Gå til innhold

hva gjør en økonom?

Anbefalte innlegg

Gjest glassgow
Skrevet

Hva gjør en økonom? Jeg tenker, hvis en bedrift har ansatt en økonom, og denne økonomen skal styre og forbedre økonomien. hva består da økonomens arbeidsoppgaver av? Helt konkret?

Skrevet

En økonom økonomiserer.

"........................................."

Gjest glassgow
Skrevet

En økonom økonomiserer.

"........................................."

det var da aldeles ikke konkret... Helt konkret, hva gjør en økonom? han kommer på jobb, setter seg ned ved en pc, etc etc??? Hvordan forbedrer han en berdifts økonomi? Det er da litt av et assvar... Hva hvis han ikke klarer dette?

Skrevet

det var da aldeles ikke konkret... Helt konkret, hva gjør en økonom? han kommer på jobb, setter seg ned ved en pc, etc etc??? Hvordan forbedrer han en berdifts økonomi? Det er da litt av et assvar... Hva hvis han ikke klarer dette?

Det var en spøk.

"...................................."

Gjest lars-s-s
Skrevet

Det var en spøk.

"...................................."

Fossror?

Skrevet

"Hvordan forbedrer han en berdifts økonomi?"

Hadde det gått ann å svare konkret på det hadde det ikke vært behov for konsulenter :)

Det går altså ikke ann å gi et konkret svar på det, det er veldig individuelt fra bedrift til bedrift og kreves at man setter seg inn i de ulike delene av bedriften.

Skrevet

De viktigste økonomene i en bedrift er de som klarer å selge bedriftens produktene til en god pris. De betyr mye mer enn en økonom.

En økonom, som ikke er økonomisjef, har svært liten påvirkningsevne mht bedriftens økonomi. Han samler kun bilag og fører de inn i et regnskapsprogram. H*n "fører bøkene".

Gjest Økonom
Skrevet

Økonomer er som poteter de kan brukes til det meste...

Men stillingsinstrukten er det som avgjør og hva sjefen øsker fokus på.

Noen har faste oppgaver, andre har kun prosjekt.

Vikaren min gjorde ikke det samme som meg. Føreslo drittjobb til han når jeg kom tilbake.

Kom med konkrete spørsmål/forslag og se at økonomen gjør en god jobb.

Økonomer har forøvrig fagfelt som kan ligge langt fra hverandre, som personal, markedsføring, regnskap, budsjett, statestikk, logistikk, data....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...