroppen, men kan noen ganger finnes over det hele. Som regel går utslettet tilbake av seg selv i løpet av kort tid (timer)."

Det trenger mao ikke å spre seg.

Lykkwe til, håper det gir seg snart!

Skrevet

Hun mellomste jenta min hadde det her i sommer en gang. Jeg oppdaget da hun kledde av seg om kvelden. Tror det begynte på magen og armene. Etter en times tid var det spredt seg til lårene, en time seinere begynte de første flekkene å bili svakere - og slik flyttet det på seg hele kvelden. Ganske ekkelt. I 23 tida var det plutselig helt borte.

Skrevet

Ja jeg har vært skikkelig syk med omgangssyke... og det varte i mange dager, så det kan være elveblest. Kommer dette til å spre seg?

Da kan det virke som det er slik jeg sa... Jeg fikk elveblest etter lungebetennelse i høst.

Elveblesten flytta seg litt rundt på kroppen. Hos meg var det verst nedover beina. I starten hadde jeg Eurax å smøre på, og det funka okei.

Først med zyrtec forsvant utslettet og kløen. Det varte faktisk i 5-6 uker med meg... jeg tok zyrtec så snart kløen begynte å melde seg og da stoppa utviklingen av utslettet. Etterhvert kom utslettet sjeldnere og det gikk kanskje to dager mellom hver zyrtectablett.

Legen sa at etter sykdom går immunforsvaret litt "over styr" og da er man visst mer mottagelig for å få elveblest.

Jeg er forøvrig ikke allergisk for noe som helst - og har aldri vært det heller. Av den grunn ble jeg litt forskrekka når beina var fulle av vabler og klødde som bare f...

Skrevet

Da kan det virke som det er slik jeg sa... Jeg fikk elveblest etter lungebetennelse i høst.

Elveblesten flytta seg litt rundt på kroppen. Hos meg var det verst nedover beina. I starten hadde jeg Eurax å smøre på, og det funka okei.

Først med zyrtec forsvant utslettet og kløen. Det varte faktisk i 5-6 uker med meg... jeg tok zyrtec så snart kløen begynte å melde seg og da stoppa utviklingen av utslettet. Etterhvert kom utslettet sjeldnere og det gikk kanskje to dager mellom hver zyrtectablett.

Legen sa at etter sykdom går immunforsvaret litt "over styr" og da er man visst mer mottagelig for å få elveblest.

Jeg er forøvrig ikke allergisk for noe som helst - og har aldri vært det heller. Av den grunn ble jeg litt forskrekka når beina var fulle av vabler og klødde som bare f...

Uff da det hørtes ikke noe særlig ut..

Jeg tror jeg går ut å kjøper zyrtec med en gang jeg :)

Skrevet

Hun mellomste jenta min hadde det her i sommer en gang. Jeg oppdaget da hun kledde av seg om kvelden. Tror det begynte på magen og armene. Etter en times tid var det spredt seg til lårene, en time seinere begynte de første flekkene å bili svakere - og slik flyttet det på seg hele kvelden. Ganske ekkelt. I 23 tida var det plutselig helt borte.

Så merkelig, har blitt rådet til å kjøpe zyrtec så det skal jeg få gjort idag.

Og det har spredt seg litt oppover armen nå, ikke direkte vakkert nei.

Skrevet

Fant dette:

"Sykdomstegn

Kraftig kløe er vanligvis det første symptomet. Kort tid etter kommer vabler i huden til syne. Det er hvite eller lyserøde områder som er litt hevet over hudens overflate. Vablene kan ha ulik størrelse, og de største er ofte bleke i midten. Utslettet kan enten være begrenset til en del av kroppen, men kan noen ganger finnes over det hele. Som regel går utslettet tilbake av seg selv i løpet av kort tid (timer)."

Det trenger mao ikke å spre seg.

Lykkwe til, håper det gir seg snart!

Det var godt å høre, kroppen kan jeg jo dekke til men håper inderlig ikke jeg får det i ansiktet. I tillegg klør det sånn så det er rimelig ubehagelig. Får satse på at det holder seg kun på armen :)

Skrevet

Du har ikke reagert på håndjernene i helgen?

Hehe dette er langt ifra første gangen vi har brukt håndjern så det er nok ikke det heller.

Skrevet

Uff da det hørtes ikke noe særlig ut..

Jeg tror jeg går ut å kjøper zyrtec med en gang jeg :)

Ja, gjør det! Skikkelig ubehagelig med den kløen! Det er godt mulig du har et mildt utbrudd som går over allerede idag. Satser på det :-)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Du har ikke reagert på håndjernene i helgen?

Håndjern har du god peiling på, har jeg merket meg ;-)

Skrevet

Håndjern har du god peiling på, har jeg merket meg ;-)

Stemmer. ;-P

Ingen tvil om at han vet det som trengs å vite på det feltet.

*s*

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Stemmer. ;-P

Ingen tvil om at han vet det som trengs å vite på det feltet.

*s*

ØH, deg også?

Nåja, han behandler oss jo likt, så det var vel ingen bombe...

Skrevet

ØH, deg også?

Nåja, han behandler oss jo likt, så det var vel ingen bombe...

hehe - det er visst ingen tvil om at bondpikene har like tilbøyeligheter, og at vår alles Mr.Bond mer enn gjerne stiller opp så alle blir fornøyde.

;-)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

hehe - det er visst ingen tvil om at bondpikene har like tilbøyeligheter, og at vår alles Mr.Bond mer enn gjerne stiller opp så alle blir fornøyde.

;-)

Nei, vi har tydeligvis lik smak på dette området også!

Skulle ikke forundre meg mye om det kommer frem at dere to skålte med han i Pina Colada også, med håndhjernene på!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...