Gå til innhold

Abstinenser av å slutte med sukker?

Anbefalte innlegg

Gjest vil ikke ha diabetes
Skrevet

hei,

er en relativt ung jente på 31, som for halvannen uke siden fikk beskjed av legen om å slutte med sukker.

Tidligere spiste jeg snop og særlig godterier hver eneste dag, og har selvsagt lagt en del på meg - uten å ha blitt overvektig.

Har uansett et altfor høyt blodsukker, og er i gernseland for diabetes 2. Derfor altså - vekk med sukker.

Det har vært knallhardt, men har nå klart halvannen uke uten en sjokoladebit og ei heller annet snop og slikt.

Jeg er flink ;-)

MEN jeg lurer så på hvorfor jeg føler meg så nummen i hele kroppen? Er slapp og uttafor og jeg har besvimt et par ganger i det siste.Er det noen som kan fortelle meg om det er mulig å få abstinenser når man slutter med sukker, og hvordan virker disse abstinensene? For meg er det så ille at det er hardt å være på jobb...svartner jo for meg hele tiden...

Takknemlig for svar!

Skrevet

Spiser du normalt og ofte nok da?

Tror ikke det er normalt at det svartner for en eller at en tror en skal besvime bare fordi en kutter ut sukker.

Gjest vil ikke ha diabetes 2
Skrevet

Spiser du normalt og ofte nok da?

Tror ikke det er normalt at det svartner for en eller at en tror en skal besvime bare fordi en kutter ut sukker.

ja, det er det som er så rart. Spiser hver tredje time, og har fått normal kost av legen. Spiser proteiner, fett og karbo. Ca 1500 kalorier hver dag. er det ikke litt lite kanskje? Ikke vet jeg, men uansett er jeg helt fjern for tiden og tror absolutt det har med lite sukker å gjøre...

Skrevet

ja, det er det som er så rart. Spiser hver tredje time, og har fått normal kost av legen. Spiser proteiner, fett og karbo. Ca 1500 kalorier hver dag. er det ikke litt lite kanskje? Ikke vet jeg, men uansett er jeg helt fjern for tiden og tror absolutt det har med lite sukker å gjøre...

Det høres lite ut om du ikke er overvektig - selv skal jeg ha 1580 kalorier -og jeg skal ned over 30 kilo.

Gjest vil ikke ha dia
Skrevet

Det høres lite ut om du ikke er overvektig - selv skal jeg ha 1580 kalorier -og jeg skal ned over 30 kilo.

Hmmm...nå begynner jeg å lure her...

Jeg har fått en diett jeg skal følge pga grenseland for diabetes, og den er altså på nøyaktig 1520 kalorier pr dag.

Jeg er 173 høy og veier 75 kilo. Er vel ikke såååå overvektig vel? bare litt dvask.....men for all del, idealvekten min er 68, da... snufs..har aldri sett på meg selv som tykk...

Skrevet

1500 kcal om dagen er typisk slanke-opplegg. Kan hende du trenger å spise litt mer.. Rundt 1800-2000 kcal?

Skrevet

Jeg har fått en diett jeg skal følge pga grenseland for diabetes, og den er altså på nøyaktig 1520 kalorier pr dag.

Jeg er 173 høy og veier 75 kilo. Er vel ikke såååå overvektig vel? bare litt dvask.....men for all del, idealvekten min er 68, da... snufs..har aldri sett på meg selv som tykk...

Jeg er 166 og veier 99,1 (gåttabanen) og har fått oppgitt 1580 kalorier.

Jeg syns du skal spise nøter og tørket aprikos mellom måltidene. Det metter og du mister søthungeren.

Skrevet

Du kan godt spise litt mer.. Du er høy og vekta di er ikke verst, da!

Gjest vil ikke ha diabetes
Skrevet

1500 kcal om dagen er typisk slanke-opplegg. Kan hende du trenger å spise litt mer.. Rundt 1800-2000 kcal?

ser visst ut som legen mener jeg trenger slanke meg...sukk.-... følger hans opplegge jeg. Jaja, får spørre han om det jeg.

Takk for innspill :-)

Skrevet

Jeg er 166 og veier 99,1 (gåttabanen) og har fått oppgitt 1580 kalorier.

Jeg syns du skal spise nøter og tørket aprikos mellom måltidene. Det metter og du mister søthungeren.

Tørket aprikos er vel fullt av fruktsukker? Kanskje ikke akkurat det hun trenger som er i grenseland for å utvikle diabetes2?

Skrevet

Tørket aprikos er vel fullt av fruktsukker? Kanskje ikke akkurat det hun trenger som er i grenseland for å utvikle diabetes2?

JO!

Skrevet

Enig med soleil, 1800-2000 kalorier høres bedre ut. Men mindre du er på slanker'n.

Skrevet

Kanskje legen din har oppfattet det som om du ønsker å gå ned i vekt? Jeg synes du skal snakke med ham/henne. Det kan ikke være meningen at du skal føle deg uopplagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...