Gjest glassgow Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Hva gjør en økonom? Jeg tenker, hvis en bedrift har ansatt en økonom, og denne økonomen skal styre og forbedre økonomien. hva består da økonomens arbeidsoppgaver av? Helt konkret? 0 Siter
Prozak Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 En økonom økonomiserer. "........................................." 0 Siter
Gjest glassgow Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 En økonom økonomiserer. "........................................." det var da aldeles ikke konkret... Helt konkret, hva gjør en økonom? han kommer på jobb, setter seg ned ved en pc, etc etc??? Hvordan forbedrer han en berdifts økonomi? Det er da litt av et assvar... Hva hvis han ikke klarer dette? 0 Siter
Prozak Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 det var da aldeles ikke konkret... Helt konkret, hva gjør en økonom? han kommer på jobb, setter seg ned ved en pc, etc etc??? Hvordan forbedrer han en berdifts økonomi? Det er da litt av et assvar... Hva hvis han ikke klarer dette? Det var en spøk. "...................................." 0 Siter
Gjest lars-s-s Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Det var en spøk. "...................................." Fossror? 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 det var da aldeles ikke konkret... Helt konkret, hva gjør en økonom? han kommer på jobb, setter seg ned ved en pc, etc etc??? Hvordan forbedrer han en berdifts økonomi? Det er da litt av et assvar... Hva hvis han ikke klarer dette? "Hvordan forbedrer han en berdifts økonomi?" Hadde det gått ann å svare konkret på det hadde det ikke vært behov for konsulenter Det går altså ikke ann å gi et konkret svar på det, det er veldig individuelt fra bedrift til bedrift og kreves at man setter seg inn i de ulike delene av bedriften. 0 Siter
Gjest erwin Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 De viktigste økonomene i en bedrift er de som klarer å selge bedriftens produktene til en god pris. De betyr mye mer enn en økonom. En økonom, som ikke er økonomisjef, har svært liten påvirkningsevne mht bedriftens økonomi. Han samler kun bilag og fører de inn i et regnskapsprogram. H*n "fører bøkene". 0 Siter
Gjest Økonom Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Økonomer er som poteter de kan brukes til det meste... Men stillingsinstrukten er det som avgjør og hva sjefen øsker fokus på. Noen har faste oppgaver, andre har kun prosjekt. Vikaren min gjorde ikke det samme som meg. Føreslo drittjobb til han når jeg kom tilbake. Kom med konkrete spørsmål/forslag og se at økonomen gjør en god jobb. Økonomer har forøvrig fagfelt som kan ligge langt fra hverandre, som personal, markedsføring, regnskap, budsjett, statestikk, logistikk, data.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.