Gå til innhold

Ovnsstekte poteter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså ikke bakte, men vanlige poteter som man skreller, deler i båter, krydrer og steker i stekeovnen. Blir mye bedre enn ferdigkjøpt pommes frites - og det er vel sunnere? De bades jo ikke i fett, drypper bittelitt matolje over riktignok, men veldig lite. Snadder!

Kan det spise innimellom med god samvittighet?

Skrevet

Herregud man trenger da vel ikke ha dårlig samvittighet for NOE en spiser?? Man spiser det man vil ha, go rører på ræva.

Skrevet

Spiser det sånn innimellom vi, selv om jeg må tenke på vekta.

Skrevet

Ja, det kan du. Jeg er på slanker'n og spiser dette ofte. Bruker olivenolje fordi det er sunt. De blir veldig gode med sitronpepper på. Har du forsøkt å lage dem med skallet på? Mange vitaminer som sitter under skallet:-)

Skrevet

Det kan du selvsagt!

Jeg bruker det innimellom, med masse urter og pepper. Snaddermat for hele familien. (iallefall for de som liker poteter..) :)

Gjest Elextra
Skrevet

Spørs vel hvor du legger lista, følger du fedon slavisk er vel poteter fy-fy(?).

Jeg spiser alt jeg vil i mellom, med god samvittighet, det være seg potetgull eller annen fysjom. Og selvølgelig også slike poteter som du nevner.

Skrevet

Sånn litt på siden: Sammen med potetbåtene legger du grønnsaker som sopp, squash, aubergine, paprika, sukkererter o.l. Strø gjerne over pinjekjerner også. Da blir det skikkelig digg!!!

Skrevet

Ja, det kan du. Jeg er på slanker'n og spiser dette ofte. Bruker olivenolje fordi det er sunt. De blir veldig gode med sitronpepper på. Har du forsøkt å lage dem med skallet på? Mange vitaminer som sitter under skallet:-)

Kan sterkt anbefale å ha skallet på! Det kan trygt spises (potetene vaskes selvsagt godt først), og personlig synes jeg resultatet blir mye bedre!

Skrevet

Spørs vel hvor du legger lista, følger du fedon slavisk er vel poteter fy-fy(?).

Jeg spiser alt jeg vil i mellom, med god samvittighet, det være seg potetgull eller annen fysjom. Og selvølgelig også slike poteter som du nevner.

Fedon gir vi beng i! :o) Tenkte mer på fett og sånt jeg.

Gjest februar i dag
Skrevet

Det er jo ikke mer fett enn det du evt tilsetter da. Hvis man bare vil ignorere det faktum at poteter er stort sett karbohydrater som faktisk blir til fett i kroppen...

Skrevet

Men prøv tipset om ikke å skrelle potetene, da smaker de mye bedre! Bare skrubb og eventuelt skjær vekk stygge flekker.

Pensle med olivenolje som krydres med diverse godsaker.

Skrevet

Absolutt alt kan spises innimellom med god samvittighet, bare så det er sagt.

Ovnsstekte poteter er slett ikke av det usunneste man kan få i seg, med mindre man er en moderne potetfrykter, da. ;o)

Men hvorfor skreller du dem først? De er både sunnere og smaker bedre med skallet på.

Gjest Elextra
Skrevet

Men prøv tipset om ikke å skrelle potetene, da smaker de mye bedre! Bare skrubb og eventuelt skjær vekk stygge flekker.

Pensle med olivenolje som krydres med diverse godsaker.

Og strø havsalt over - gjerne Maldonsalt! *mmm*

Skrevet

Det skal jeg prøve.

Skrevet

Alle kokker med respekt for seg selv bruker Maldonsalt og kun det ;)

Skrevet

Absolutt alt kan spises innimellom med god samvittighet, bare så det er sagt.

Ovnsstekte poteter er slett ikke av det usunneste man kan få i seg, med mindre man er en moderne potetfrykter, da. ;o)

Men hvorfor skreller du dem først? De er både sunnere og smaker bedre med skallet på.

Kan du overbevise ungene mine om at potetene er like gode med skallet på? Og at potetene ikke hopper opp fra fatet og biter dem i nesa når de har skallet på? ;o)

Gjest Elextra
Skrevet

Sånn litt på siden: Sammen med potetbåtene legger du grønnsaker som sopp, squash, aubergine, paprika, sukkererter o.l. Strø gjerne over pinjekjerner også. Da blir det skikkelig digg!!!

Sikkert godt det også, men når en legger grønnsaker sammen med potetene blir jo ikke potetene sprø.

Skrevet

Kan du overbevise ungene mine om at potetene er like gode med skallet på? Og at potetene ikke hopper opp fra fatet og biter dem i nesa når de har skallet på? ;o)

Hehe. Ettersom guttungen her i huset heller lider en langsom sultedød enn å spise poteter i det hele tatt, er jeg neppe den rette til å gjøre det.

Men av og til, i heldige stunder, kan litt kreativ navnegiving gjøre susen. Piratpoteter og sjørøversalat, for eksempel.

Skrevet

Jeg spiser det ganske ofte, mye bedre enn kokte poteter. Det er like sunt, men mindre du dynker dem i olje først. Men vitaminene i poteta svinner når den blir stekt, mineraler og fiber forblir.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...