Gå til innhold

Krise! Tomt for dagslinser

Anbefalte innlegg

Gjest minnie_mus_3
Skrevet

Går det an å koke vann med salt, avkjøle det, og legge linsene i dette til i morgen? Bare en løsning til jeg får kjøpt nye i morgen tidlig. Ser ikke noe uten linser. Har ikke linsevæske.

Skrevet

Om du ikke ser noe uten tror kanskje heller jeg hadde beholdt dem på. Har sovet med dagslinser ved noen anledninger, og det har gått helt fint. Bare ALDRI prøv å ta dem ut med en gang man har våknet, da er øyet tørt og man risikerer å skade hornhinnen.

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg har sovet med linsene mine flere ganger, og det har gått helt fint. Tørr på øynene idet jeg våkner, men det går over.

Er du sikker på at du ikke har et par liggende i en veske/sekk eller lignende? Jeg har både ett og to par liggende i mange vesker/sekker, slik at jeg alltid har med meg "just in case".

Gjest Hanneline
Skrevet

Jeg har sovet med linsene mine flere ganger, og det har gått helt fint. Tørr på øynene idet jeg våkner, men det går over.

Er du sikker på at du ikke har et par liggende i en veske/sekk eller lignende? Jeg har både ett og to par liggende i mange vesker/sekker, slik at jeg alltid har med meg "just in case".

Dette å sove med linsene. Ikke bra. Jeg gjorde det også i ny og ne en gang før.

Endte opp med overømfintlige øyelokker ( en tilstand som aldri vil forsvinne) som direkte følge av det.

Jeg ville ikke gamblet med det.

Neste gang, kjøp deg noen briller så du kan i slike kriser.

Gjest Calóni
Skrevet

Dette å sove med linsene. Ikke bra. Jeg gjorde det også i ny og ne en gang før.

Endte opp med overømfintlige øyelokker ( en tilstand som aldri vil forsvinne) som direkte følge av det.

Jeg ville ikke gamblet med det.

Neste gang, kjøp deg noen briller så du kan i slike kriser.

Hm...var den til meg?

Uansett,- det er vel kanskje forskjell på hvor godt man tåler det, eller? Hva vil overømfintelige øyelokk si?

Jeg -har- briller også, det er bare det at jeg hater å gå med det.

Gjest Hanneline
Skrevet

Hm...var den til meg?

Uansett,- det er vel kanskje forskjell på hvor godt man tåler det, eller? Hva vil overømfintelige øyelokk si?

Jeg -har- briller også, det er bare det at jeg hater å gå med det.

ja til deg.

Vel det var ikke mange gangen jeg sov med det..og jeg sov aldri en hel natt, men gjerne et par timer om dagen når jeg var trøtt.

Overømfintlige øyenlokker, slimhinnene blir tørret ut og du tåler ikke å bruke linser daglig lenger :(

Det gjør rett og slett for vondt.

Både optiker og øyelege sa at når man først har fått det, forsvinner det ikke.

Så nå kan jeg bare bruke linser i ny og ne.

Surt å få det, derfor bare advarer jeg videre at det å sove med linsene på er ikke verdt prisen du evt må betale for det.

Gjest Calóni
Skrevet

ja til deg.

Vel det var ikke mange gangen jeg sov med det..og jeg sov aldri en hel natt, men gjerne et par timer om dagen når jeg var trøtt.

Overømfintlige øyenlokker, slimhinnene blir tørret ut og du tåler ikke å bruke linser daglig lenger :(

Det gjør rett og slett for vondt.

Både optiker og øyelege sa at når man først har fått det, forsvinner det ikke.

Så nå kan jeg bare bruke linser i ny og ne.

Surt å få det, derfor bare advarer jeg videre at det å sove med linsene på er ikke verdt prisen du evt må betale for det.

Auda. Til ettertanke, ja!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...