Gå til innhold

Akseptabel minstepris på brukt bærbar pc m/mangler?

Anbefalte innlegg

Gjest skal selge sjø
Skrevet

Hei.

Jeg har en bærbar HP Pavilion. 448 minne og 40 Gig harddisk + 2,80 GhZ. Kjøpt høst 2004.

Kjølesystemet fungerer ikke optimalt og dataen slår seg av om det blir for mye arbeid og tenking (veldig variabel på dette).

Mangler en tast, men fungerer å bare trykke direkte på der den skulle ha vært.

Noen riper på "frontdekslet".

Medoriginal bæreveske og strømadapter.

Jeg har brukt den slik den er i denne tilstanden i ca 1 år nå, og det har gått fint. Skal endelig kjøpe ny, er derfor jeg skal selge.

Kan jeg forvente å få noe for deni det hele tatt? Isåfall, hvilken pris?

Skrevet

1500 kr, hehe. Den hørtes herpa ut! Man får jo en helt grei ny bærbar til under 6000..

Gjest skal selge sjø
Skrevet

1500 kr, hehe. Den hørtes herpa ut! Man får jo en helt grei ny bærbar til under 6000..

Hehe, høres nok litt verre ut enn den er, men jeg synes 1500 er en grei sum jeg :)

Gjest BærbarBæ
Skrevet

1500? Altfor mye. 500.-

Skrevet

Ja, du kan få litt for den, men den virket jo ikke i topp form, da. Bærbare er veldig billige for tida, så det trekker også prisen ned en del. Jeg ville lagt den ut på f.eks. QXL og sett hva du fikk. Husk å ta med alt som er feil med den, ellers blir det bare bråk etterpå. Tipper du kan få 1000-3000 for den, uten at det skal ses på som noen garanti ;)

Skrevet

Hehe, høres nok litt verre ut enn den er, men jeg synes 1500 er en grei sum jeg :)

Hvis kjølingen ikke fungerer, og maskinen slår seg av p.g.a dette, så er den i praksis verdiløs til alt som lukter av seriøst bruk. Dermed må dette fikses, en kostnad som er ukjent - og maksprisen på maskinen havner dermed på den generiske summen 500 NOK.

".............................................."

Gjest skal selge sjø
Skrevet

Hvis kjølingen ikke fungerer, og maskinen slår seg av p.g.a dette, så er den i praksis verdiløs til alt som lukter av seriøst bruk. Dermed må dette fikses, en kostnad som er ukjent - og maksprisen på maskinen havner dermed på den generiske summen 500 NOK.

Ok. Hva om jeg får sendt den til reparasjon og får fikset dette da?

Hva kan jeg ta for den da?

Skrevet

Tja, jeg tviler på at du kan ta mer enn 2000.

Men then again, på qxl betaler folk det utroligste for det utroligste.

Skrevet

Tja...si det. Jeg er ikke så oppdatert på hardwarepriser. Hvor gammel var den? 1.5 år? Hvilken prosessor?

"..............................................."

Gjest skal selge sjø
Skrevet

Tja...si det. Jeg er ikke så oppdatert på hardwarepriser. Hvor gammel var den? 1.5 år? Hvilken prosessor?

"..............................................."

litt mindre enn 1,5 år. Intel Celeron 2.80 GHz prosessor....

Skrevet

litt mindre enn 1,5 år. Intel Celeron 2.80 GHz prosessor....

Ok. Jeg ville sagt 2000,- hvis den fungerte perfekt. Men hva vet vel som sagt jeg? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...