tljohan Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Jeg er en 23år gammel jente som har prøvd å bli gravid siden jeg sluttet på p-pillene i mai-05. Jeg har enda ikke fått fast menstruasjon, det varierer fra fem til åtte uker mellom hver mens. I Oktober ble jeg lagt inn på sykehuset, da fant de ut at jeg hadde en cyste på den høyre eggstokken som hadde vridd eggstokken noen runder. Jeg måtte rett inn til operasjon, det ble utført en kikkhulsoperasjon og cysten ble fjernet og eggstokken snudd tilbake. Siden alt dette skjedde så veldig fort fikk jeg ikke mye info før og heller ikke etter operasjonen, annet enn at opersjonen hadde vært vellyket og at jeg ikke hadde mistet mye blod... Jeg ble utskrevet fra sykehuset samme kveld. Etter det jeg forstod skulle ikke denne cysten ha noe å si på mine muligheter for å bli gravid. I tiden etter opersjonen hadde jeg små smerter hver gang jeg fikk orgasme, men ellers kjente jeg ikke noe til det. Smertene ved orgasme er nå borte men er erstattet med små blødninger etter samleie. Det er ikke snakk om mye blod, men tynt nesten rosa blod. Jeg var inne på en side og leste om PCOS og da jeg gikk gjennom listen for symtomer kjente jeg meg igjen i flere av de. Er det mulighet for at jeg har PCOS uten at de la merke til det på ultralyden på sykehuset? Kan blødningene etter samleie være noe annet? Jeg har fast partner og har hatt samme partner i 8. Jeg begynte på p-piller når jeg var 15 år og brukte de sammenhengende til jeg sluttet i mai i fjor. P-pillene var av merket Cynfase.. Jeg har ingen andre plager før, under eller etter samleie enn små blødninger. Siden jeg har veeeeeldig lyst å bli gravid nå, håper jeg du kan komme med noe positivt til meg! mvh Tone Lise 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220448-mulig-pcos/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hvis du er kommet inn akutt med underlivssmerter og legene finner en cyste ved ultralyd som fort blir operert, kan de lett ha oversett eller ikke tatt notis av eggstokkker med ev. PCO-forandringer (det finnes hos 20% av alle også 'normale' kvinner). Fem til åtte uker mellom menstruasjonene kan ses ved PCOS. Blødningene ved samleie har intet med PCOS å gjøre, du bør få sjekket livmorhalsen ved en gynekologisk undersøkelse. Oftest skyldes slik blødning at det er rikelig slimhinne i mormunnsåpningen, det er helt godatet, kan behandles med laser hvis det blir for plagsomt. Jeg synes du skal få henvisning til gynekolog selv om det ikke er gått de 'obligatoriske 12 måneder med forsøk på å bli gravid. Det er muligens nødvendig å sette eggløsning i gang med tabletter. Vennlig hilsne Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220448-mulig-pcos/#findComment-1644883 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.