Gå til innhold

Gutte og jenteleker

Anbefalte innlegg

Gjest sminket sønn
Skrevet

Har dere barn som leker med typiske jente/gutteleker?

Leker jentene med dukker, kler seg ut som prinsesser osv, og guttene med biler og fotball?

Min gutt kom akkurat inn til meg i min topp, og malt munn. Dette er noe som fasinerer han, og han liker å bli sminket.

Skrevet

Lekte selv både med dukker og biler. Eldste gutt lekte kun med gutteting. Minsten leker for det meste med gutteting, men jeg glemmer ikke julen han var så fornærmet for at han ikke kunne få bruke søsterens kjole som hang i skapet. Han skiftet i løpet av kvelden. Men kommentarer fra andre gutter har nok gjort at han ikke skal gjøre jenteting. Men han er så omsorgsfull at han blir nok lett svigermors drøm...

Gjest sminket sønn
Skrevet

Lekte selv både med dukker og biler. Eldste gutt lekte kun med gutteting. Minsten leker for det meste med gutteting, men jeg glemmer ikke julen han var så fornærmet for at han ikke kunne få bruke søsterens kjole som hang i skapet. Han skiftet i løpet av kvelden. Men kommentarer fra andre gutter har nok gjort at han ikke skal gjøre jenteting. Men han er så omsorgsfull at han blir nok lett svigermors drøm...

:-) Godt å høre at det er flere gutter som er litt atypisk.

Om gutten min er litt annerledes, er jeg er like stolt av han for det. Det virker ikke som han bryr seg om hva andre mener om det han gjør. Han er ti år gammel.

Gjest ikke signatur
Skrevet

:-) Godt å høre at det er flere gutter som er litt atypisk.

Om gutten min er litt annerledes, er jeg er like stolt av han for det. Det virker ikke som han bryr seg om hva andre mener om det han gjør. Han er ti år gammel.

Jeg var barnevakt for en gutt som elsket å kle seg som prinsesse og sminke seg. Han er hetero og ble ikke transvestitt som noen trodde.

Gjest sminket sønn
Skrevet

Jeg var barnevakt for en gutt som elsket å kle seg som prinsesse og sminke seg. Han er hetero og ble ikke transvestitt som noen trodde.

Jeg var barnevakt for en som likte det samme, og som ble homofil.

Skulle det vise seg at min sønn blir det, så er jo ikke det verdens undergang. Det viktigste er jo at han følger det som er det rette for han.

Det verste ved å ikke være som alle andre, er møte med mennesker som ikke tolererer "avvik".

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Jeg var barnevakt for en som likte det samme, og som ble homofil.

Skulle det vise seg at min sønn blir det, så er jo ikke det verdens undergang. Det viktigste er jo at han følger det som er det rette for han.

Det verste ved å ikke være som alle andre, er møte med mennesker som ikke tolererer "avvik".

Det trenger absolutt ikke å være noe unormalt i å like leker som tradisjonelt lekes av det andre kjønnet. Egentlig tror jeg det er berikende og en styrke å tørre å være seg selv, og dessverre er det kanskje mange som heller lar seg kue av kameratflokkens meninger.

Det trenger heller ikke betyr at han er homofil eller transvestitt. Uansett er det bra at du er glad i ham akkurat sånn som han er, hvis det skulle vise seg at han er en av de tingene.

Gjest sminket sønn
Skrevet

Det trenger absolutt ikke å være noe unormalt i å like leker som tradisjonelt lekes av det andre kjønnet. Egentlig tror jeg det er berikende og en styrke å tørre å være seg selv, og dessverre er det kanskje mange som heller lar seg kue av kameratflokkens meninger.

Det trenger heller ikke betyr at han er homofil eller transvestitt. Uansett er det bra at du er glad i ham akkurat sånn som han er, hvis det skulle vise seg at han er en av de tingene.

Tror det er en bra egenskap og ikke alltid følge strømmen:)

Håper det er noe han tar med seg videre.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har to jenter som er 5 og 6 år gamle, og en gutt som er 5 mnd. JEntene er veldig typiske jenter, og skyr gutteleker som pesten. Og det selv om jeg prøvde å være PC og kjøpte både traktorer og biler til dem da de var mindre. Men de lekte aldri med det.

Lillebror har ingen preferanser enda. Han kan like godt bite på en bil som på ei dokke...

Gjest gutte/jenteleker
Skrevet

Jeg har to jenter som er 5 og 6 år gamle, og en gutt som er 5 mnd. JEntene er veldig typiske jenter, og skyr gutteleker som pesten. Og det selv om jeg prøvde å være PC og kjøpte både traktorer og biler til dem da de var mindre. Men de lekte aldri med det.

Lillebror har ingen preferanser enda. Han kan like godt bite på en bil som på ei dokke...

Stort sett er det sånn:)

Observerte en liten gutt og en liten jente på litt over året. Foran dem sto en dukkevogn med en liten dukke oppi. Jenta tok dukken opp og vugget den, mens gutten tok tak i vogna og svingte den mens han laget billyder.

Skrevet

Stort sett er det sånn:)

Observerte en liten gutt og en liten jente på litt over året. Foran dem sto en dukkevogn med en liten dukke oppi. Jenta tok dukken opp og vugget den, mens gutten tok tak i vogna og svingte den mens han laget billyder.

Helt typisk. Og er det egentlig så rart? Vi har forskjellig biologi, hvorfor skulle vi ikke være forskjellige?

Skrevet

Sønnen min leker nesten bare med typiske gutteleker, men når han leker sammen med jenter leker han på samme måte som dem. Da er det ikke snakk om å racerkjøre med dukkevogna. Neida, da er han veldig omsorgsfull og steller pent med "babyen".

Det hender at han vil ha på seg hårpynten min. Han er eneste gutten på avdelinga, og er veldig fascinert av alt som er jentete. Vil gjerne leke at han er jente av og til, og det må han jo få lov til:-)

Jeg har prøvd å tilby ham både gutte- og jenteleker siden han var bitteliten, men han bryr seg lite om jentelekene. Det er biler, verktøy og denslags som fenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...