Gå til innhold

Vanskelig å lage smykker selv?

Anbefalte innlegg

Gjest hildur ekildsen
Skrevet

Til jul i fjor fikk jeg et nydelig perle-armbånd av min svigerinne. Jeg luret på hvor hun hadde kjøpt det, men hun hadde jo laget det selv!

Nå lurer jeg på om det er vaskelih å lage smykker selv? Syns jo det er stas å kunne gi vekk hjemmelagde ting, og har lyst til å prøve meg. Finns det nettsider og bøker om dette?

Vil gjerne ha tips!

Hilsen meg

Skrevet

Det finnes flere bøker - hør på biblioteket. :o)

Gjest baremei
Skrevet

Det finnes flere bøker - hør på biblioteket. :o)

Nei, det er ikke vanskelig i det hele tatt. på Panduro bl.a. selger de sett med alt du trenger + instruksjoner. Det finnes mange fine! Det eneste du trenger i tillegg er noen tenger; en rundtang, en platt-tang og en avbitertang helst.

Skrevet

Jeg lagde perlesmykke hos tanten min litt før jul.Var veldig enkelt. En skinnreim og perler var alt vi trengte. Knyttet en knute omtrent på midten av reima, tredte på en perle bort til knuten, og knyttet så en knute på andre siden av perlen. Knyttet så en ny perle ca 2 cm bortenfor (på begge sider), og gjorde det samme med en ny perle. Noen ganger tok jeg to eller tre perler intil hverandre før jeg knyttet knuten på andre siden. Og noen perler med store hull, måtte ha små perler på begge sider for at knutene skulle kunne holde dem på plass. Vi lot også perlene ha litt større avstand på midten av reimen, og stå litt tettere mot endene. Helt i enden hadde vi en stor perle, eller et "anheng" eller hva det heter.

Eksempler:

http://perlebutikken.no/shop/displayimage.php?album=5&pos=3

http://perlebutikken.no/shop/displayimage.php?album=5&pos=11

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...